X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שני כתבי אישום הוגשו היום לבית המשפט נגד מעורבים נוספים בפרשות הלבנת ההון בסניף הירקון של בנק הפועלים מדובר בהעברות של מיליוני דולרים בחשבונות של אנשי קש
▪  ▪  ▪

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (5.12.05) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום נגד בוריס חייט, אלכסנדר ופלורנס (מאשה) גאווי וחברת "רנקו אסוסיאטס", בחשד למעורבות בפרשת הלבנות ההון בסניף הירקון של בנק הפועלים.
בתחילת שנת 1995 נפתח חשבון בנק בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון 104 בתל אביב, על שמו של בוריס חייט, בנקאי ובעל אחת מחברות הביטוח הגדולות ברוסיה ובעל אזרחות רוסית וישראלית.
על-פי כתב האישום, ב-29.5.03 ביקש חייט להעביר סכום של 2,600,000 דולר מחשבונו בסניף הירקון לרוסיה, תוך הסתרת זהותו בעת ביצוע פעולה זו מהרשות לאיסור הלבנת הון.
את הפעולה ביצע חייט באמצעות בהרנרד הרץ, אשר שימש כ"איש קש" לטובתו של חייט. הרץ פתח מספר חשבונות בנק בסניף בנק הפועלים על שמו ועל שם חברות ש"בבעלותו" אשר נוהלו בפועל על-ידי חייט.
במרץ 2003 הורה חייט להרץ לבקש הלוואה בסך 2.6 מיליון דולר. עוד בטרם אושרה ההלוואה הורה חייט, באמצעות הרץ, להעביר את כספי ההלוואה לחשבון חברה שבבעלותו בבנק ברוסיה.
"בעשותו את הפעולות האמורות לעיל, באמצעות איש הקש הרץ וביחד עם פקידי הבנק, ביצע הנאשם פעולות ברכוש ומסר מידע כוזב במטרה להכשיל את חובת הדיווח של התאגיד הבנקאי לרשות לאיסור הלבנת הון ובמטרה שלא יהיה דיווח לפי סעיף 7 לחוק איסור הלבנת הון או כדי לגרום לדיווח בלתי נכון לפי הסעיף האמור", נכתב בכתב האישום.
כתב האישום מייחס לחייט עבירה של עשיית פעולה ברכוש או מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח. עוד ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט נכסיו של חייט.
כתב אישום נוסף שהוגש היום מייחס לאלכסנדר ופלורנס (מאשה) גאווי וחברת "רנקו אסוסיאטס" עבירה דומה.
על-פי כתב האישום פתח אלכסנדר גאווי חשבון בנק בסניף בנק הפועלים, תוך שהוא מחסיר פרטים מהותיים ברישום. בין החודשים דצמבר 2002 ועד מאי 2004, העביר גאווי לחשבון כ-6,300,000 דולר מחו"ל אשר הועברו מלקוחות אנונימיים.
בחודש אפריל 2004 הוקמה חברת "רנקו", נפתח חשבון על שמה בסניף הבנק והועברו אל החשבון הכספים מחשבונו של גאווי, אשר נסגר עוד באותו היום.
"במעשיהם המתוארים לעיל ביצעו הנאשמים, פעולות ברכוש ומסרו מידע כוזב, וזאת במטרה שלא יהא דיווח או כדי לגרום לדיווח בלתי נכון", נכתב בכתב האישום המייחס לשלושה עבירות על חוק איסור הלבנת הון.
גם בכתב אישום זה התבקש בית המשפט ולהורות על חילוט הנכסים של הנאשמים.

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מאז הפיגוע בחדרה החלו במערכת הביטחון להגביר את הפעילות נגד תשתיות הטרור בשטחי יהודה ושומרון    לפחות 150 פעילי טרור ומבוקשים נעצרו
מירב לוי, הדר פרבר
כך דורש יו"ר העבודה, עמיר פרץ    במערכת הפוליטית מגיעות תגובות קשות לפיגוע    השר שלום: הפיגוע מוכיח את אוזלת ידה של הפלשתינית    ח"כ סלומיאנסקי: הפלשתינים מוכיחים שאין עם מי לדבר    ח"כ חמי דורון: שרון שכח שעליו לדאוג לביטחון תושבי ישראל    הרשות הפלשתינית גינתה את הפיגוע    עריקאת: הפיגוע לא משרת את האינטרסים הפלשתינים
ענבל אביב, גלית יצחק, שלומי דיאז
50 בני אדם נפצעו, מהם 4 קשה    רה"מ מכנס הערב התייעצות    פרץ: לנהל מלחמה חסרת פשרות בטרור    מופז: לפעול באופן חופשי נגד הג'יהאד האיסלמי
ענבל אביב
יש להגדיל את תקציב החינוך לאוכלוסיה החלשה, להשקיע בהכשרה מקצועית ובמתן השכלה בסיסית למבוגרים, אמר נגיד בנק ישראל בוועידת ישראל לעסקים    מציע להנהיג מס הכנסה שלילי ולסבסד מעונות יום והסעות כדי לעודד יציאה לעבודה של אוכלוסיות חלשות
יפעת גדות
נקודות ביקורת הוקמו ברדיוס של 3 ק"מ סביב הכפרים, שם מחטאים את כל כלי הרכב היוצאים    יותר מ-1,600 עופות מבוייתים, כולל תרנגולות, אווזים, ברווזים ותרנגולי הודו, מתו באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il