X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסמכים חדשים חושפים את המחדל הפוליטי שמאחורי הטיפול הלקוי סביב סופת ההוריקן אשר פגעה בלואיזיאנה באוגוסט ועדת הקונגרס אשר חוקרת כעת מה קרה מאחורי הקלעים בימים הקשים
▪  ▪  ▪

מסמכים חדשים חושפים את המחדל הפוליטי שמאחורי הטיפול הלקוי בכל הנוגע לסופת ההוריקן קתרינה אשר פקדה את אזור לואיזיאנה לפני מספר חודשים. סדרת מכתבים שעברו בין השלטון המקומי לבית הלבן מגלים, בין היתר, כי הפניות לסיוע פדרלי לא התקבלו.
סוכנות AP מדווחת, כי מושלת לואיזיאנה, קתלין בלנקו פרסמה בסוף השבוע (ו') 100,000 עמודי תזכירים, פתקים, דוא"ל, לוגים של שיחות טלפון ומסמכים נוספים, לוועדת הקונגרס אשר חוקרת כעת מה קרה מאחורי הקלעים בימים הקשים בהם היכתה הסופה הקטלנית בארה"ב ב-29 באוגוסט.
בין המסמכים - התכתבות בין משרדה של בלנקו והבית הלבן שמתחילה במכתב אותו שלחה בלנקו לנשיא, ג'ורג' בוש, יום לפני שפגע ההוריקן באזור. "אני בטוחה כי התקרית הזאת תהיה בעלת חומרה כזאת ועוצמה שתגובה יעילה תהיה מעבר ליכולות של המדינה והממשלות המקומיות וכי סיוע פדרלי יהיה נדרש", כתבה בלנקו.
שלושה ימים לאחר שהגיעה הסערה, פנתה בלנקו לבוש במכתב וביקשה כי חיילי הבריגדה של לואיזיאנה תישלח הביתה מעירק על-מנת לסייע. המושלת גם ביקשה גנרטורים נוספים, תרופות, עובדי בריאות ועוד.
חמישה ימים לאחר מכן, העוזרת של הנשיא, מגי גרנט שלחה דוא"ל לבלנקו בו נאמר כי המכתב לא התקבל בבית הלבן. "מצאנו אותו באתר האינטרנט של המושלת אבל היינו צריכים את המקור...", כתבה גרנט. "אנחנו מעריכים את העזרה שלך עם הבקשה הטכנית. תודה!"
המסמכים כוללים גם לוח זמנים שהכינה בלנקו עם תאריכי התגובות שהתקבלו מהמדינה; פתקים המביעים תסכול על היעדר דברים נחוצים בהם מרכז תקשורת למשטרה ולצוותי ההצלעה, דוחות משטרה ועוד.
קראנו, אבל לא ידענו
דוברת מטעם הבית הלבן, דיינה פרינו, אמרה (שבת) כי לא ראתה את המסמכים.
מסמכים נוספים מגלים כיצד יחסי הציבור לכל הפרשה היו חשובים במידה שווה לשני הצדדים, למושלת ולבית הלבן. גרנט, העוזר של בוש, שלח דוא"ל בספטבמר בו הוא מבקש כי בלנקו תשתתף בטקס בוושינגטון לציון "יום התפילה הלאומי" ואם לאו, "נשמח אם מישהו כמו (שר הפנים) מייקל (צ'רטוף) ישתתף בטקס..."
למרות כל זאת למרות שנראה כי בלנקו ניסתה להאשים את הממשלה הפדרלית במחדל, ישנם מסמכים המגלים כי הצוות שלה לא רצה שייראה כאילו הממשלה תופסת פיקוד. כשבוש ביקר בניו-אורלינס ב-5 בספטמבר, בלנקו היתה אמורה לבקר את המפונים ביוסטון, אך דוברת מטעמה, דניס בוצ'ר לא אהבה את הרעיון שבוש יהיה במדינה כשהמושלת לא היתה נוכחת.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לפיד מאשר כי קיבל פנייה להקמת ממשלה בראשות נתניהו    השיב שישקול זאת תמורת ברית הזוגיות    אלי ישי: "הפור נפל, הולכים לבחירות"
יפעת גדות
מניתוח נתונים של מחקרים רבים עולה כי חשיפה לאורך זמן לעישון פסיבי מעלה את הסיכון לסרטן השד באופן משמעותי
עידן יוסף
בשיחה בפני קצינים דיבר תא"ל ישראל וייס על היחס הקשה אליו הוא זוכה על חלקו בהינתקות    דיבר על עמיתיו הרבנים (לא היו מוכנים לשלם את מחיר ההתנגדות לסרבנות)    ואמר כי אינו מתחרט על חלקו בהינתקות
יהונתן דחוח-הלוי
הצבא האיסלאמי בעירק הפיץ את הסרטון המתעד את פיצוץ מטען הצד אשר קטל ביום חמישי האחרון 19 חיילים אמריקנים בעיר פאלוג'ה - המטען רב העוצמה כלל מספר פצצות ארטילריה 155 מ"מ - לאחר פיצוץ המטען נורתה אש מהמארב לעבר הכוח האמריקני והפצועים
עידן יוסף
בכתב העתירה נטען כי בהבטחות שניתנו ובהפרת הנחיות היועה"מ קיים גוון פלילי מובהק    "ההצהרות הפומביות של מקצת מראשי הרשויות המקומיות לאחר הכינוס כי הם 'מצטרפים' למפלגה החדשה שהקים (שרון) מדברות בעד עצמן"    "קדימה": דבר שטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il