X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר שבוצע בקרב 39 סטודנטים הנוהגים לשחק במשחקי וידאו שונים עולה כי המשחקים במשחקי וידאו אלימים מאבדים את רגישותם לאלימות בחיים האמיתיים
▪  ▪  ▪

למרות שהם אולי נמצאים בראש רשימת המתנות לחנוכה, משחקי וידאו אלימים יכולים לשנות את תפקוד המוח ולגרום לחוסר רגישות לאלימות בחיים האמיתיים, כך קובע מחקר אמריקני חדש.
המחקר כלל 39 סטודנטים שסיפקו מידע לגבי התכיפות בה הם משחקים בחמשת משחקי הווידאו האהובים עליהם ורמות האלימות במשחקים אלו. לאחר מכן בוצעה הערכה לאי שקט ולתוקפנות שלהם ונמדדו גלי מוח הנקראים P300, שהם סמן למעין התעוררות פסיכולוגית של המוח.
החוקרים הראו לסטודנטים סדרה של תמונות - נייטרליות (אדם הרוכב על אופניים), אלימות (אדם המחזיק אקדח המכוון לראשו של אדם אחר), ושליליות אך לא אלימות (כלב מת). אצל סטודנטים ששיחקו במשחקי וידאו אלימים נראתה פחות התעוררות פסיכולוגית כאשר צפו בתמונות האלימות, בהשוואה לתמונות האחרות.
למרות שהתמונות האלימות והשליליות בהם השתמשו דורגו כ'לא נעימות' בצורה שווה, התמונות האלימות עוררו תגובה רבה יותר בממוצע מאשר התמונות השליליות שאינן אלימות.
הקשר לתוקפנות
החוקרים, מאוניברסיטת מיסורי-קולומביה אמרו כי הממצאים הנוגעים להתעוררות המוח יכולים להיות בעלי משמעות חשובה לקשר בין חוסר רגישות לאלימות להפרעות התנהגות תוקפניות.
רובנו חשים סלידה למראה דם. מנתחים וחיילים צריכים להתגבר על תגובות אלו כדי להצליח לבצע את חובתם. אך עבור רוב האנשים, תגובה מופחתת להשפעת האלימות אינה משהו שניתן לאמץ. היא יכולה להפחית את המעצורים נגד התנהגות תוקפנית ולהעלות את האפשרות של התנהגות אלימה כלפי אחרים.
המחקר הופיע בעיתון Experimental Social Psychology.

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  11/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הביא להחלטתו של הנשיא לינדון ג'ונסון לפרוש    פעל בראש המתנגדים למלחמת ויאטנם
מחלקה ראשונה
לאומי כיכב ברשימת החברות בכותרות העיתונים היומיים בנובמבר    מוביל בהפרש גדול עם אזכורים ב-374 כותרות וכותרות משנה    היה במקום השני בחודש שעבר    הנתונים: מ"יפעת מחקרי מדיה מתקדמים"
גלית יצחק
בבית חולים בילינסון נחנכה יצירה נוספת, של דני קרוון, המשלבת בין אמנות סביבתית למיצג לקהל המאושפזים    המגדל מתנשא לגובה של 26 מטר, קוטרו 5 מטר בבסיסו ו-7 מטר בחלקו העליון
ענבל אביב, הדר פרבר
סילבן שלום: כנראה בגלל הירידה בסקרים    שטייניץ: האופורטוניזם של מופז, כמו זה של פרס - המתמודדים על ההנהגה ועוברים למפלגה יריבה, מעורר שאת נפש    גדעון סער: מופז עשה טעות קשה כשחבר למפלגה שהדרך שלה היא לא דרכנו
מירב לוי
הרווח התפעולי של הרשת גדל ב-10 החודשים הראשונים של השנה ב-70%    הרשת מדווחת על עלייה בהזמנות לישראל המגיעות מהמערכות הבינלאומיות    עיקר הגידול - מתיירות עסקית ותיירות משפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il