X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
75% הגדירו את הטעם כתכונה החשובה ביותר, בעוד שרק 8.8% הגדירו את תכונת הבריאות כתכונה החשובה ביותר הנשאלים בחרו דג טרי במקום הראשון מבחינת תכונת הבריאות, ואילו בשר בקר נתפס בעיניהם כהכי פחות בריא
▪  ▪  ▪

הישראלים לא אוהבים לדחות סיפוקים, גם אם זה בא על חשבון הבריאות. נמצא, כי התכונה החשובה ביותר לצרכן הישראלי בבואו לבחור את מזונו היא קודם כל הטעם, בעוד שתכונת הבריאות נמצאת במקום השני, בהפרש ניכר. כך עולה (יום ב', 5.12.05) ממחקר שערך ד"ר אמיר היימן, בשיתוף צוות חוקרים וסטודנטים מהפקולטה לחקלאות מזון ומדעי הסביבה באוניברסיטה העברית.
המחקר נערך עבור ארגון מגדלי הדגים. מנתוני המחקר עולה, כי למעלה מ- 75% מהנשאלים הגדירו את הטעם כתכונה החשובה ביותר, בעוד שרק 8.8% מהנשאלים הגדירו את תכונת הבריאות כתכונה החשובה ביותר.
מבין ששת המוצרים: דג טרי, דג קפוא, עוף טרי, עוף קפוא, בשר בקר ובשר הודו, הנשאלים בחרו דג טרי במקום הראשון מבחינת תכונת הבריאות, ואילו בשר בקר נתפס בעיניהם כהכי פחות בריא.
למרות המודעות לכך שמדובר במזון לא בריא, עדיין בשר בקר פופולרי יותר בקרב הצרכנים בשל טעמו - ציון 7.86 מתוך 10, לעומת 7.8 לדג טרי. יצוין, כי במקום הראשון מבחינת הטעם נמצא העוף הטרי, שהתגלה כמתאים ביותר לטעם של הצרכן הישראלי - ציון 8.1.
לדברי ד"ר היימן, "מאוד הפתיע אותי שאנשים מוכנים לייחס כזו חשיבות קטנה לבריאות, כשהם באים לבחור בין טעם לבריאות. גם בבחירת מוצרי מזון, מתברר, אנשים מגלים חוסר מחשבה קדימה וחושבים על הרגע בלבד. הם לא אוהבים לדחות סיפוקים - טעם הוא הרי סיפוק מיידי - ונשארים ילדים קטנים. תמונת המצב שעולה מאוד עגומה. במובן זה אנו לא שונים מהצרכנים הבריטים והאמריקנים הממוצעים המעדיפים אכילת מזון עתיר קלוריות על-פני ירקות ופירות, ואכילה מרובה על-פני שמירה על הגזרה".
אחת הבעיות העיקריות שעלו לגבי דג טרי היא נושא הנגישות: הוא נמצא כהכי פחות נגיש מבין המוצרים שנבחנו, כאשר כמחצית הנשאלים מגדירים את זמינות הדג הטרי בציון של ממוצע ומטה.
"אנשים מוכנים להתפשר ולקנות סחורה פחות מועדפת, ובלבד שלא יצטרכו להשקיע זמן בחיפושים", אומר היימן. "מתברר שרק כ- 45% יהיו מוכנים להשקיע מאמץ שווה ערך ל- 20 דקות כדי להשיג דג טרי", הוסיף.
הצרכנים שמייחסים חשיבות גבוהה לממד הבריאות הם עשירים יותר מהממוצע, בריאים יותר, עוסקים בפעילות ספורטיבית ומודעים יותר לעצמם ולסביבה, אבל הם גם יותר עסוקים ואין להם זמן לבזבז בנסיעות לחנויות דגים ואילו ברשתות השיווק ההיצע של דגים טריים אינו גדול במיוחד. "בארה"ב, למשל, יש מגמה של הימנעות ממוצרים לא בריאים בשכבות סוציו-אקונומיות גבוהות", מסביר היימן.
כמו-כן עולה מהמחקר, כי המוצרים הטריים נתפסים כיותר טעימים מהמקבילה הקפואה, כך שההבדל בין תפיסת הטעם בין דג קפוא לדג טרי הוא הבדל שבין שמיים לארץ. בשעה שהרוב המכריע של הצרכנים רואים את הדג הטרי כטעים וכטעים מאוד, מרבית הצרכנים רואים את הדג הקפוא כבינוני ומטה. בתוך כך מתברר, כי התכונות הקובעות את העמדה כלפי הדג הטרי הן: טעם, קלות הכנה ורק במובהקות שולית - תרומה לבריאות.

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המחירים: 190 אלף שקל לדונם, 3 דולר למ"ר לחודש למבנה שכור
עדי גלסקה
האווירון ומאמן הנבחרת לשעבר, סבורים שיצחק שום היחידי שיכול להוציא את העגלה של לוני הרציקוביץ מהבוץ
נוה יוסף
כך טוענת התנועה לאיכות השלטון בעתירה שהגישה היום נגד הכוונה לאשר את העלאת עמלות ההפצה של הבנקים עוד בטרם הבחירות    "תלות חברי הכנסת, הנזקקים לאשראי לניהול הפריימריז, יוצרת חשש להטיית שיקול דעתם באופן הפוגע בציבור הרחב", נטען בעתירה
עידן יוסף
זאת בעקבות פניית ח"כ גפני למנכ"ל כביש חוצה ישראל
מחלקה ראשונה
הנהג תלה את הבובה על המראה ברכב    לבובה נורה כחולה שניראית כמו הקוז'אק המשטרתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il