X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מחברי דוח הוועדה שחקרה את אירועי ה-11 בספטמבר טוענים כי הממשל לא מוכן מספיק וכי רשימת סדרי העדיפויות ארוכה מדי טוענים: ארה"ב פחות בטוחה היום משהיתה לפני 18 חודשים
▪  ▪  ▪

ארה"ב נמצאת בסכנה גדולה של התקפות טרור נוספות משום שהקונגרס והבית הלבן לא דאגו לאמצעי הביטחון המתאימים, כך אמרו חברים בוועדת החקירה של אירועי הטרור ב-11 בספטמבר, 2001.
"זו אינה עדיפות של הממשל כרגע", אמר יו"ר הוועדה לשעבר, תומס קין (רפובליקני), לקראת פרסום הדוח הבוקר (ב', 5.12.05). "יותר מארבע שנים אחרי ה-11 בספטבמר אנשים אינם שמים לב. אלוהים יעזור לנו אם תהיה התקפה נוספת".
סגן יו"ר הוועדה, לי המילטון (דמוקרטי), הוסיף: "אנחנו מאמינים כי התקפה נוספת תקרה. זו אינה שאלה של האם (היא תקרה). אנחנו לא מוכנים כמו שהיינו צריכים להיות".
בוועדה חמישה רפובליקנים וחמישה דמוקרטים אשר העבירו את המלצותיהם לקרן פרטית. מאז הדוח האחרון של הוועדה ב-2004 הממשלה עיכבה כמה רעיונות בהם שיפור התקשורת בין הגורמים השונים ועוד. לדברי המילטון, אין לממשל עניין של דחיפות וכי ישנן יותר מדי עדיפויות המתחרות אחת נגד השנייה; אחת באפגניסטן, אחת בעירק והמלחמה בטרור. היועץ לביטחון לאומי, סטפן הדלי, אמר אמש כי הנשיא בוש מחויב ליישם את רוב מסקנות הוועדה, אך בוועדה אומרים כי אין זה מספק.
הקונגרס הקים את הוועדה ב-2002 כדי לחקור את הצעדים בהם נקטה הממשלה אשר איפשרו את ההתקפה ב-11 בפסטמבר 2001. הדוח הסופי כולל 567 עמודים אשר אומנם אינם מאשימים באופן ישיר את הנשיא בוש או את קודמו, ביל קלינטון, אך בהחלט טוענים כי הם כשלו למנוע את ההתקפה.
הוועדה ציינה 41 שינויים עליהם היא ממליצה, כשהממשל יישם רק את חלקו. הממשל ביצע את ההחלטה להקים גוף-על, שיתאם בין סוכנויות המודיעין השונות, בראשות השגריר לשעבר ג'ון נגרופונטה. אבל הממשל התחמק מביצוע המלצות אחרות של ועדת החקירה, כמו שיפור התקשורת בין שירותי החירום והעברת כסף למאבק בטרור למדינות השונות על-פי רמת הסיכון.
חברי הוועדה טענו עוד כי ההתקפות לא יהיו האחרונות, כאמור, וציינו כי אל-קאעידה ניסה במשך לפחות עשר שנים לרכוש נשק להשמדה המונית. המדינה, לטענתם "פחות בטוחה משהיתה לפני 18 חודשים".
קין מתח ביקורת על החלטת מנהלת הביטחון של מערך התחבורה מהשבוע שעבר לאפשר לנוסעים להכניס למטוסים מספריים קטנים ומכשירים חדים אחרים והזהיר כי יש להזרים כסף כדי לאפשר ביצוע בדיקות מזדמנות. לטענתו, "עדיין לא מאתרים טרוריסטים המגיעים דרך נמלי תעופה".

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי שתייה קלה עד מתונה - כוס עד שתיים ביום - מסייעות במניעת השמנה    שתייה רבה דווקא תורמת להשמנה
הדר פרבר
עיאד עלאווי, חבר במפלגתו של סדאם חוסיין, נכנס למסגד שיעי קדוש ונתקל בעשרות מתפללים שהשליכו לעברו נעליים ואבנים
ענבל אביב
עדין ייכנס לתפקידו בימים הקרובים, מייד לאחר שפרישתו של המנכ"ל הקודם אבי ברזילי תכנס לתוקפה    ברזילי פורש על-רקע הסכסוך המתמשך בינו לבין מגישי החדשות מיקי חיימוביץ' ויעקב איילון
יואב יצחק
נסגרה רשימת המועמדים לראשות הליכוד    שישה הגישו מועמדות: בנימין נתניהו, סילבן שלום, שאול מופז, עוזי לנדאו, ישראל כץ, משה פייגלין    לנדאו פורש
יפעת גדות
האישה תשאר בבית החולים למשך 4-6 שבועות    עליה ליטול תרופות שימנעו מגופה לדחות את חלקי הפנים הנתרמות    התרופות - מעלות את הסיכון לסרטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il