X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר: כל ישראלי שני יפנה קודם כל אל הבנק לקבל הלוואה לסגירת המינוס מנכ"ל חברת "אוצר", רונית אברהם: אסור לשכוח שמטרת הבנקים היא לעשות רווח, ולא לשמש לציבור יועץ כלכלי
▪  ▪  ▪

כל ישראלי שני יפנה קודם כל אל הבנק לקבל הלוואה לסגירת המינוס. כך עולה מסקר שנערך לאחרונה על-ידי מכון מארקט ווטש, לבקשת חברת אוצר המתמחה ביעוץ כלכלי למשקי בית ולעובדים בארגונים. הסקר מגלה עוד כי היתר יפנו למשפחה (19.1%), למקום העבודה (11.2%) או לשירותי הרווחה של המדינה (11.9%). 1.1% מהמשיבים לסקר, יפנו דווקא לכרישי השוק האפור.
באשר לשאלה "אז מי אשם במינוס שלך?!", כמחצית מהישראלים, 46%, מוצאים שלל תירוצים: המדינה (10.3%), כרטיסי האשראי (8.9%) הבנקים (7%) או תרבות השפע (5.6%). דרך אגב, 2.3% מהנשאלים סימנו את בן/בת זוגם כאחראים למצב. מביניהם, מסתמן רוב ברור לגברים (66%), אשר שולחים אצבע מאשימה לעבר בנות הזוג. יתרת המשיבים לסקר, 50.7%, דווקא גילו בגרות והאשימו את עצמם במצב.
מרבית הישראלים (73.2%) סומכים במידה רבה מאד או רבה על בני זוגם באשר לניהול התקציב המשפחתי. זאת, לעומת 5.9% ש"לא כל כך סומכים" ו- 4.8% שלא סומכים עליהם כלל.
הישראלים אדישים לרפורמה במסגרות האשראי
הרפורמה הקרבה במסגרות האשראי מותירה את אזרחי המדינה אדישים להערכות לקראת ינואר 2006: רק 33.7% סבורים שאף אחד לא צריך להדריך אותם איך לצאת מהמינוס ושעליהם ללמוד לבד לנהל את התקציב. היתר סומכים על הבנק (41.8%), המדינה (11.9%) או מקום העבודה (3.7%), שיסבירו להם איך לצאת מהאוברדרפט ולהתחיל לחיות בפלוס.
לדברי רונית אברהם, מנכ"ל חברת אוצר, נתוני הסקר מצביעים על כך שמחצית מהציבור עדיין לא בשל לקחת אחריות על הניהול הכלכלי שלו. "כשהציבור נושא את עיניו אל הבנקים, אסור לו לשכוח את האינטרס הכלכלי שלהם. מטרת הבנקים היא לעשות רווח ממכירת מוצרים ושירותים פיננסיים, ולא לשמש לציבור יועץ כלכלי.
מנגנון ההלוואה, ככלי חלופי לאוברדרפט אינו פותר את הבעיה מהשורש שלה: ניהול לקוי של התקציב המשפחתי, אומרת אברהם ומוסיפה, "מדינת ישראל שופעת רפורמות כלכליות, אך הרפורמה החשובה ביותר, שהיא החינוך הכלכלי לאזרחיה מופקר לידיהם של בעלי עניין. זאת, במקום להפקידו בידיהם של גופים מקצועיים ואובייקטיביים", דברי אברהם.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יש להניא מועמדים לכמורה בעלי נטיות הומוסקוסאליות - "בעיה מדבקת"    המסמך הודלף לסוכנות ידיעות איטלקית
ברוך לוי
אוריאל לין: זוהי הוכחה ברורה שהמדיניות הכלכלית הנוכחית היא התשובה לצמצום העוני    נראה כי לין בוחר להתעלם באלגנטיות מהעליה במספר המועסקים במשרות חלקיות שלא מרצונם ומרמות השכר הנמוכות של העובדים
ניר וייס
קיבל תביעתה של בעלת רכב שנפגע בתאונה, לאחר שדוח הבדיקה מטעם הטכניון קבע, "...שהפגוש החלופי אינו עומד בתכונותיו, בצורתו, באיכותו וברמת הבטיחות הנדרשת ביחס לפגוש המקורי..."
יוסי עבדי
פרס עומד לשוב היום מברצלונה לישראל ולהודיע רשמית את החלטתו    "האוויר הצח עוזר לי להיות חכם יותר", אמר לכתבים    30 מדינות השתתפו בוועידת ברצלונה
הדר פרבר
לטענתם כוללת העסקה נשק המכיל רכיבים וטכנולוגיה אמריקנית    ספרד מכחישה    ונצואלה טוענת כי מדובר במטוסי תובלה ובנשק שמטרתו להילחם בסוחרי סמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il