X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיקה חדשה תאפשר לקבוע מהי טביעת האצבע הייחודית של כל גידול סרטני בשד, באמצעות הפרופיל המולקולרי שלו, ובהתאמה מהו הטיפול האופטימלי לכל חולה וחולה הבדיקה קיבלה את אישור משרד הבריאות עלותה: 4,000 דולר
▪  ▪  ▪

האם כל חולת סרטן השד תוכל לקבל טיפול אישי שמותאם אך ורק לה? התשובה היא כן. Oncotype DX הינה בדיקה גנטית אשר אושרה בימים אלה על-ידי משרד הבריאות, המאפשרת לקבוע מהי טביעת האצבע הייחודית של כל גידול סרטני בשד, באמצעות הפרופיל המולקולרי שלו, ובהתאמה מהו הטיפול האופטימלי לאותו חולה. בכך יהיה ניתן להתאים טיפול אישי לכל חולה וחולה, על-פי הגודל שבו לקה.
לכל גידול ממאיר בשד יש תכונות ביולוגיות שונות, המבדילות בין הגידולים השונים בנשים שונות. הבדיקה בוחנת את טביעת האצבע הייחודית (הפרופיל הגנטי) של כל גידול בקרב חולות סרטן שד מוקדם, לאחר מכן היא מאתרת בצורה מדויקת את הנשים שזקוקות לכימותרפיה ומבחינה מיהן הנשים שיכולות להסתפק בטיפול הורמונלי.
ביצוע בדיקה זו חוסך את קשיי הטיפול הכימי מחולות שאינן צפויות להפיק ממנו תועלת והכי חשוב הוא משפר את סיכוייהן להחלים. הבדיקה מתאימה לנשים שחלו בסרטן שד מוקדם, שמחלתן לא התפשטה לבלוטות הלימפה ונמצאו מתאימות לקבלת טיפול הורמונלי.
כיצד מתבצעת הבדיקה?
הבדיקה מבוצעת על רקמת גידול קטנה, שהוסרה במהלך הניתוח לסילוק הגידול או כריתת השד. בבדיקה מודדים את ביטויים הייחודי של 21 גנים אשר מחושב מתמטית ומדורג בדירוג הישנות בין 1 ל-100, כדירוג הסיכון לחזרת המחלה ב-10 השנים הקרובות.
הבדיקה מבוצעת במעבדה בארה"ב. בדיקה מסוג זה עשויה להוזיל את עלויות הטיפול, בשל יכולתה לחסוך טיפול כימותרפי לנשים רבות.
הבדיקה מאושרת, כאמור, על-ידי משרד הבריאות הישראל, והיא מועמדת להיכלל בסל הבריאות 2005. עלות הבדיקה לרכישה באופן פרטי - כ-4,000 דולר.
ד"ר נועה בן-ברוך, מנהלת היחידה לסרטן שד, במכון האונקולוגי בבית החולים "קפלן", מסרה: "בדיקת Oncotype DX היא הסנונית הראשונה שמבשרת על פריצת דרך אמיתית בטיפול בחולי סרטן. בזכות התפתחות הטכנולוגיה ופיצוח הגנום האנושי עומד לרשותנו כלי יקר ערך המאפשר לנו לטפל בחולים טוב יותר, לתפור לכל חולה את הטיפול המתאים לו ולצפות, במידה רבה של דיוק, את מהלך המחלה בחלוף השנים, כך שאנו מסירים מעל ליבו של המטופל מתח מיותר, ומונעים ממנו טיפולים שידועים להם השלכות קשות. אין ספק שלא ירחק היום ובידנו יהיה ארסנל רחב של בדיקות שיאפשרו לנו לתפור טיפול אישי טוב יותר לכל חולה סרטן".

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נידון למוות מקווה לקבל חנינה ולא להיזכר כמספר
נוה יוסף
על-פי כתב המינוי, תבדוק הוועדה את התנהלות גורמי המשטרה בטיפול באירועים ובחקירות הנוגעים לאחים פריניאן החל מרצח פנחס בוחבוט בשנת 1999 ועד לרצח צחי בן אור בשנת 2004
גלית יצחק
הפעילות תהיה בהתנדבות    בשבוע הבא יתפרסו כ-250 בנות השירות ב-15 ערים ברחבי הארץ ויחלקו עלוני הסברה בנושא חשיבות הצמיגים לבטיחות בנהיגה
ניר וייס
נהג משאית מתל אביב תובע את מכון "רואים 6/6"    טוען כי ההידרדרות הקשה במצב ראייתו והפגיעה ביכולתו לעבוד ולנהל חיים תקינים נגרמו כתוצאה מטיפול רשלני של רופאי המכון
נוה יוסף
הסיבה: הגיש ערעור על פסק דין של לקוחו ללא נימוקים כמתחייב מהוראות סדר הדין הפלילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il