X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משלחת של הרשות למלחמה בסמים תפגוש בקהיר משלחת פלשתינית
▪  ▪  ▪

בפעם הראשונה ייערך ביומיים הקרובים בקהיר, בירת מצרים, מפגש פומבי של הרשות הלאומית למלחמה בסמים הישראלית והגוף המקביל הפלשתיני אשר שלח נציגים בכירים.
הכינוס מתקיים בחסות ובהשתתפות נציגים בכירים של האו"ם, שכן במצרים ממוקם המרכז האזורי של האו"ם המופקד על המלחמה בסמים ובפשיעה באזור המזרח התיכון. בראש הגוף - UNODC עומד מוחמד עבדול עזיז, ממוצא לובי, אשר גם הוא, הזמין לראשונה נציגי ישראל למפגש פומבי.
המשלחת הישראלית כוללת ארבעה נציגים ובראשה חיים מסינג מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואיתו נציגי משטרת ישראל וצה"ל שהם מומחים בתחומי אכיפת הסמים, כל אחד בתחומו.
מהרשות למלחמה בסמים נמסר כי "מן הראוי לזכור כי מדינת ישראל חתומה על שלשת אמנות האו"ם בנושאי הסמים, חיים מסינג חבר מן המניין בוועדת האום למלחמה בסמים. הרשות הישראלית פעילה מאוד באו"ם ומקיימת שיתופי פעולה עם מדינות רבות בעולם בתחומי האכיפה, המחקר והמידע. למפגש בקהיר שני חלקים: הראשון יוקדש לתחומי האכיפה בעיקר במאבק בסוחרי הסמים ומניעת החדרת סמים ממדינה למדינה. החלק השני יוקדש לנושאי מניעה וטיפול".
ההברחות: כ-100 טון חשיש בשנה
נציין כי כמות הסמים המוחדרים לישראל בשנה נאמדת ב כ- 100 טון חשיש מריחואנה דרך הגבול המצרי, 4 טון הרואין בעיקר דרך גבול ירדן ולבנון, ובנוסף 3 טון קוקאין בעיקר דרך נמלי הים והאוויר וכ 20 מיליון כדורי אקסטזי גם הם מגיעים ברובם בדרך האוויר והים.
כיום קיים תאום מסוים עם הפלשתינים בתחום המאבק בסמים כאשר בעזה המשטרה פועלת במבצעים מיוחדים לאיתור סוחרי סמים ושטחי גידול סמים. כך למשל באוקטובר 2005 ערכה המשטרה הפלשתינית פשיטה על משתלה לגידול סמים בכפר סעיד שבאזור חברון. בנוב' 2004 פשטה על שדה מריחואנה גדול באזור דהניה שבעזה, שם נתפסו למעלה מ-20 אלף שתילים. במרס 2005 בוצע חיסול ושריפת שדה גידול מריחואנה מצפון לציר כסופים. באותו חודש חוסל שדה של 70 אלף שתילי מריחואנה באזור רפיח.
"מבריחי הסמים לא יודעים גבולות"
חיים מסינג מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים העומד בראש המשלחת הישראלית אמר: " המפגש הזה יהווה, כך אני מקווה, אבן דרך בבניית שיתוף הפעולה לא רק בתחום המלחמה בסוחרי הסמים אלא גם בתחומים האחרים. אנו נשמח להעמיד את כל הידע הרב שלנו ולסייע לפלשתינים בהקמת רשות שלהם ובסיוע בהקמת מרכזי טיפול בנרקומנים שלעת הזאת מתבצעים אצלם ע"י גופים פרטיים בלבד. הרכב המשלחת שלהם, החסות הפומבית של האו"ם, ההכנות שנעשו על ידם, והאכסניה המצרית יתרמו ללא ספק לסיכויים לשיתופי פעולה אזוריים מתמשכים ואפקטיביים. הסמים לא מכירים בגבולות, לצערנו הרב גבול השלום עם מצרים מוביל לחיים קלים יחסית לסוחרי הסמים. נכון שהצבא ובעיקר מג"ב דרום עושים עבודה בלתי רגילה, ממש עבודת קודש במאמצים לחסימת הגבולות עם מצרים וירדן וכעת גם הרשות אך לצערי מדובר בתפיסות של כ 10-15 אחוזים בלבד, בעניין זה אפשר וצריך לפעול ובהקדם".

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לכינוס הגיעו כ-70 ראשי מועצות ורשויות מקומיות    שרון שטח בפניהם את מצעה של מפלגת קדימה והבטיח כי בקדנציה הבאה שלו ייפעל ביתר עוצמה להביא שלום ולשפר את הכלכלה
שלומי דיאז
השוטרים בחיפה התלוננו על עליה של עשרות אחוזים בפשיעה באיזור מול כמות קטנה של שוטרים    המפכ"ל מצא "פתרון" יצירתי
שלומי דיאז
חשוד במעורבות בפרשיית הלבנת ההון בבנק הפועלים    מכחיש את המיוחס לו
יוסי עבדי
ראש הממשלה, אריאל שרון, סייר הבוקר בגבול ישראל-מצרים והבהיר כי "ישראל תמצא בהקדם פתרונות לתופעת הברחות הנשק, הסמים ובני האדם"    "אין הבדל בין חדירות פליליות לבין חדירות ביטחונית", הדגיש    מטה המאבק בסחר נשים אומר ל-Nfc: "הצלחנו להעביר את המסר"
הדר פרבר
רשת אל-ג'זירה שידרה את התמונות בהן נראים ארבעת החטופים המערביים    החוטפים: קבוצה עירקית לא ידועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il