X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקור צבאי: לא נסתפק בפחות מ-100% הצלחה המבצע יידמה להשמדת חיל האוויר המצרי בשלוש שעות ביוני 1967"
▪  ▪  ▪

מערכת הביטחון קיבלה הוראה על-ידי ראש הממשלה, אריאל שרון, להיות מוכנה עד סוף חודש מרס לאפשרות של תקיפות אתרים להעשרת אורניום באירן. כך מדווח הבוקר (א', 11.12.05) העיתון סנדיי טיימס, מפי מקורות צבאיים.
ההוראה ניתנה לאחר שהמודיעין הישראלי הזהיר את ממשלת ישראל כי אירן מפעילה מתקנים קטנים להעשרת אורניום המוסתרים במיקומים אזרחיים.
הבוקר הכחישו אנשי ראש הממשלה את הדיווח ב"סנדיי-טיימס" ואמרו כי לא היו דברים מעולם.
אירן נשארה בעמדותיה מול דרישותיה של הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) בנושא הפיקוח על מתקני הגרעין, והנאומים התוקפניים של נשיא אירן, מחמוד-נג'אד, שאמר בשבוע שעבר כי יש לעביר את ישראל לאירופה גורמים לדאגה הולכת וגוברת.
תאריך היעד הוא כפי הנראה בחודש מרס, כשמוחמד אל-בראדעי, יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יציג את הדוח הבא שלו על אירן. אל-בראדעי, שזכה לפרס נובל לשלום הזהיר כי העולם "מאבד את סבלנותו" כלפי אירן.
מקור רשמי בכיר מהבית הלבן צוטט כשאמר כי איום הגרעין של אירן עומד כעת בראש סדר-היום הבינלאומי וכי הנושא כעת הוא: "מה השלב הבא?". שאלה זו תצטרך לקבל תשובה בחודשים הקרובים, אמר.
חודש מרס - נקודת האל-חזור
מקורות צבאיים בישראל מאמינים כי סוף חודש מרס יהיה נקודת "האל חזור", לאחר שלאירן תהיה את המומחיות הטכנית להעשרת אורניום במידה מספקת בכדי לבנות ראש נפץ גרעיני בתוך שנתיים עד ארבע. "ישראל, ולא רק ישראל, אינה יכולה להסכים לאירן גרעינית", הזהיר שרון לאחרונה. "יש ביכולתינו לטפל בזאת ואנו נוקטים בכל אמצעי ההכנה הנדרשים כדי להיות מוכנים למצב כזה".
על-פי הטיימס, ההוראה להתכונן למיתקפה אפשרית הגיעה דרך שר הביטחון, ישירות לרמטכ"ל. גורמי ביטחון אישרו כי בשבוע שעבר הוכרז על מצב מוכנות הגבוה ביותר למבצע.
גולמרזה אגזדה, ראש ארגון האטום של אירן, הזהיר כי מדינתו תייצר דלק גרעיני. "אין ספק שעלינו לבצע העשרת אורניום", אמר. הוא הבטיח כי הדבר לא ייעשה במהלך השיחות הקרבות עם המתווכים האירופאיים. למרות שאירן מתעקשת כי היא מעוניינת רק באנרגיה גרעינית, המודיעין הישראלי הגיע למסקנה כי היא מתעה את העולם ואין בכוונתה לוותר על מה שהיא מאמינה כי הוא חלק מזכויותיה - פיתוח נשק גרעיני.
מבצעים מחוץ לגבולות ישראל וסימנים מודיעיניים מבסיס שהוקם על-ידי ישראל בצפון עירק זיהו, כפי שנמסר, מספר אתרים להעשרת אורניום ודיווחו על כך ל-IAEA.
מאז השמידה ישראל את הכור הגרעיני בעירק בשנת 1981 "הלקח הוא כי לא רצוי שיהיה מתקן אחד, אלא 50 מתקנים", אמר גורם בבית הלבן.
ישראל לא תסתפק בפחות מ-100% הצלחה
במידה ומבצע צבאי אכן יאושר, ישראל תשתמש בכוחות אוויריים וכן בכוחות קרקע נגד מספר מטרות גרעיניות בתקווה לעצור את תוכניות הגרעין של טהרן למשך שנים, כך על-פי מקור צבאי ישראלי. "אם נבחר באופציה של תקיפה צבאית", אמר המקור "לא נסתפק בפחות מ-100% הצלחה. המבצע יידמה להשמדת חיל האוויר המצרי בשלוש שעות ביוני 1967".
המועד הסופי שנקבע לחודש מרס נובע גם מהחששות כי אירן משפרת את יכולת איסוף המודיעין שלה, לאחר שבחודש אוקטובר שיגרה את הלווין הראשון שלה, באמצעות משגר רוסי. "תוכנית החלל של אירן היא נושא הגורם לנו דאגה רבה", אמר מקור צבאי. "אם וכאשר נפתח במתקפה על מספר מטרות אירניות, הדבר האחרון שאנו צריכים הוא כי אירן תקבל התראה מוקדמת לכך על-ידי לווינים".
רוסיה חתמה בחודש שעבר על חוזה בשווי כמיליארד דולר למכירת מערכות טילי קרקע-אוויר מדגם Tor M1 שביכולתם לפגוע במטוסים ובטילי שיוט מנמיכי טוס.
"ברגע שהאירנים יקבל את ה-Tor-M1, הדבר יהפוך את חיינו לקשים הרבה יותר", אמר מקור מחיל האוויר. "התקנה של מערכת כזו יכולה להיות מהירה יחסית ואנו לא יכולים לבזבז זמן הפעם".
יש לזכור כי תאריך היעד לתקיפה אפשרית של ישראל חופף את תקופת הבחירות הקבועה ל- 28 במרס, מה שמעלה את הספקולציות כי שרון ייזום את התקיפה על-רקע המאמצים לזכות בקולות.

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  11/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבוצה של מוסלמים דנים מסרבת לאכול עוגיות "יהודיות" מסורתיות    הסיבה: חשים פגועים משמן של העוגיות    הרב הראשי לדנמרק: המוסלמים צריכים חינוך
עידן יוסף
האלימות במשפחה אינה פוסחת על אף מיגזר    הבעיה מתחילה כשכלל אין מודעות לכך שהבעיה קיימת
שלומי דיאז
שוטרי מג"ב עצרו פעיל חמאס בירושלים    הבוקר נתפס צעיר פלשתיני חמוש במטעני נפץ
עידן יוסף
דרכים חדשות לספור את יהודי ארצות הברית של אמריקה במאה ה-21    אז כמה יהודים יש באמת, ולמי זה טוב?    תלוי את מי שואלים
שלומי דיאז
תינוק בן שנה ושלושה חודשים נדרס למוות בישוב חורה כשדודו נסע לאחור במכוניתו ולא הבחין בו    בני זוג נהרגו בצומת גילון    צעיר נהרג ליד קיבוץ גלעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il