X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון הודיע: מפסיקים המו"מ על המעברים

בתגובה לפיגוע: חיסולים ופעולה קרקעית

בפיגוע בנתניה סמוך לקניון השרון נהרגו חמישה ישראלים בדיון מקדים בלשכת שר הביטחון הוחלט על הרחבת פעילות צה"ל נגד ארגון הג'יהאד האיסלאמי
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון אישר את המלצות מערכת הביטחון להגיב בחריפות על פיגוע התופת שבוצע (ב', 5.12.05) בקניון השרון בנתניה, פיגוע בו נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו עשרות. בתחום המדיני הוחלט להפסיק, בשלב זה, את הדיונים עם הפלשתינים על כינון המעבר הבטוח מהשומרון לרצועה. שרון הודיע, כי הפעולות נגד ארגוני הטרור לא יופסקו, אלא לאחר שהרשות הפלשתינית תוכיח כי היא פועלת נגד ארגוני הטרור.
שרון קיים בשעות בערב, בלשכתו שבתל אביב, התייעצות ביטחונית בה השתתפו כל ראשי מערכת הביטחון ובראשם שר הביטחון שאול מופז. במהלך הישיבה הוצגו בפני שרון שורה של פעולות צבאיות הכוללות, בין היתר: חזרה לפעילות הסיכול הממוקד בשטחי הגדה והגברת הפעילות גם ברצועת עזה. כמו כן התיר שרון ביצוע פעילות קרקעית נרחבת בצפון השומרון.
אלה שמות ההרוגים בפיגוע:
- אלכסנדרה זריניצקי, תושבת נתניה בת 65;
- איליה רוזן, תושבת בת חפר בת 38;
- דניאל גולני, תושב נהריה בן 45;
- קינן צומעי, תושב פתח תקווה, בן 20
- חיים עמרם, תושב נתניה בן 26. עמרם הוא אחד ממאבטחי הקניון. הוא עצר בגופו את המחבל ומנע ממנו להיכנס לקניון.
הוטל סגר מלא על השטחים
מערכת הביטחון תרחיב הפעילות
בשעות אחר-הצהריים כינס שר הביטחון את ראשי צה"ל והשב"כ לדיון הערכת מצב, כהכנה לדיון אצל רה"מ. בסיום הדיון הוחלט על הרחבת פעילות צה"ל נגד ארגון הג'יהאד האיסלאמי בשטחי יהודה ושומרון ובתוכה אף סיכולים ממוקדים נגד ראשי הארגון. כמו כן הוחלט על הטלת סגר מלא על שטחי יהודה שומרון ורצועת עזה.
בדיון הציעו גורמי הביטחון שורה של צעדים, בהם: עיכוב הדיאלוג עם הרשות, ביטול חלק מההקלות שניתנו לאוכלוסיה הפלשתינית, וכן הרחבת ירי הארטילריה ברצועת עזה. פעולה נוספת שהציע שר הביטחון היא חזרה להריסת בתי משפחות המתאבדים כדי ליצור הרתעה. בפעילות מחקר שנערכה בצה"ל בנושא במהלך השנה האחרונה עלה, כי להריסת בתי המחבלים אפקטיביות מוגבלת בלבד, אם בכלל.
שר הביטחון הודיע כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, כדי שזה יאשר את הריסת הבתים, פעולה שבג"צ אסר עליה. גם גורמים בצה"ל צידדו במהלך כגורם הרתעתי, וזאת למרות, שכאמור, מחקר שנערך בצבא הטיל ספק באפקטיביות של כלי זה. ארגון עדאללה דיווח בעבר, כי מאז סוף ספטמבר 2000 ועד שנת 2005 נהרסו על-ידי צה"ל כ- 3,000 בתי מגורים ולמעלה מ-17,000 בני אדם איבדו את בתיהם.
במערכת הביטחון נוטים לבצע סיכולים מהאוויר ברצועת עזה, אך גם בשטחי יהודה ושומרון בוצעו פעולות דומות. ב- 15.7.05 שיגר מסוק של חיל האוויר שישה טילים לעבר מערה בה הסתתרו פלשתינים באזור סלפית, סמוך לאריאל. המסוק ירה לעברם גם כאשר ניסו להימלט. בתקיפה נהרגו שלושה פעילים בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, רביע חרבאווי, חוסאם פהמי וראפת עיאש.
ביום א' השבוע, בתגובה לירי הקסאמים לעבר ישובי הדרום, הנחה השר מופז את מערכת הביטחון לחדש את פעילות הסיכולים והחיסולים גם בשטח רצועת עזה. במקביל הוצבו מחסומים באזורים רגישים, ונוכח ההתרעות הרבות הוגברו הסיורים בקו התפר.
פגישה של הקבינט המדיני-ביטחוני זומנה ליום שלישי, לצורך דיון בנושא הגבול הדרומי. נושא הביטחון בקו התפר באזור נתניה יועלה גם כן בדיון.

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  06/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
שני כתבי אישום הוגשו היום לבית המשפט נגד מעורבים נוספים בפרשות הלבנת ההון בסניף הירקון של בנק הפועלים    מדובר בהעברות של מיליוני דולרים בחשבונות של אנשי קש
ענבל אביב
יש להגדיל את תקציב החינוך לאוכלוסיה החלשה, להשקיע בהכשרה מקצועית ובמתן השכלה בסיסית למבוגרים, אמר נגיד בנק ישראל בוועידת ישראל לעסקים    מציע להנהיג מס הכנסה שלילי ולסבסד מעונות יום והסעות כדי לעודד יציאה לעבודה של אוכלוסיות חלשות
יפעת גדות
נקודות ביקורת הוקמו ברדיוס של 3 ק"מ סביב הכפרים, שם מחטאים את כל כלי הרכב היוצאים    יותר מ-1,600 עופות מבוייתים, כולל תרנגולות, אווזים, ברווזים ותרנגולי הודו, מתו באזור
גלית יצחק
80 מתנדבים בבית המלאכה חוסכים יותר מ-1,800,000 שקלים בתיקונם של אלפי המכשירים המושאלים ביד שרה
מירב לוי
המכירה - בניגוד לחוק    מקור הדלק - מתחנות שצצו לאחרונה בצומת חיזמה    עיריית ירושלים נלחמת בתופעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il