X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמש החברות העיקריות דיווחו: הכנסות מפרמיות 10.9 מיליארד שקל, הכנסות מהשקעות 10.1 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪

המהפך בענף הביטוח מביא לכך שההכנסות מהשקעות כבר מדביקות כמעט לגמרי את ההכנסות מפרמיות ביטוחי החיים: הדוחות מהשבוע שעבר מגלים כי בינואר-ספטמבר הגיעו ההכנסות מהשקעות בחמש החברות העיקריות ל-10.1 מיליארד שקל, והן מפגרות ב-8% בלבד אחרי ההכנסות מפרמיות (ברוטו), שעמדו בתקופה זו על 10.97 מיליארד שקל.
בחברת הביטוח הגדולה ביותר, מגדל, כבר הושלם המהפך: ההכנסות מהשקעות הסתכמו בתקופה זו ב-3.66 מיליארד שקל, בעוד שההכנסות מעסקי ביטוח הגיעו ל-3.43 מיליארד שקל. רווחי מגדל מהעיסוק בכסף כבר גבוהים ב-6.7% מהכנסותיה מעסקי הביטוח האמיתיים.
בחברת הביטוח השניה בגודלה, כלל ביטוח, הגיעו ההכנסות מהשקעות ל-2.35 מיליארד שקל, והן מפגרות רק במעט אחרי ההכנסות מפרמיות, 2.6 מיליארד שקל.
קבוצת הראל, השלישית על-פי גודלה בביטוח חיים, מדווחת על הכנסות מהשקעות ב-1.46 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 2.02 מיליארד שקל מפרמיות. אולם המגמה, נתוני הרבעון השלישי, מצביעים על הצטמקות מהירה של הפער.
הפניקס דיווחה על הכנסות מהשקעות ב-1.67 מיליארד שקל, לעומת 2.8 מיליארד שקל פרמיות. אולם ברבעון השלישי התרחש מהפך אמיתי: ההכנסות מפרמיות עמדו על 1.33 מיליארד שקל, לעומת 880 מיליון שקל בלבד מעיסקי ביטוח. זהו המהפך החד ביותר בכל הענף.
במנורה היו ההכנסות מהשקעות כ-960 מיליון שקל, לעומת 1.12 מיליארד שקל הכנסות מפרמיות.
חמש החברות שנסקרו תופסות יותר מ-90% מעיסקי ביטוח החיים של ישראל. אין אפשרות לבדוק מה חלקן של ההכנסות מההשקעות בכלל הרווחים, הן בשל היעדר נתונים, והן משום שאי אפשר לחלק את הוצאות ההנהלה והכלליות, למשל, בין פעילות ביטוחית לפעילות השקעתית.
יש לזכור כי הכנסות מהשקעות היו בכל השנים חלק ניכר מכלל הכנסות החברות, מאחר שהן משקיעות את כספי הפרמיות של הלקוחות. אולם סעיף זה גדל גדל במהירות בשנה האחרונות, בשל שינוי תפיסה: בעבר היתה המטרה העיקרית של ביטוח חיים להגן על המבוטח ומשפחתו מסיכוני מוות או נכות קשה. היום מניחים שמטרתן העיקרית של החברות היא להשקיע את כספי המבוטחים, באופן שייתן להם את התשואה הגבוהה ביותר. הביטוח כביטוח הוזנח, הדגש הוא על השקעות, החברות נכנסות בצורות שונות לשוק ההון.
אין ספק, שמגמת הגידול הכנסות מהשקעות תגדל בשנה הבאה, אחרי שהחברות השקיעו מיליארדי שקלים ברכישת קרנות נאמנות וקופות גמל של הבנקים. עיקר ההכנסות ב-2006 יהיו מתיק ההשקעות, ועוד מעט ונשכח, שפורמלית, לפחות, מדובר בחברות ביטוח.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
תנו לחיות לחיות פנתה לפרץ אשר סייע בהצלת הכלבה
רועי ברגמן
יוצא במתקפה חריפה נגד יו"ר העבודה - פרץ    "ביצעתי במשק ניתוח חירום של הוצאת אפנדציט, אז עכשיו קוראים לי המנתח הרשע"    "אחרי הבלימה והצמיחה, אני מוכן להתעסק בעוני"
עומר שיקלר
החלטת הרכישה התקבלה על-ידי ועדת המכרזים העליונה של דירקטוריון חברת החשמל    הספק העיקרי של העיסקה: חברת "פז"    הדלקים מיועדים להפעלת טורבינות גז של החברה ברחבי הארץ - עד שיגיע אליהן הגז טבעי
הדר פרבר
ארה"ב מכחישה את קיומם של בתי כלא סודיים אשר נמצאים לכאורה במזרח אירופה ובהם מענים את האסירים
גלית יצחק
החולה עברה ניתוח לב להחלפת המסתם המיטראלי במסתם ביולוגי, בעקבותיו נוצר בליבה פגם נדיר    החולה עברה צינתור בבית החולים רמב"ם, במהלכו הוחדר התקן שחסם את הדלף בליבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il