X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת נגד הבחישות הפוליטיות בעבודת הוועדה ונגד ההתנגדות למשפטנים (כמו פרופ' גביזון) בעלי דיעות שונות
▪  ▪  ▪

שרת המשפטים, ח"כ ציפי ליבני, מותחת ביקורת נוקבת על שופטי בית המשפט העליון - בשל אופן מעורבותם במערכת הפוליטית, וכן על כך ששערי בית המשפט חסומים בפני משפטנים בעלי דיעות שונות משלהם. ליבני אמרה דברים אלה בטקס שנערך בלישכת עורכי הדין, לרגל הענקת מגן האתיקה המקצועית (2005) לעו"ד דוד ליבאי.
ליבני הביעה צער על מעורבותם של כמה משופטי בית המשפט העליון, הבוחשים במינויים של "חבר כנסת זה או אחר - אם לפרוש או לא... לא יתכן ששופטים מעורבים בשאלה מי מייצג את הרשות המחוקקת".
באשר לחבר הוועדה, ח"כ אברהם שוחט, אמרה, כי זה "לא לגיטימי לבוא להצביע ולמחרת לעזוב את הפרלמנט. ליבני הפנתה ביקורת זו נגד הנשיא אהרן ברק, מבלי לנקוב בשמו, על כך שהתערב בעיכוב פרישתו של ח"כ אברהם שוחט מהכנסת, כדי שזה יוכל להישאר חבר הוועדה על-מנת לסייע להם, לשופטים החברים בוועדה, בסיכול מינויה של גביזון לעליון.
בהתייחסה להתנגדות מצד שופטי בית המשפט העליון למינויה של פרופ' רות גביזון לבית המשפט העליון, הביעה ליבני צער על כך ששערי בית המשפט העליון חסומים בפני משפטנים בעלי שיעור קומה, רק בשל זאת שדעתם שונה.
במהלך הטקס התייחסה ליבני גם לדרישה כלפיה, המועלית עתה: להימנע מכינוס הוועדה לבחירת שופטים, ולדחות, עד אחרי הבחירות, מינוי שופטים לבית המשפט העליון. ליבני ציינה, כי היא התייעצה שלוש פעמים עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ובכל הפעמים הוא חיווה דעתו כי אין פסול בקיום הדיון ובבחירת שופטים.
ליבני אמרה עוד, כי אין דיל בינה לבין ברק, ואין לה מושג קל שבקלים מי ייבחר. היא ציינה, כי היא מקבל את הביקורת על כך שהוועדה לא כונסה במשך תקופה ארוכה. "אבל, כעת גם כשאני מכנסת אותה, מבקרים אותי". לדבריה, אי כינוס הוועדה אירע גם בגלל ההינתקות. זימון הוועדה עכשיו, אמרה, מהווה את הדבר הנכון, כי יש צורך בשופטים בבית המשפט העליון.

תאריך:  30/11/2005   |   עודכן:  30/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
לאחר שנים של עבודה, אישרה ועדה משותפת לוועדת העבודה והרווחה ולוועדת החוקה, את הצעת חוק "החולה הנוטה למות"    המשמעות: חולים סופניים אדונים לגורלם
אלעזר לוין
החברה, המשנה למנכ"ל ומנהל קרן הפנסיה שלה קיבלו 3 מששת התארים    נבחרו גם יוסי מנור, שוקי אברמוביץ ויצחק עוז    מגדל אפילו לא היתה מועמדת
עידן יוסף
ברב-שיח בו נכח גם חה"כ יוסי ביילין דובר על נישואים הומוסקסואליים, הזכות על ארץ-ישראל, קו אדום במאבק ועוד
יוסי עבדי
בתוכנית: קטע קומי על הטיול שעורך שרון לבנו עמרי - ב"גן החיות"    מרים, מיוזמות ההפגנה: "החיים שלנו בלתי נסבלים. האנשים פשוט נשברים"
יוסי עבדי
אתר החמאס מדווח הערב כי הפקחים הבינלאומיים במעבר רפיח יכולים למנוע את תנועת הפלשתינים בהתאם להחלטתם    "הם פועלים בניגוד להסכמים שנחתמו", טוענים בכירים בארגון    גורמים באיחוד האירופי: "בידנו האפשרות לעצור כל אדם חשוד".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il