X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום ראשון הקרוב יתכנסו ועדת השרים לענייני חקיקה ומליאת הממשלה לישיבה בה ידונו בהצעת חוק האנטנות הסלולריות
▪  ▪  ▪

מאבק פוליטי עז סביב הדיון הקרוב בכנסת ובממשלה על חוק אנטנות הסלולר. ביום א' הקרוב (11.12.05), יתכנסו ועדת השרים לענייני חקיקה ומליאת הממשלה לישיבה מכרעת, שבה יוחלט אודות עמדת הממשלה בנוגע להצעת חוק האנטנות הסלולריות. על השרים והממשלה מופעל לחץ כבד ביותר מצד חברות הסלולר המתנגדות לחוק בצורתו הנוכחית למרכז השלטון המקומי המצדד בחוק.
במסיבת עיתונאים דחופה, שהתקיימה היום (ה', 8.12.05) קראו יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, העומדת בראש מטה המאבק של הרשויות המקומיות להסדרת האנטנות וגיל ליבנה, יו"ר ועדת איכות הסביבה במרכז השלטון המקומי, לשרי הממשלה שלא להיכנע לאינטרסים הכלכליים ולא להישבר בפני הלחץ האדיר המופעל עליהם על-ידי חברות הסלולר באמצעות שתדלנים וגורמים בעלי אינטרס המנוגד לרצונם של תושבי מדינת ישראל.
ב- 1.12.05 שיגרו מנכ"לי החברות הסלולריות, עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, גיל שרון, מנכ"ל פלאפון ועמוס שפירא, נשיא ומנכ"ל סלקום, מכתב לראש הממשלה, אריאל שרון, בקריאה לעצור את החקיקה הפופוליסטית בכנסת.
בין היתר כתבו במכתבם, כי "מיותר לציין כי התוספות שהוכנסו על-ידי חברי הכנסת הפרטיים אין ביניהן ובין שמירה על בריאות הציבור דבר. אלו תוספות העוסקות בהחלת דיני תכנון ובנייה נוקשים ומחמירים במיוחד על הקמת ותחזוקת רשת תקשורת סלולרית, באופן חסר תקדים ובלתי מתקבל על הדעת בהשוואה לתשתיות לאומיות אחרות הנפרסות על-ידי גורמים פרטיים".
עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר היום (ה') כי "הרשות המקומית והשלטון המקומי נאבקות לקידום החוק בשל חשיבותו הרבה לכל אחד מתושבי המדינה. האפשרות היחידה לשנות את המצב היא באמצעות העברת החוק במתכונת הנוכחית. אך לפני מספר חודשים טרפדה הממשלה את תיקון תמ"א 36 והעבירה את הנושא כולו לטיפולה של ועדת מנכ"לים. כיום עומדת בפני הממשלה החלטה מכרעת שיכולה להשפיע על כל תושבי מדינת ישראל ומן הראוי שהפעם השרים ישקלו את אינטרס הציבור ויעדיפו אותו על פני אינטרסים כלכליים צרים".
יעל גרמן אמרה כי "משמעות אישור חוק האנטנות הסלולריות במתכונתו הנוכחית הינה שתושבי מדינת ישראל יוכלו להשפיע על מיקומן של אנטנות סלולאריות. כיום אין לתושבים היכולת המעשית והמשפטית להשפיע על המיקום משום שידיהן של הרשויות המקומיות כבולות ולא זאת בלבד אלא שהחברות כלל אינן נדרשות ליידע את הציבור בטרם הן מציבות אנטנה במקום מסוים". לדבריה, החוק גם נועד לאפשר הגבלת מיקום של אנטנות ליד בתי-ספר, בתי חולים ומוסדות לקשישים.
גרמן התייחסה גם למרכיב המרכזי עליו נאבקות הרשויות המקומיות וציינה כי "נדבך מרכזי נוסף במאבק הוא נושא הפיצוי של אזרחים, שעלולים להינזק בשל הצבת אנטנה בקרבת ביתם: בין אם נזק כספי או נזק אחר. כיום יכולים התושבים לתבוע את כספם מהרשות המקומית, כלומר קופת הציבור, והחברות הסלולריות אינן מחויבות לשאת בתשלום הפיצוי. זהו מצב שלא יעלה על הדעת ויש לשנותו".
עיקר מאבק הרשויות המקומיות הוא הדרישה שחברות הסלולר יצטרכו לשפות את הרשויות המקומיות בגין תביעות - כלומר שהתשלום לא יצא מכיס הרשויות המקומיות אלה מחברות הסלולר.
גרמן הוסיפה, כי "הרי הנהנות מהאנטנות הן החברות והן אלה שצריכות לחוב פיצוי ולא קופת הציבור".
במסיבת העיתונאים הדגישו הדוברים, כי נימוקי חברות הסלולר, לגבי פגיעה בתקשורת ובתשתית, אינם אמת. לדבריהם, אין בחוק פגיעה בתקשורת כיוון שאלפי אנטנות כבר הוקמו, פריסת האנטנות בישראל הוצבה במלואה והחברות עתידות להקים עוד אלפי אנטנות נוספות. "החוק לא בא להגביל את הקמת האנטנות, אלא רק לאפשר לציבור לדעת על האנטנות, להוריד חרדה ציבורית ולשתף גם את חברות הסלולר במקרי ירידת ערך נכסים בגלל אנטנות שלהן", נאמר.

תאריך:  08/12/2005   |   עודכן:  08/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המהומות פרצו לאחר 21 שנה של שקט יחסי במסגרת מערכת היחסים בין ישראל לשטחים, והן החלו הן על-רקע מדיני והן בעקבות התסכול הכלכלי והאישי שהיו בציבור הערבי
נוה יוסף
בית המשפט דחה את בקשתה של לשכת עורכי הדין להוצאת צו מניעה זמני האוסר על חברת "איילון" לשווק ולהתקשר עם עורכי דין בפוליסת ביטוח חלופית שגיבשה בעזרתו של עו"ד בובמך
עומר שיקלר
הרמטכ"ל הירדני סיכם עם שר ההגנה האינדונזי על תרומה של מספר מטוסים מדגם F-5 וכן כלי רכב צבאיים    עד לפני חודש הוטל על אינדונזיה אמברגו צבאי
שלומי דיאז
פונה במצב בינוני לבית החולים בנהריה    עוכבו 2 חשודים
הדר פרבר
ראש המודיעין דאז: "במשך שנה שלמה לא שתיתי תה או קפה. היה לנו מעט מזון... האם זאת אמריקה ששומרת על זכויות האזרח?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il