X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לבחירת שופטים החליטה

השופטת הילה כהן הודחה מתפקידה

הוועדה למינוי שופטים קיבלה את ההחלטה פה-אחד בנוסף דנה הוועדה בכמה מינויים לבית משפט השלום לענייני משפחה ובשחרור שלושה שופטים שהודיעו על פרישתם
▪  ▪  ▪

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה שוב (ה', 1.12.05), כדי לדון בהדחת השופטת הילה כהן. בסיום הישיבה אשר נמשכה מעל לשלוש שעות הוחלט להדיח את השופטת מתפקידה. ההחלטה התקבלה פה-אחד למרות דרישתה של כהן לקיים הליך משמעתי מלא, ולחקור עדים, לרבות שופטים. במהלך הדיון נשמעו שלושה עדים, לבקשתה של כהן.
בתום הדיון אמר ח"כ שאול יהלום: "קיבלנו את ההחלטה בלב כבד, תוך התלבטות של שעות". דני נוה ציין: "זו החלטה קשה ולא פשוטה... אבל לאור מה שידוע היא אינה יכולה להמשיך ולכהן כשופטת בישראל".
לקראת הדיון שכרה השופטת כהן את שירותיו של עורך הדין אביגדור פלדמן, המוכר כפרקליט נוקשה במיוחד שרץ ל"מרחקים ארוכים". פלדמן הוא הפרקליט הרביעי המייצג את השופטת כהן, מאז שהסתבכה. שלושת פרקליטיה הקודמים הפסיקו את ייצוגה (מיוזמתם או מיוזמתה): יעקב רובין, מיכה קירש ויהושע רזניק.
עוד קודם לדיון פנה עו"ד פלדמן במכתב אל חברי הוועדה, בדרישה לקיים הליך משמעתי מלא, בטרם תקיים הוועדה הצבעה בשאלת הדחתה. פלדמן ביקש לחקור אישים בכירים במערכת המשפטית, לרבות את שרת המשפטים עצמה, ציפי ליבני, וכן שופטים מכהנים, ובהם נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק. אישים אלה נטלו חלק פעיל במהלכים המקדמיים שקדמו לכינוס הוועדה. על-כן מבקש פלדמן להעידם, כדי להוכיח, לגישתו, כי ההליך הנוכחי בוועדה נעשה כדי להענישה - מעל ומעבר לעונש שנקבע לה בבית הדין המשמעתי, בהליך שהתקיים בפני שלושה שופטים, ובראשם השופט מישאל חשין.
בנוסף טען פלדמן כי במידה ויחולט להדיח את כהן בכוונתו לערער על ההחלטה לבג"צ.
תחילת הפרשה בקובלנה שהוגשה נגד השופטת כהן, ב- 13.3.05, על-ידי שרת המשפטים, ציפי לבני. באותה קובלנה תוארו שני מקרים בהם איחרה השופטת כהן להגיע לדיונים שנקבעו לפניה. על אף שבעלי הדין עזבו את אולם בית המשפט, ערכה השופטת כהן פרוטוקולים של דיונים, מהם ניתן ללמוד כאילו התקיים דיון וכי בעלי הדין היו נוכחים באולם. כאשר סיימה לרשום את הפרוטוקולים ואת ההחלטות, קרעה השופטת כהן את הבקשות הכתובות שהותירו בעלי-הדין והשליכה אותם לפח. נמצא כי ב- 14 מקרים שונים פעלה השופטת בדרך דומה.
השופטת הילה כהן הורשעה בבית דין מיוחד שהוקם בעבירות של התנהגות שלא כהלכה במילוי תפקידה ובהתנהגות שאינה הולמת שופט בישראל, אך בית הדין הסתפק בהעברתה למקום כהונה אחר ונזיפה בלבד. בעקבות גזר דין זה התעוררה סערה במערכת המשפטית שבעקבותיה הוחלט לכנס את הוועדה למינוי שופטים.
בנוסף לדיון בעניינה של השופטת כהן, דנה הוועדה גם בשחרור של שלושה שופטים: השופט אבידן גלובינסקי, הפורש על-רקע תלונות שהוגשו נגדו; השופטת אוסנת לאופר-אלון, הפורשת מחמת כתב אישום שהוגש נגדה; והשופט אבינועם הדר, הפורש בגלל תלונות שהוגשו נגדו מצד תובעים משטרתיים ואחרים.
במהלך הדיון מונו מספר שופטים לכס המשפט. לבית המפשט השלום בחיפה מונה עו"ד יואב פרידמן; לבית המשפט השלום בתל אביב מונתה הרשמת שלהבת קמיר וייס ועו"ד יעל אילני; לבית המשפט לענייני משפחה מונה הרשם אריאל בן ארי; לבית המשפט השלום בתל אביב מונה עו"ד אביחי דורון; לבית המשפט השלום בירושלים מונתה עו"ד יעל ייטב.

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המגזין "הוליווד רפורטר" דירג את עשר הכוכבות שכל סרט מגדיל את חשבון הבנק שלהן בסכומים בעלי שבע ספרות ויותר (בדולרים)
יפעת גדות
בית חולים בצרפת ביצע השתלת פנים חלקית באישה שפניה הושחתו מנשיכות של כלב    האיברים המושתלים הגיעו מתורם שהיה במצב של מוות מוחי
יפעת גדות
עם קום המדינה עלה גם הצורך בהקמתו של בנק מרכזי
עידן יוסף
חייב את אש"ף לשלם לילדי משפחת אונגר פיצויים על הפיגוע בו נרצחו הוריהם    עו"ד המייצג את אש"ף טוען כי בני משפחות הנרצחים מנסים אף להשתלט על בניין המשלחת הפלשתינית באו"ם
מחלקה ראשונה
אגודת "נצרים" המונה 25 חברים תובעת את קק"ל, מנהל מקרקעי ישראל והימנותא    עילת התביעה: הסתרת מידע ולקיחה שלא כדין וללא נימוק סביר של קרקעות ממשבצת האגודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il