X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נסווקס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה למתן חיסונים, מפתחת כעת פלטפורמה המאפשרת מתן חיסונים דרך האף כתחליף להזרקה החברה נכנסת לשלב הניסויים הקליניים בבני אדם, ומתעתדת לקבל תוצאות ראשונות בחציון הראשון של 2006
▪  ▪  ▪

חברת הביו-טכנולוגיה, נסווקס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה ייחודית למתן חיסונים, עומדת לגייס בבורסה בת"א כ- 48 מיליון שקל. הנפקת החברה, אותה מובילה פועלים אי.בי.אי, צפויה לפי שווי חברה של כ- 90 מיליון שקלים.
המדובר בהנפקת בזק, אותה מבקשת לערוך החברה, מיד עם כניסתה לשלב הנסויים הקליניים בבני אדם. תחום החיסונים נחשב לתחום "חם" בשוק מדעי החיים, מה שמביא להגברת החשיפה לה זוכה החברה בעולם.
נסווקס מפתחת פלטפורמה המאפשרת מתן חיסונים דרך האף כתחליף להזרקה. מעבר לכך, הטכנולוגיה הייחודית משפרת את יעילותם של החיסונים על-ידי הגברת פעילות מערכת ההגנה של הגוף. הטכנולוגיה מאפשרת לחסן אוכלוסיה רחבה בזמני משבר של מגיפות ושל טרור ביולוגי, ובכך נותנת מענה לשני איומים - ביולוגי וכלכלי.
בסיסה של הטכנולוגיה הינו חומר שפותח על-ידי פרופ' ברנהולץ ופרופ' אלי קידר מהאוניברסיטה העברית החל בשנות התשעים. פרופ' ברנהולץ הוא הממציא והמפתח של תרופת הדוקסיל לטיפול בסרטן הנמכרת כיום על-ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון בהיקף שנתי של כחצי מיליארד דולר.
היישום הראשון אותו מפתחת החברה הינו חיסון נגד מחלת השפעת. החברה נכנסה לשלב הנסויים בבני אדם ומתעתדת לקבל תוצאות ראשונות בחציון הראשון של 2006. במקביל, החברה בוחנת כניסה למספר אפליקציות נוספות, כולן בעלות היקפי מכירות של מיליארדי דולרים. בין היתר, בוחנת החברה פיתוח חיסונים כנגד צהבת ואנטרקס.
הנפקת החברה תעשה במבנה יחודי שנועד להקטין את סיכון המשקיעים: כ- 32 מיליון שקל יגוייסו תמורת הקצאת מניות וכ- 16 מיליון שקל באג"ח להמרה. המשקיעים יוכלו להמיר את האג"ח למניות על-פי כדאיות ההמרה. לחברה תינתן אופציה להמרת האג"ח אם תעמוד באבן דרך של מתן אישור לביצוע ניסויים קליניים בבני אדם באירופה או בארה"ב.
חברת ההשקעות פונטיפקס, של אלי הורביץ, יו"ר טבע, השקיעה בנסווקס בסבב הגיוס האחרון שערכה החברה. פונטיפקס השקיעה בנסווקס כ- 700 אלף דולר מהגיוס תמורת כ- 9% מהמניות. על בעלי המניות הגדולים האחרים בחברה נמנים חממת מיט"ב בשליטת החברה הבורסאית ביומדיקס (67%) המחזיקה כ- 40% בנסווקס, פרופ' ברנהולץ (כ-13%), ישום של האוניברסיטה העברית בירושלים (כ-8%) והדסית הקשורה למרכז הרפואי הדסה בירושלים (כ-5%).
2005 - שנה טובה לחברות החיסונים
שוק החיסונים העולמי מוערך בכ- 14 מיליארד דולר לשנה. נתונים על היקף השפעת מראים כי היא אחראית על הפסד כלכלי של כ- 50-70 מיליארד דולר בשנה בארה"ב ומספר מקרי המוות כתוצאה ממנה מסתכמים בכ- 45 אלף בשנה, עם למעלה מ-100 אלף אישפוזים. פוטנציאל שוק השפעת צפוי להתגבר על-רקע המלצת ארגון הבריאות העולמי לחסן כנגד שפעת מבוגרים מעל גיל 50 המהווים כמחצית מאוכלוסיית העולם.
שנת 2005 היתה שנה פוריה מאד לחברות החיסונים, במסגרתה נחתמו עסקות ענק: Novartis רכשה את קיירון תמורת כ- 8.7 מילארד דולר וגלקסו סמית'קליין רכשה את I.D.Biomedical תמורת כ- 1.4 מיליארד דולר. גם אוונטיס סנופי הודיעה על עסקת ענק עם החברה היפנית ESSI.

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן צוריאל-הררי‏
ויסמן משמש כנשיא ויו"ר קבוצת אלון    ועידת ישראל לעסקים ננעלת הערב בחשיפת איש השנה    ויסמן הקדים את נוחי דנקנר שסיים שני
ברוך לוי
בשנת 2004 חלה האטה משמעותית בפיתוח תשתיות הביוב במגזר הלא יהודי עד כדי קטסטרופה    מצב זה התבטא בזיהום המים, נזקים סביבתיים קשים ופגיעה קשה בבריאות הציבור    משרד התשתיות נזכר סוף סוף לתת מענה למצב הבלתי נסבל - יעביר 105 מיליון ש"ח לישובי המגזר הלא יהודי לשם הקמת מערכות ביוב מרכזיות
אלעזר לוין
התאוששות במכירות גם בחיפה ובמגדל העמק
אסף גדות
חברת Netex הישראלית וענקית החיפוש Google ישתפו פעולה וישלבו את הטכנולוגיות של שתי החברות לטובת המשתמשים
עומר שיקלר
עמותת "צלול" פתחה בסופ"ש האחרון בקמפיין רחב היקף כנגד כוונת השפד"ן לבטל את ההסכם בנושא הוצאת הבוצה מהים במהלך 2006, ולבחור פתרונות לא ישימים ארוכי טווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il