X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הגיבו ב"דן אנד ברדסטריט" על החלטת המפקח על הבנקים לאפשר תקופת הסתגלות של 6 חודשים לאיסור החריגה מאשראי תחזית החברה: 25% מהעסקות, שיבוצעו במשק ברבעונים הראשונים של 2006, ישולמו בפיגור שיעור חברות בסכנת סגירה ינוע בין 21.5% - 25%
▪  ▪  ▪

לאור החלטתו של המפקח על הבנקים, יואב להמן, לאפשר תקופת הסתגלות של 6 חודשים, עד 1 ביולי ב- 2006, לאכיפתן המלאה של התקנות לאיסור חריגה מאשראי, חברת "דן אנד ברדסטריט" מוסרת, כי היא רואה בהחלטה של המפקח על הבנקים צעד חיובי והכרחי.
צעד זה, מציינים בחברה, התקבל בעקבות הלחץ התקשורתי, האזהרות של הארגונים הכלכליים, לרבות פרסומים של דן אנד ברדסטריט, והטלת כובד המשקל של חברי ועדת הכלכלה של הכנסת.
ההקלות ביישום התקנה בטווח הקצר ומתן תקופת הסתגלות הדרגתית של המשק לנורמות האשראי החדשות, הינן חיוניות להפחתת אי הוודאות ולהקטנת הפגיעה ביציבות המשק הישראלי. לאור ההחלטה, מעדכנת המחלקה האנליטית של "דן אנד ברדסטריט" את התחזית שלה לגבי השפעת התקנה לניהול מסגרות אשראי בחשבונות עו"ש מאשראי על המגזר העסקי בישראל.
כיום עומד מדד מוסר התשלומים במשק המשקף את שיעור העסקות המבוצעות, המשולמות בפיגור, על 15%. לאור מתן תקופת ההסתגלות לתקנה, יעלה שיעור העסקות בפיגור במשק ברבעונים הראשונים של 2006 לכ- 25% מכלל העסקות ולא ל- 35%, כפי שהיה צפוי לו נאכפה התקנה ללא מתן תקופת הסתגלות.
תחזית "דן אנד ברדסטריט" לגבי שיעור החברות בסכנת סגירה עודכנה אף היא. כיום נאמד הסיכון של המשק הישראלי ב- 20% חברות בסכנת סגירה. על-פי התחזית המעודכנת, צפויה ברבעונים הראשונים של השנה עלייה מתונה יותר בסיכון של החברות לרמה של 21.5% עד 25% עסקים.
לפני כשבועיים ערכה המחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט סקר שחשף, כי רק כ- 20% מהלקוחות הפרטיים הגיעו לסניפי הבנקים על-מנת להסדיר את מסגרות האשראי החדשות שלהם. לממצאי ותחזיות דן אנד ברדסטריט, הייתה השפעה רבה בקבלת ההחלטה של הפיקוח על הבנקים להאריך את תקופת ההסתגלות של המשק לתקנות.
על-פי הנתונים, סך החריגה השנתית של משקי הבית בישראל מגיע כיום לכ- 3.5 מיליארד ש"ח. מדי שנה למעלה מ- 60,000 חשבונות בנק פרטיים מוגבלים, וכ-2 מיליון צ'קים חוזרים בשל היעדר כיסוי.
בהתבסס על נתוני המרכז הישראלי לאשראי צרכני מקבוצת דן אנד ברדסטריט, מאז תחילת השנה נקלעו כ- 300,000 אנשים פרטיים לקשיים כלכליים (צ'קים חוזרים, עיקולים, תהליכי הוצאה לפועל ועוד), מתוכם כ- 150,000 שרויים בקשיים כלכליים חמורים. בעקבות כניסת התקנה לתוקף, שיעור זה אמור לגדול משמעותית.

תאריך:  07/12/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תקנה עד 190 דונם ב-27 מיליון דולר    פרוייקט ב- 190 מיליון דולר    קרדן מימשה בורשה ב-22 מיליון דולר
ברוך לוי
אם שקלתם להקים פיצריה, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה    סקר חדש מגלה, כי אחת מכל חמש פיצריות שכונתיות נסגרת בתוך שנתיים מיום פתיחתה    נתון מפתיע על-רקע חיבתם של הישראלים למזון מהיר בכלל ולפיצה בפרט
ברוך לוי
הפיץ בהצלחה את המניות לשורה של משקיעים מוסדיים    בין הרוכשים: חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות פנסיה
יוסי עבדי
מה יעשו אסירים אמריקניים בכדי לאכול ארוחה שלמה תוצרת מקדונלד'ס? - כנראה שהרבה. הרבה מאוד    אסיר שהורשע בביצוע שוד מזוין, נמלט מהכלא ונתפס בעודו מנסה לחזור לתאו    השוטרים הופתעו: בידו אחז האסיר ארוחת המבורגר מוגדלת
ברוך לוי
אוריאל לין שולל את רעיון ביטול המע"מ על מוצרי מזון    טוען: הדרך הבטוחה להוזלת מחיריהם היא הפחתת שיעורי המכס על היבוא - מהלך שיחשוף את היצרנים המקומיים לתחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il