X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכינוס נערך ברמת אפעל בצל הסקרים על היחלשותה של התנועה כמו גם על פניות שקיבלו כמה מהבכירים לעבור לעבודה
▪  ▪  ▪

ועידת מפלגת מרצ דחתה את ההצעה להימנע ממתן שיריון, בראש הרשימה לכנסת, ליושב-ראש המפלגה, יוסי ביילין. כמו כן הסכימה הוועידה להקל על חברי הכנסת הוותיקים, ולאפשר להם להתמודד בפריימריז כמו כל מועמד אחר - ובלבד שייזכו קודם לכן בקולות 60% מחברי הוועידה כדי שיוכלו להתמודד.
הוועידה התכנסה כדי לדון בכמה עניינים שהועלו לסדר היום. הוועידה נדרשה, בין היתר, בהתאם להנחיית בית הדין של תנועת מרצ, לקיים דיון בשאלה האם יושב-ראש התנועה, יוסי ביילין, יצטרך גם הוא להתמודד בפריימריז על מקומו ברשימת התנועה לכנסת. ההחלטה ניתנה על-ידי מותב בראשו עומד פרופ' קנת מן, המשמש אב-בית הדין של התנועה, וזאת בהתאם לבקשת יונתן קלינגר.
המהלך נתפס במרצ כניסיון להדיח את ביילין מראשות התנועה. כינוס הוועידה החל ב-17:00 (יום א') ברמת אפעל. הכינוס נערך בצל הידיעות על היחלשותה של מרצ בסקרים, כמו גם על פניות שקיבלו כמה מבכירי התנועה, ובהם ח"כ רן כהן וחיים אורון, לעבור למפלגת העבודה.
בית הדין קבע כמה תנאי סף, שחייבו את קלינגר לאסוף חתימות של 30 מחברי הוועידה. בנוסף קבע בית הדין, כי אם החלטת נשיאות הוועידה תסרב בכל זאת להעלות זאת לדיון ולהכרעה בפורום הנשיאות, יוכל קלינגר להביא נושא זה להצבעה בפני חברי הוועידה, ובלבד שישיג 200 חתימות. בהצבעה שהתקיימה בפורום הוועידה נדחתה הצעתו של קלינגר לקיים דיון.
קלינגר נחשב בתנועת מרצ-יחד כאחד מיריביו של ביילין. על-פי הערכות בתנועה, נועדה עתירתו להכביד על ביילין, ולכפות עליו שיתוף-פעולה בהסרת מגבלות המקשות על כמה מחברי התנועה הוותיקים להתמודד בפריימריז.
אחת העיקריות שבהן: זו המחייבת חברי כנסת ותיקים בתנועה, להשיג רוב של 60% כדי שיוכלו להיכלל ברשימת מרצ לכנסת. על-פי הטענה בתנועה, מגבלה זו, שהוספה באחרונה, היא אחת הסיבות שגרמו לפרישת ח"כ יוסי שריד, שלא היה מוכן לקבל הכבדה דווקא על חברי הכנסת הוותיקים, בעוד שמקומו של ביילין מובטח, לכאורה, במקום הראשון, ללא התמודדות.
בתנועה נרקמת עתה פשרה: קלינגר וידידיו בתנועה יסכימו להסרת העתירה, וכן לכך שביילין יהא הראשון ברשימה לכנסת, בלא התמודדות; ואילו ביילין ומקורביו יסכימו למחיקת פיסקת ההגבלה המחייבת רוב של 60% לחברי הכנסת הוותיקים. כאמור, בסופו של יום, נכשל קלינגר גם במהלך זה.
הקלות לוותיקים
מאוחר יותר, בערב, הסכימה ועידת מרצ, ברוב קולות, להקל על חברי הכנסת הוותיקים - המכהנים שתי קדנציות, את ההתמודדות בפריימריז של המפלגה. קודם להחלטה חוייבו חברי הכנסת להשיג תמיכה מצד 60% מהמצביעים בפריימריז כדי לזכות במקום ברשימה.
המגבלה נועדה לאפשר לצעירים לרוץ קדימה. עתה, כאמור, על-פי ההחלטה החדשה, ניתנת לחברי הכנסת הוותיקים הקלה מסויימת: חברי הכנסת הוותיקים ייצטרכו להציע עצמם בפני חברי הוועידה. אם יקבלו תמיכה מצד 60% מחברי הוועידה, יוכלו להמשיך הלאה ולהציג מועמדותם בפריימריז, כמו כל מועמד אחר.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב, מירב לוי
כך אמר ראש הממשלה והתייחס גם לסוגייה האירנית באומרו: "אירן מהווה סכנה גדולה לעולם כולו ולא רק לישראל"    פרס סירב לענות לשאלות בנושא 'העבודה'
מחלקה ראשונה
כהן, בת 34, תיכנס לתפקידה החדש בתחילת ינואר 2006
מחלקה ראשונה
לאסקי הינו בעל ניסיון רב בתחום הספנות ושינוע מטענים
רועי ברגמן
מנכ"ל טבע דיבר הבוקר בפאנל מנהיגות עסקית בוועידת ישראל לעסקים והסביר את ההצלחה של טבע בהובלת השוק הגנרי
מירב לוי
העובדים יופנו להשתלמות במכללת אור יהודה    מסלול הלימודים: שלטון מקומי ומדיניות ציבורית    בכללית כ-30 אלף עובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il