X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית חולים בצרפת ביצע השתלת פנים חלקית באישה שפניה הושחתו מנשיכות של כלב האיברים המושתלים הגיעו מתורם שהיה במצב של מוות מוחי
▪  ▪  ▪
   יפעת גדות
בקרוב מאד - השתלת פנים

לראשונה בתולדות הרפואה ביצעו רופאים בצפון צרפת את השתלת הפנים החלקית, לאישה שפניה הושחתו מנשיכות של כלב.
הניתוח שנעשה בפניה של האישה, בת ה-38, כלל השתלת סנטר, שפתיים ואף. הוא בוצע ביום ראשון באמיאנס ולקחו בו חלק רופאים מבתי חולים בליאון ובאמיאן. על-פי הצהרת בית החולים האישה נמצאת במצב "מצויין" וההשתלות נראות "נורמליות".
פניה של האישה ניזוקו בחודש מאי לאחר שהותקפה על-ידי כלב. מבית החולים נמסר כי קשה ביותר לתקן סוג כזה של פציעות, אם בכלל, בעזרת שיטות ניתוח רגילות.
האיברים המושתלים הגיעו מתורם שהיה במצב של מוות מוחי, שמשפחתו נתנה את הסכמתה לכך.
רופאים אחרים ביצעו כבר בעבר השתלות של קרקפקת ואוזן, אך מומחים אומרים כי האף והפה הם החלקים הקשים ביותר בפנים לביצוע ההליך.
אחד מצוות הרופאים שביצע את הניתוח, ג'אן-מישל דוברנרד, סירב להתראיין בנושא. "אנו עדיין לא יודעים מתי החולה תוכל לעזוב את בית החולים", אמר לכתב סוכנות החדשות AP. "מסיבת עיתונאים מתוכננת ליום שישי".
הניתוח בוצע על-ידי הרופאים ד"ר ג'אן-מישל דוברנרד וד"ר ברנרד דבושל.
ד"ר דוברנרד כבר ביצע השתלות מהפכניות אחרות בעבר. בספטמבר 1998 ביצע השתלת זרוע לתושב ניו-זילנד בן 49, ובינואר 2000 סיים את השתלת הזרוע הכפולה הראשונה לגבר שאיבד את שתי זרועותיו.
הניתוח שבוצע ביום ראשון הוא כאמור של השתלת פנים חלקית. השתלה מלאה תהיה מורכבת מהנחת משטח עור על כל שטח הפנים במהלך ניתוח אחד, הליך שלא נעשה עד כה. הליך כזה הוא מורכב ביותר אך בכל זאת ייעשה באמצעות שימוש בשיטות ניתוח סטנדרטיות. רופאים וחוקרים מנסים לפתח דרכים שישפרו את שיטות השתלת הפנים. הטיפול הטוב ביותר הזמין כיום עדיין משאיר את החולים עם צלקות ומראה עור לא טבעי.
ניתוח מסוכן ביותר
בעבר ביצעו רופאים השתלות פנים חלקיות בעזרת חלקי עור של החולה עצמו. הליכים כאלה לא דורשים שימוש בתרופות נגד דחייה. לעומת זאת, אלה העוברים את ההליך עם חלקי גוף מאדם אחר נאלצים ליטול תרופות נוגדות דחייה למשך כל חייהם, מה שמעלה את הסיכון לסרטן ולנזק לכליות.
קיימים חששות רבים סביב הניתוח והדאגה היא שגרמה למנתחים לדחות תוכניות לנסות את ההליך באנגליה. ישנם רופאים הטוענים כי מדובר בניתוח מסוכן מדי לחולים ויש לבצע אותו רק אם מדובר במצב של "חיים או מוות".
אחד החששות הגדולים ביותר הוא שהגוף יידחה את ההשתלה והחולה יסיים במצב גרוע מזה שהיה לפני הניתוח. סיבוכים הם אפשרות נוספת. זיהומים עלולים לגרום לפנים החדשות להשחיר, מה שידרוש השתלה נוספת או שימוש בשתלי עור.
השאלה האתית
ישנן גם שאלות אתיות הנלוות לניתוח מסוג זה, מה שהוביל את הרשויות העוסקות בנושא האתיקה בצרפת לדחות בקשה לנסות את ההליך בשנה שעברה, אך הן החליטו לאפשר השתלה חלקית סביב האף והפנים.
גם במרפאת קליבלנד שבארה"ב יש כוונה לבצע השתלת פנים. "זה לא משנה את תוכניותינו", אמרה המנתחת ד"ר מריה סיאמינו לסוכנות הידיעות AP. לדבריה, המרפאה "מאוד מחכה למועמד המתאים" אותו תיארה כ"אחד החולים שפניהם הושחתו בצורה קשה וכבר קיבלו את הטיפול הקונבנציונלי ועבורם השתלה היא הסיכוי האחרון".
בספטמבר 2003 דיווחו רופאים סינים כי השתילו שתי אוזניים, חלק מקרקפת וחלקי עור אחרים של פנים מאדם צעיר שמת מוות מוחי לאישה בת 72 החולה בסרטן העור.
הם דיווחו כי לא היו דחיות או גידולים ארבעה חודשים לאחר הניתוח אך אין דיווח על מצבה של החולה לאחר מכן.

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עם קום המדינה עלה גם הצורך בהקמתו של בנק מרכזי
עידן יוסף
חייב את אש"ף לשלם לילדי משפחת אונגר פיצויים על הפיגוע בו נרצחו הוריהם    עו"ד המייצג את אש"ף טוען כי בני משפחות הנרצחים מנסים אף להשתלט על בניין המשלחת הפלשתינית באו"ם
מחלקה ראשונה
אגודת "נצרים" המונה 25 חברים תובעת את קק"ל, מנהל מקרקעי ישראל והימנותא    עילת התביעה: הסתרת מידע ולקיחה שלא כדין וללא נימוק סביר של קרקעות ממשבצת האגודה
אלעזר לוין
בא במקומו של אורי שלו, הפורש מתפקידו    אומיד היה מנכ"ל חברת הביטוח "אריה"
יוסי עבדי
אירן ממשיכה לשגר מסרים הקוראים לנציגי האיחוד "לחזור לשולחן הדיונים"    מקורות דיפלומטים בגרמניה: "יריית הפתיחה תשמע רק כשטהרן תוכיח את כנות כוונותיה"    בשבוע הבא: פגישת הצדדים בווינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il