X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעולם חיים היום למעלה מ- 40 מיליון איש עם HIV, הנגיף הגורם לאיידס השנה האחרונה נפטרו למעלה מ- 3 מיליון איש פרופ' ישראל יוסט: המסה הגדולה ביותר של החולים באיידס בישראל הם עולים או מהגרים מארצות אנדמיות-מאפריקה
▪  ▪  ▪

למעלה מ- 40 מיליון בני אדם בעולם חיים כיום עם HIV - הנגיף הגורם לאיידס. רק בשנה האחרונה נוספו כ- 5 מיליון נשאים חדשים ונפטרו למעלה מ- 3 מיליון. כך מדווחת ועדת הבריאות של הכנסת. הוועדה קיימה השבוע דיון מיוחד לרגל יום האיידס הבינלאומי שחל היום (1.12.05) בישראל ובעולם.
מהנתונים עולה, כי בישראל, בין 1998-2004, התגלו 4,309 מקרים, ובסוף שנת 2004 היו 344 חולי איידס ו- 2,993 נשאים. עד סוף אוקטובר 2005 היו בישראל 295 חולים ו- 4,230 איש חיים עם הנגיף (מדובר בהערכה בלבד).
פרופ' ישראל יוסט, יו"ר הוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות מבית החולים "איכילוב": "המסה הגדולה ביותר של החולים באיידס בישראל הם עולים או מהגרים מארצות אנדמיות - מאפריקה, פי שלושה מכל קבוצה אחרת ממדינת ישראל. הקבוצה השניה הגדולה אלו מזריקי סמים והשלישית הם ההומוסקסואלים, ולמרות שהיתה ירידה בתחלואה בקבוצת ההומוסקסואלים בשנות ה- 90, בשנים האחרונות אנו רואים עלייה מתמדת בתחלואה של קבוצה זו".
"לדעתי צריך לעסוק יותר במניעה באוכלוסיה של מהגרים, מהגרי עבודה ומזריקי סמים. בחודשים האחרונים היתה ירידה בתחלואה בקבוצת המהגרים כי רבים מהם גורשו מהארץ, על-כן הם לא מתייצבים לבדיקות, אבל הם מגיעים לבתי החולים רק שהם על סף גסיסה", הוא אומר.
ד"ר דניאל שם טוב, ראש המחלקה למחלות איידס ושחפת במשרד הבריאות: "230,000 איש עושים מידי שנה בדיקות איידס במרפאות שבקהילה, רק 200 מהם הולכים להיבדק אנונימית. מתוך 250,000 תורמי דם בשנה יש 2-3 מ תורמים שנמצאים נשאים למחלה. בסל הבריאות של 2005 הוכנסו 6 טכנולוגיות חדשות לטיפול באיידס, ותקציב הטיפול במחלה במשרד הבריאות עמד השנה על 9 מיליון שקלים".
ד"ר יאיר עמיקם, סמנכ"ל הסברה במשרד הבריאות, מסר כי "תקציב ההסברה למניעת המחלה ירד מאד השנה ומגיע רק ל- 600,000 שקלים, לא נוכל השנה לקיים תשדירי טלוויזיה ורדיו בנושא, השנה נקיים קמפיינים בקרב צעירים ואוכלוסיית היעד במועדוני לילה ובדיסקוטקים. מטרתנו לרתום לנושא זמרים ודיי-ג'יי ידועים על-מנת להעלות את המודעות בקרב הצעירים".
ד"ר יצחק לוי, יו"ר החוג לאיידס בהסתדרות הרפואית ומנהל ההוספיס בתל השומר, ציין כי "ישראל בעניין האיידס נמצאת במקום טוב ביחס לאפריקה, אבל הרבה אחרי מדינות המערב. זה אני שצריך להסתכל לחולים בעיניים ולספר לו שמשרד הבריאות לא הכליל את התרופה המתאימה להם בסל. בנוסף, אין רופאים, אין אחיות, אין בעלי מקצועות פרה-רפואיים במספר הדרוש לטיפול בחולים בארץ וגם אין את הטכנולוגיות הנדרשות. משנת 85' שהגיע כל העניין האיידס לישראל לא השתנה מצב התקינה של הצוות הרפואי במרכזים לטיפול במחלת האיידס, ואין מדיניות ברורה ומוצהרת של משרד הבריאות. בבתי החולים מתפקדים בעיקר מתוך רצון טוב והתנדבות. צריך להכריז על איידס כמחלה קשה ולעשות כך שהכסף והטכנולוגיות לא יעברו דרך סל הבריאות, אלא ישירות דרך המרכזיים לטיפול במחלה בבתי החולים".
גדעון הירש, מנכ"ל הוועדה למלחמה באיידס, מסר: "הוועדה שהקים משרד הבריאות בראשות פרופ' יוסט קיימת רק על הנייר, היא לא קיימה אפילו דיון אסטרטגי אחד, זאת כיוון שמשרד הבריאות לא מספיק מתעניין בנושא והוועדה המייעצת לא שינתה עניין זה".
מיכאל המר, יו"ר אגודת ההומאים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרס בישראל, אמר כי "תשובה לשאלתו של ח"כ ליבוביץ אני מכיר בעובדה שהעלייה המספר של חולי האיידס בקרב ההומוסקסואליים היא כשלון של עבודת הועד למלחמה באיידס והאגודה, צריכה להיות עבודה נוספת על הנושא".
ח"כ אילן ליבוביץ, יוזם הדיון מסר, כי "משרד הבריאות חייב להבין שתקציב המניעה והתמודדות עם המחלה צריך לבוא ממשרד הבריאות ולא מתרומות, אנשים לא פותחים את הכיסים למען איידס. אני תובע ממשרד הבריאות להוסיף תקנים לרופאים המטפלים באיידס, ומבטיח לקדם הצעת חוק להקמת מועצה לאומית למלחמה באיידס".

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה צברה יתרת הפסד של 69.4 מיליון שקל וגרעון של 17.1 מיליון שקל בהון    נמכרו דירות ב- 20 מיליון דולר ברמת אביב
אלעזר לוין
גידול של 37% במכירת דירות בספטמבר    12,100 דירות לא מכורות
ניר וייס
היקף התביעה: יותר מ- 2.5 מיליון שקלים    המרכז הרפואי נתבע על אחריותו לסיבוכים שנגרמו לאחר ניתוח גניקולוגי שבוצע בגופה של חולה
אור אריה
לקראת המשחק מול ארמאני מילאנו מסביר מאמן מכבי ת"א חלק מן הסיבות לפתיחה הצולעת של אלופת אירופה    גרשון: "גם לי יש חלק במה שקורה לקבוצה"
גלית יצחק
גילוי מוקדם של כשל וליקויי ראייה בקרב תינוקות הינו משמעותי ואף עשוי למנוע נזקים בלתי הפיכים    יש לבדוק את הראייה בטיפת חלב כבר בגיל 6 חודשים    מלבד זאת, אתם יכולים לערוך בבית מעקב ובדיקות התפתחות הראייה של התינוק מלידה ועד גיל שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il