X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
האנרכיה בשטחים נמשכת – רג'וב מתחזק

המשבר בפת"ח נמשך; רג'וב זכה בחברון

בחירות נוסח פלשתין: ג'יבריל רג'וב זכה במקום הראשון בפריימריז לתנועת הפת"ח בחברון בכירים מאיימים לרוץ ברשימה נפרדת מעמדו של מרואן ברגותי - מתחזק
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. יו"ר תחת לחץ.

חמאס. מנצל המשבר בפת"ח.

יואב יצחק
ברגותי ניצח בבחירות ברמאללה

היועץ לביטחון לאומי ברשות הפלשתינית, ג'יבריל רג'וב, זכה במקום הראשון בבחירות הפנימיות שערכה אתמול (שישי, 02.12.05) תנועת הפת"ח באזור חברון. במקום השני זכה שר ההסברה לשעבר, נביל עמרו, שנפצע לפני כשנה ברגלו לאחר שנורה על-ידי חמושים פלשתינים.
הבחירות המקדימות בחברון באות לרקע מציאות האנרכיה בשטחים, ולאחר שבשבוע שעבר בוטלו הפריימריז ברצועת עזה עקב אירועי אלימות, שלוו בירי לאוויר, שריפת קלפיות מצביעים, וגניבת פתקי הבוחרים. היוזמה הדמוקרטית של התנועה, מהווה צעד היסטורי חשוב בעולם הערבי, אך תוצאותיה מאכזבות ומצביעות על מעמדה המתערער של התנועה. האלימות בשטחים הצליחה להשבית ולסכל את הניסיון להביא לשיקום התנועה, תוך הגברת המתחים בין המתמודדים השונים.
המפץ הפוליטי במחנה הפלשתיני החל כאשר נודע כי ראש הממשלה הנוכחי, אבו עלא, לא יכלל, נכון לעכשיו, ברשימת תנועת הפת"ח לבחירות הקרובות לפרלמנט. על-פי הדיווחים השונים, אבו מאזן עתיד להקים 'וועדה מסדרת' כדי לקבוע מי יהיו המועמדים מטעם המפלגה לבחירות. ראש וועדת הבחירות של הפת"ח אמר בימים האחרונים כי "יו"ר הרשות מנהל שיחות והתייעצויות באשר להמשך צעדיו. הוא יבחן את האפשרויות השונות, ויכול כי אף יחליט לבטל את הבחירות המקדימות".
"אם לא תבחר בנו - נקים רשימה נפרדת"
לרקע המציאות הפוליטית בפת"ח, החלו בכירי התנועה לחשוש למעמדם. רבים מהפעילים הבולטים איימו לאחרונה כי ירוצו לבחירות באופן עצמאי, במידה ושמם לא יופיע ברשימה שעתיד לגבש היו"ר אבו מאזן. פרשנים מעריכים כי התמודדותן של כמה רשימות מטעם תנועת הפת"ח רק "תפתח דלת לטובת ארגון החמאס והתחזקותו".
החמאס מציג: "אנחנו טובים יותר"
החמאס מצידו מייחס חשיבות עליונה למערכות הבחירות המוניציפאליות והכלליות כאמצעי לרכוש כוח פוליטי, בחתירתה להנהיג משטר הלכה איסלאמי בפלשתין. הארגון מנסה לשוות לעצמו דימוי של גורם פוליטי פרגמאטי השם לנגד עיניו בראש ובראשונה את הציבור הפלשתיני.
בניגוד לתנועת הפת"ח הסובלת מפיצולים ומאבקי כוח הנגררים גם לעימותים אלימים במערכת הפריימריז, תנועת החמאס מציגה אחדות תנועתית, מסר אחיד ומערכת ארגונית יעילה ביותר. התנועה השלימה זה מכבר את הכנותיה לבחירות ובחרה את מועמדיה לפרלמנט בהליך בחירות פנימיות שקטות ורחוקות מהתקשורת.
תנועת החמאס החליטה להטיל למערכת הבחירות לפרלמנט הפלשתיני את מנהיגיה הבכירים. בראיון לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מעאן" מוסר בכיר בחמאס, כי בראש רשימת התנועה לבחירות שתערכנה ב- 25 בינואר 2006 יעמדו מנהיגי החמאס ברצועת עזה ובגדה המערבית מחמוד א-זהאר, איסמאעיל הניה וחסן יוסוף ח'ליל. דרג ההנהגה אמור לשמש מענה לבחירותו של מרוואן ברגותי לראש רשימת ה'פתח'.
בכיר בחמאס, סיפר כי התנועה עתידה לשלב ברשימתה לבחירות, לצד אסירים בבתי הכלא בישראל, גם נשים החברות בחמאס ואפילו מועמדים נוצרים בדומה לרשימת התנועה שרצה לבחירות המקומיות לעיריית בית לחם.
"ברגותי - הסמכות העליונה בתנועה"
אמש דיווח הפרשן לענייני ערבים בערוץ 2, אהוד יערי, כי ראש התנזים הכלוא בישראל, מרואן ברגותי, "הפך למקור הסמכות כמעט העליון בתנועת הפת"ח באופן שהוא מטיל וטו, על החלטות וצעדים של אבו מאזן". לדברי יערי, "ישראל מאפשרת למרואן ברגותי להיפגש יותר ויותר עם אנשים שעולים אליו לרגל וביניהם מוחמד דחלאן, וג'יבריל רג'וב".

תאריך:  03/12/2005   |   עודכן:  03/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
הדיווחים על טיסות חשאיות ובתי כלא סודיים מטעם ה-CIA - מלחיצים את אירופה    בכירים באיחוד דורשים לדעת: "מי היה על הטיסות ומה היה ייעודן"    גרמניה: "נמתין לתשובה בסבלנות".
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון אסלאמי קיצוני בפקיסטן מציע פרס כספי לרוצח שיחסל קריקטוריסטים דנים אשר באיוריהם תארו את דמותו של הנביא מוחמד - ממשלת דנמרק הזהירה את אזרחיה שלא לבקר בפקיסטן מחשש לשלומם
יוסי עבדי
החברה הלטינית של אירן: נשיא ונצואלה מוסיף להתגרות באמריקנים, וטוען כי "לאירן יש זכות בסיסית להמשיך בפיתוח הנשק הגרעיני"    "אנו אחים בנפש, אחים ברוח המהפכה, ואחים למאבק באימפריאליזם האמריקני", הדגיש צ'אבס    הודיע: בקרוב אבקר בטהרן.
יהונתן דחוח-הלוי
דרשת יום השישי במסגד אל-אקצה בירושלים הוקדשה אמש לציון יום השנה לקבלת החלטת החלוקה (החלטה 181) ע"י מועצת הביטחון    המסר העיקרי בדברי הדרשן הפלשתיני: "העם הפלשתיני אינו משלים עם החלטת החלוקה של פלשתין, לא יוותר על שעל אחד מאדמת פלשתין וישחרר את בתיו והמקומות הקדושים ובראשם מסגד אל-אקצה"
יואב יצחק
הפלשתינים דיווחו על שני הרוגים, אך הוברר כי מדובר בהרוג אחד    סירת הדיג חדרה מאזור מצרים ולא נענתה לדרישה לעצור    שלושה פלשתינים שניסו הלילה לחדור לשטח ישראל, נורו; אחד מהם נהרג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il