X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו מאזן משפץ תוצאות הפריימריז בפת"ח ומגבש רשימה חדשה חברון: ג'יבריל רג'וב יתמודד מול אחיו הבכור מהחמאס
▪  ▪  ▪

החמאס פרסם השבוע את רשימות המועמדים מטעמו בבחירות למועצה הפלשתינית המחוקקת (הפרלמנט) המתוכננות ל- 25 בינואר. הבחירות ייערכו בשיטה מעורבת - מחציתן בשיטה האזורית, על בסיס אישי, ומחציתן בשיטה הארצית, על בסיס מפלגתי, כמו בישראל.
בימים ובשבועות האחרונים המשיכו שני הארגונים הגדולים בשטחים - הפת"ח והחמאס - לחזר אחר מועמדים אטרקטיביים בעלי שם שיש בכוחם להביא קולות בטוחים: עיתונאים, בכירים בעולם האקדמיה, אסירים מפורסמים ונשות שהידים ואסירים שהפכו זה מכבר לסמל. שני הארגונים שמו את הדגש על גיוס נשים ונוצרים.
התחרות בין משרדי הפרסום ויחסי הציבור בעזה ניכרים היטב בימים אלה. לפי גורמים פלשתינים, בתי הדפוס עובדים שעות נוספות על סטיקרים ומודעות בחירות עם תמונותיהם של המועמדים השונים.
שלי יחימוביץ' של הפלשתינים
הפת"ח הצליח לגייס את הפובליציסט הפלשתיני והפרשן הפוליטי המפורסם האני אל-מסרי וגם ברשימות החמאס ניתן למצוא לפחות עיתונאי אחד.
ברשימה של הפת"ח בשכם תתמודד פדווה ברגותי, "אשתו של", ובטול-כרם תתמודד מטעם הפת"ח אשתו של ד"ר ת'אבת ת'אבת, רופא השיניים השנוי במחלוקת שחוסל ביום האחרון של שנת 2000 על-ידי ישראל, ומטעם החמאס, אשתו של מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם בעיר (נמצא בכלא ישראל).
בכירי החמאס, מחמוד א-זהאר ואסמאעיל הניה, אינם נמצאים ברשימות השיטה הארצית, והם כפי הנראה יתמודדו במסגרת השיטה האזורית, ביחד עם נשות מנהיגי ארגון הטרור: אלמנתו של עבד אל-עזיז רנטיסי, אשתו של הניה ו"אום נידאל" שאיבדה שלושה מבניה - אחד ביצע את הפיגוע במכינה הקדם-צבאית בעצמונה, אחד חוסל על-ידי ישראל ואחר נהרג בתאונת עבודה.
אצל החמאס כולם דוקטורים
מבט חטוף ברשימות החמאס על-פי השיטה הארצית ביו"ש ובעזה לא מותיר ספק: רובם המכריע של המועמדים נושאים את התואר ד"ר או שייח' או שניהם גם יחד.
השמות הבולטים בעזה הם של שייח' סעיד סיאם, בכיר הארגון, ושל מושיר אל-מסרי, דובר החמאס. ברשימות ביו"ש ניתן למצוא את שייח' חסן יוסוף מרמאללה שנעצר באחרונה על-ידי ישראל, חבר הפרלמנט היוצא ד"ר מועאוויה אל-מסרי משכם, שייח' חאמד ביתאווי, ראש אגודת חכמי הדת של "פלשתין" ודרשן במסגד אל-אקצה - גם הוא משכם, וד"ר חסן ח'ריישה, הסגן הראשון של יו"ר הפרלמנט היוצא, המתמודד ברשימת טול-כרם.
בחברון יתמודד שייח' נאיף רג'וב מהחמאס מול אחיו הצעיר ג'יבריל, יועצו של היו"ר אבו מאזן לביטחון לאומי, המתמודד מטעם הפת"ח.
בחמאס אמרו השבוע שלאחר הבחירות בפרלמנט תיווצר ברשות מערכת שלטונית חדשה. "זו תהיה מערכת השונה מזו הקיימת היום, והיא תתבסס על שותפות בקבלת החלטות ובנשיאת האחריות", אמר אסמאעיל הניה והדגיש כי מטרת ארגונו היא לעטוף את ה"התנגדות" בחסינות פוליטית ולהעניק לה תוקף לגיטימי.
הפריימריז בפת"ח - המלצה בלבד
בינתיים, בפת"ח מנסה ועדה מסדרת בראשות אבו מאזן לגבש רשימה סופית של המועמדים שיתמודדו מטעם הארגון בבחירות לפרלמנט. בכמה מחוזות בוטלו הפריימריז בפת"ח בשל אי-סדרים, התפרעויות של חמושים וטענות לזיופים קשים.
אבו מאזן צפוי להודיע על הרשימה בשבוע הבא, לאחר שייעשה שקלול של תוצאות הפריימריז וסקר דעת קהל בתוך סניפי הפת"ח במחוזות השונים. המועד האחרון לרישום מועמדים בוועדת הבחירות המרכזית הוא ביום רביעי בחצות.
יום לאחר מכן יתקיים הסבב השלישי והאחרון של הבחירות המוניציפאליות ב- 40 רשויות בשטחים, לרבות בשלוש הערים החשובות ביו"ש - רמאללה, שכם וג'נין.

תאריך:  09/12/2005   |   עודכן:  09/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בשבוע הבא יובא הדוח המעודכן בפרשת רצח חרירי לדיון במועצת הביטחון    ההערכה היא שמהליס יפרוש מתפקידו
טלספורט
שארפ: זה פשוט לא היה הערב שלנו    קפטן מכבי ת"א נשמע מאוכזב מאוד מההפסד 92:86 לריטאס וילנה    מאמן ריטאס: אני גאה בניצחון הזה כי לא קל לנצח את מכבי אצלה בבית
יהונתן דחוח-הלוי
כוחות הביטחון הסוריים חיסלו אמש שמונה טרוריסטים איסלאמיים בעיירה מצפון לדמשק    בפעולה השתתפו מסוקי קרב אשר הפציצו את הבית בו התבצרו פעילי הטרור בדומה לשיטות הפעולה של צה"ל במסגרת הסיכול הממוקד
שלומי דיאז
כן חשוד בביצוע מעשה מגונה בקטינה נוספת    העסיק אותן בעבודות ניקיון בביתו ובבית הכנסת    סיפר להן שמדובר "בהליך ריפוי"
עומר שיקלר
בצה"ל ממשיכים את התחקירים לבדיקת נסיבות רציחתו של סמל ניר כהנא שנדקר למוות במחסום קלנדיה    נדקר במהלך בידוק של המחבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il