X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זמן קצר אחרי יציאת אלבומו האחרון נרצח לנון בפתח ביתו על-ידי אדם בשם מרק דייויד צ'פמן כשלנון עמד מחוץ לבניין ירה בו צ'פמן מטווח קצר ורצח אותו
▪  ▪  ▪

היום לפני 25 שנה, ב-8 בדצמבר, 1980, נרצח ג'ון לנון על מדרגות ביתו על-ידי מעריץ.
ג'ון לנון נולד למשפחה ממעמד הפועלים, בעיר הנמל ליברפול שבבריטניה, שם בילה את כל שנות ילדותו ונערותו. לנון גדל אצל דודתו אליה הועבר לאחר מות אביו.
בשנת 1956 פגש בפול מקרטני וזמן לא רב לאחר מכן גם בג'ורג' האריסון, וצירף אותם ללהקת רוק שהקים שמאוחר יותר שינתה את שמה ללהקת החיפושיות (Beatles).
השלושה הופיעו במהלך השנים בליברפול ובהמבורג שבגרמניה. בשנת 1962 חתמה הלהקה על חוזה הקלטות עם חברת EMI וצירפה אליה מתופף חדש - רינגו סטאר, שהחליף את המתופף הקודם, פיט בסט.
אותה שנה נישא לנון לחברת נעוריו סינתיה פאוול. בשנת 1963 נולד בנו הבכור, ג'וליאן לנון.
להקת החיפושיות זכתה להצלחה עצומה בבריטניה כבר בתחילת הופעותיה ומשנת 1964 זכתה גם להצלחה בעולם כולו והפכה את חברי הלהקה לאנשים המפורסמים ביותר בעולם.
שורה של אירועים דרמטיים הביאה את החיפושיות להחליט על הפסקה בהופעותיהם הפומביות. בראיון שהעניק לנון בשנת 1966 ל"איבנינג סטנדרד" טען כי "הנצרות עומדת להיעלם... אנחנו יותר פופולריים מישו עכשיו", דברים שגרמו לשערורייה גדולה בארצות הברית.
גם בפיליפינים, לשם נסעו במבסגרת מסע הופעות גרם לנון לשערוריה והלהקה נאלצה להמלט מן המדינה. הופעתם הרשמית האחרונה של החיפושיות התקיימה בסוף אוגוסט בגרמניה.
אחרי הפסקת ההופעות הופיע לנון בתפקיד קטן בסרט "כך זכינו במלחמה" והתמקד בהקלטות שירים חדשים שהובילו להוצאת התקליטון שבו השירים "שדות תות לנצח" ו"פני ליין" ומאוחר יותר לתקליט "מועדון הלבבות הבודדים של סרג'נט פפר".
לקראת סוף שנת 1967, החלה התרחקות בין חברי הלהקה,ולמרות שיצאו יחד למסעותיהם לפגישת המהרישי, הריחוק ביניהם הלך והתגבר.
במקביל, הלכו והתהדקו היחסים בין לנון ליוקו אונו, אמנית קונספטואלית יפנית, מבוגרת מלנון במספר שנים (נולדה: 1934). בסוף שנת 1968 עזב לנון את אשתו סינתיה ובנם המשותף ג'וליאן ויצא, יחד עם אונו, למסע תקשורתי נרחב לחגיגת הקשר שלו עימה. השניים נישאו לאחר שצילמו עצמם במיטה, והשמיעו את דיעותיהם על שלום ומלחמת ויטנאם.
ב-10 באפריך, 1970, הכריז פול מקרטני על התפרקותה הרשמית של החיפושיות.
בשנה זו הוציא לנון את התקליט "תזמורת אונו הפלסטית" שכלל שירים כמו "אמא", "בידוד", ו"גיבור מעמד הפועלים". שנה מאוחר יותר הוציא לנון את "דמיין", תקליט שזכה להצלחה מסחרית רבה עם להיטים כמו "דמיין" ו"בחור קנאי".
בשנת 1973 פרש לנון מיצירת מוזיקה ומהזירה הציבורית והתמסר, כפי שהצהיר, לגידול בנו, שון. בשנת 1980 שב לנון ליצור עם האלבום "פנטזיה כפולה", שכלל שילוב בין שירים של לנון ושירים של יוקו אונו.
זמן קצר אחרי יציאת האלבום, ב-8 בדצמבר, 1980, כאמור, נרצח לנון בפתח ביתו על-ידי אדם בשם מרק דייויד צ'פמן. צ'פמן ארב ללנון מחוץ לבניין דקוטה בניו-יורק, בו התגורר הזמר. כשלנון עמד מחוץ לבניין ירה בו צ'פמן מטווח קצר ורצח אותו.
אחרי מותו, שונה שם הרחוב בו נרצח ל-"Strawberry Fields", על שם שירו המפורסם מתקופת הביטלס.
ג'ון לנון היה אחד מכוכבי הרוק הייחודיים והפוריים ביותר בשנות ה-60 וה-70 והשאיר אחריו רפרטואר מרשים של יצירות מוסיקליות ויצירות אמנות.

תאריך:  08/12/2005   |   עודכן:  17/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב שלא הסכים לשמש כקצין דת מחשש פן יאמרו שהשתמט    האיש שנלחם בצבא צרפת וקיבל עיטור כבוד    הרב שהצליח להציל שני ילדים יהודים מהנצרות
עידן יוסף
פעילים נגד קריאת מוזיאון ת"א על-שם סמי ואביבה עופר נקטו הלילה בדרך מחאה מקורית: הגהה מחודשת של שלטי חוצות
עידן יוסף
"העיוורון המוסרי של כמה מנהיגים פרסביטריים צריך לעלות על שולחנם של חברי הכנסיה. הפגישה עם חיזבאללה מראה בדיוק עד כמה קיצוניים ובלתי אחראיים האידיאולוגים המתנגדים לישראל בכנסיה. מה נוצרים טובים יכולים ללמוד ממחבלים?", אמר המנהל לעניינים יהודיים בקונגרס היהודי אמריקני
יואב יצחק
מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, יכהן בתפקיד יושב-ראש מטה הבחירות    ח"כ יולי תמיר קיבלה את תפקיד יושב-ראש מטה ההסברה
עומר שיקלר
דובר המפלגה השמרנית בבריטניה דיווח לאמצעי התקשורת כי תאצ'ר הובהלה לבית החולים לאחר שחשה ברע    כיהנה בתפקיד ראש ממשלת בריטניה בשנים 1979-1990
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il