X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר הנהלת רשות הדואר וההסתדרות חתמו הערב על הסכם להפיכת רשות הדואר לחברה עסקית שתקרא "חברת דואר ישראל בע"מ" אולמרט: פתיחת שוק הדואר לתחרות תיטיב עם האזרח, תוזיל את התעריפים, תשפר את השירות ותרחיב את מגוון המוצרים
▪  ▪  ▪

בטקס שנערך בשעות הערב (ד', 7.12.05) בלשכתו של ממלא-מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, נחתמו הצווים וההסכמים שמעבירים את רשות הדואר למעמד של חברה ממשלתית הפועלת על בסיס עסקי-כלכלי.
בטקס נכחו עופר עייני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, קובי הבר, הממונה על התקציבים באוצר, יעקב אדרי, יו"ר מועצת רשות הדואר, אבי הוכמן, מנכ"ל רשות הדואר, ראובן כראזי, יו"ר נציגות העובדים הארצית, מנכ"ל משרד התקשורת ונציגי רשות החברות הממשלתיות, רשות המיסים ונציגי החשב הכללי.
שר האוצר, אהוד אולמרט, ציין כי מחברת הדואר החדשה ייהנו גם הציבור הרחב וגם עובדי הדואר. "בקרוב תספק חברת הדואר לאזרחים גם מגוון שירותים בנקאיים ובנק הדואר ישדרג את מעמדו ושירותיו הפיננסיים. מהלך זה הינו חלק מהרפורמות שמוביל משרד האוצר לפתיחת המשק לתחרות מתוך מגמה להרחיב את היצע השירותים לאזרח, להפחית את התעריפים ולשפר את השירות."
ההסכמים שנחתמו מתבססים על החלטת הממשלה מיום 14.9.03, להעברת רשות הדואר ממעמד של תאגיד סטטוטורי למעמד של חברה ממשלתית, ולקראת הרחבת התחרות בשוק הדואר ב- 30 בינואר 2006. במסגרת ההסכמים הוסדרה סוגיית הפנסיה של העובדים שעברו ממשרד התקשורת לרשות הדואר בשנת 1987, באופן שמבטיח תשלום פנסיה לכ- 4,000 עובדים אלו.
הוחלט כי המדינה תעביר לחברת הדואר מענק הקמה של 275 מיליון ש"ח וסכום נוסף של עד 150 מיליון ש"ח, השתתפות המדינה בעלויות פרישה מוקדמת, לפי ביצוע בפועל. במקביל, התחייבה חברת הדואר לצמצם את מצבת כוח האדם שלה בכ- 450 משרות במהלך 3 שנים.
עוד נקבע כי עובדי רשות הדואר העוברים לחברה ייהנו ממענק חד פעמי בעקבות המעבר לחברה ולקידום בדרגה.
במסגרת ההסכם הובטחה איתנותה הפיננסית של חברת הדואר. כמו כן, הוסדרו הנושאים הבאים: הנכסים יירשמו על שמה של החברה החדשה, סוגיות המיסוי, הסדרת מעמדו של בנק הדואר כחברת בת של החברה החדשה והכנסת שירותים חדשים למכירה בסניפים במסגרת סל השירותים המוענקים לאזרחים.
יו"ר מועצת רשות הדואר, יעקב אדרי ומנכ"ל רשות הדואר אבי הוכמן, מסרו כי הם אופטימיים לגבי איתנותה הפיננסית של חברת הדואר, שתושתת על שירות אוניברסאלי, יעיל ורווחי. לדבריהם, שיתוף הפעולה בין כל הגורמים - ובמיוחד עם עופר עייני, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות ועם ראובן כראזי, יו"ר נציגות העובדים, תרם להאצת תהליך המעבר וסיומו המהיר בחלון ההזדמנויות שנוצר.
הממונה על התקציבים, קובי הבר הדגיש כי פתיחת שוק הדואר לתחרות, הנה כיעד נוסף בקידום התחרות בשווקים השונים בישראל והדבר יתרום לשיפור רמת השירותים ולהוזלה בתעריפים שמשלמים הצרכנים.

תאריך:  07/12/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ההסתדרות תשבית מחר את כל הרשויות במחאה על הלנת השכר המתמשכת
עומר שיקלר
ההזמנה נכללת בחלקה של אלביט מערכות בפרויקט ה- WATCHKEEPER המסתכם בכ- 500 מיליון דולר
אלעזר לוין
קנו מדויטשה טלקום בניני משרדים וישכירו חזרה בתשואה של 8%    שלש משפחות השתלטו על החברה ב- 3 מיליון דולר    פרשקובסקי יוכל להלוו עד 20 מיליון דולר
ברוך לוי
תספק לחברת נפטון האמריקנית סוללות ליתיום למוני מים    ההסכם - לתקופה של ארבע שנים
ברוך לוי
מדובר בהנפקה לציבור של אגרות חוב סחירות    את ההנפקה תוביל דיסקונט חיתום והנפקות בשיתוף עם כלל פיננסים חיתום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il