X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רש"ת החלה בפיטורי עובדים - 280 עובדים ארעיים, מתוכם 120 קרובי משפחה הועבר מתפקידו הממונה על חטיבת משאבי אנוש ח"כ פולישוק: מדובר בכישלון ניהולי שנמשך שנים יו"ר הרשות, צביקה שלום: אני לא מכיר הרבה גופים שיזמו בדיקה כזו כמונו מנכ"ל הרשות, גבי אופיר: אני בתפקיד רק ארבע שנים
▪  ▪  ▪

ברשות שדות התעופה מועסקים 390 קרובי משפחה, מתוכם 30% הינם עובדים קבועים ברשות. 441 עובדים הינם עובדים ארעיים, מתוכם 134 הינם קרובי משפחה. באשר לעובדים הבכירים, מתוך 93 עובדים, 24 הינם קרובי משפחה.
כשאומרים "משפחה" ברש"ת, במקרים רבים מתככוונים לבני משפחתו של יו"ר ועד העובדים ברש"ת, פנחס כהן. נתונים אלה הוצגו היום בדיון שהתקיים (יום ב', 5.12.05) בוועדה לבקירות המדינה, אשר דנה במינויי קרובים ברש"ת.
מבקר המדינה, מיכאל לינדנשטראוס, התריע כבר לפני מספר חודשים על תופעת העסקת קרובים ברש"ת, ועל כך שאין גוף שמופקד על פיקוח ובקרה כמו בגופים ממשלתיים. "ביקשתי מראש הממשלה לפעול לצמצום הנזק שנגרם עקב כך. בינתיים האנשים שלי המשיכו לבדוק את הנושא ונפגשו עם אנשי הרשות ותוצאת הבדיקה היא לא רצויה מבחינה שיוויונית", אמר לינדנשטראוס בוועדה.
יו"ר הוועדה, ח"כ מלי פולישוק-בלוך (שינוי): "אין ספק כי מדובר בכישלון ניהולי שנמשך כבר שנים. לא יכול להיות מצב שבו האחראים דורשים צמצום של מינויי קרובי משפחה ובפועל המספר רק עולה. אסור לנו להסתפק בהטלת האחריות על הש.ג אלא על ראש המערכת. הוא לא נושא בתפקיד ייצוגי אלא מקבל משכורת ויש לו אחראיות כוללת על הנעשה ברשות. מינויים כאלה הם פגיעה בשיוויון ההזדמנויות, ולא משנה באיזה דרג מדובר".
בשבוע שעבר דיווחה רשות שדות התעופה על התחלת פיטורי עובדים ובהם גם פיטורי קרובי משפחה. רש"ת החלה לפטר עובדים ארעיים אשר גוייסו לתקופת הפעילות בקיץ ובחגים. בסך-הכל פוטרו עד כה כ-280 עובדים, מתוכם 121 קרובי משפחה.
במסגרת הליכי הביקורת שנערכו בחטיבת משאבי האנוש, הוחלט להעביר מתפקידו את הממונה בפועל על משאבי אנוש ברשות. "לאור ליקויים שנמצאו בחטיבה ושכללו אי הקפדה על נהלים וחריגה מסמכות", נאמר ברש"ת.
יו"ר הרשות: בעקבות דוח המבקר החתחלנו בפיטורים
בוועדה אמר היום יו"ר הרשות, צביקה שלום: "הונחיתי על-ידי מבקר הפנים שלנו לפעול בנושא עוד בשנת 1999. אני לא מכיר הרבה גופים שיזמו בדיקה כזו כמונו. אמרתי בעבר כבר עשרות פעמים שמינויים אלה הם כמו סרטן, מחלה ממארת, חולה רעה. בעקבות הדוח פיטרנו את בנו של בכיר ברשות, שמונה על-ידי אביו, והגשנו נגדו תלונה. שבעה סמנכ"לים הוחלפו או התפטרו, שני ראשי אגפים הוזזו מתפקידם. התעופה היא עסק עונתי וצריך להתייחס לנתונים בהקשר הזה".
שלום הוסיף כי מאז משנת 2000, פוטרו 235 עובדים קבועים ועוד תשעה בכירים. "כיום אנחנו עומדים על 497 עובדים מתוך 1,700 ו-600 עובדי קבלן", אמר שלום.
מנכ"ל הרשות, גבי אופיר, אמר בתגובה: "אני בעד שקיפות, הוגנות ושיוויוניות מוחלטת ולכן התחלנו לטפל בנושא. אני בתפקידי רק ארבע שנים וזה לא מספיק מול תופעות שנמשכות 25 שנה. התחלנו בתהליך לפני הופעת המבקר ונוכחותו העניקה לנו רוח גבית להמשיך בפעילות אבל יש קשיים, ועדים קשים, שבטיות קשה".
מנגד אמר נציג ועד העובדים בוועדה: "הדיון הוא מוקדם ולא הוגן לקיים אותו משום שאין עוד עובדות סופיות. יותר מ-50 אחוז מהעובדים הקבועים היו בתפקידם כבר לפני עשר שנים. זו נורמה שקיימת בשירות המדינה עשרות שנים. קירבת משפחה לא אמורה לגרום לאפלייה לטובה אבל גם לא לרעה".

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אירן מחזקת את הקשר עם מדינות אמריקה הלטינית    מפתחת קשרים כלכליים-מסחריים נרחבים עם ונצואלה
הדר פרבר
נגד נשיא פקיסטן ישנן טענות כי הוא תומך בבוש    השיר "יימחק" מהמהדורות הבאות של הספר
עידן יוסף
לנדאו מסביר: "ההחלטה עצמה היתה אי שם סביב חמש בבוקר... ומי שדיווח אתמול על כך שעומד להתרקם הסכם יכול היה לאכול את הכובע שלו"
גלית יצחק
זאת בשל העלייה החדה בשיעור הפרעות אכילה בקרב האוכלוסיה, במיוחד בקרב נערות מתבגרות    הקבוצה תיפתח בהרצליה תחת השם: "חוכמת הגוף"
מירב לוי
כוח המשימה יכין תוכנית תיירות רב שנתית כוללת    המסקנות יוגשו תוך מספר חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il