X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקוסמטיקאית הציעה להסיר את הקעקוע בחומר בלתי מוכר לשימוש בישראל בית המשפט קורא למחוקק להסדיר את תחום ביצוע הקעקועים
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בתל אביב קיבל (7.12.05) תביעת פיצויים שהגישה לקוחה נגד מנהלת ובעלת מכון הקוסמטיקה "סטודיו לידיה", בטענה כי קעקוע זמני שבוצע בגופה לפני שלוש שנים לא נעלם.
בחודש אפריל 1997 הגיעה הצעירה לסטודיו על-מנת לבצע בגופה קעקוע. לאחר שיחה עם הקוסמטיקאית במקום החליטה הצעירה לקעקע על גופה קעקוע זמני, המחזיק מעמד כשלוש שנים, כך הוסבר לה על-ידי הקוסמטיקאית.
בתביעה שהגישה הצעירה נגד הסטודיו נטען, כי בחלוף שלוש שנים לא נעלם הקעקוע, והחומר לא התפרק כפי שהובטח על-ידי הקוסמטיקאית. באמצע שנת 2003, לאחר שהיה ברור כי הקעקוע לא ייעלם, הוזמנה הצעירה לסטודיו על-מנת להחדיר לגופה חומר להמסת הצבע וקילוף העור. במהלך בדיקה שביצעה הצעירה התברר לה, כי החומר איננו מוכר בשוק הרוקחות ולכן סירבה להצעת הקוסמטיקאית.
לטענת הקוסמטיקאית, היא עובדת עם מחט עדינה שאינה חודרת כמעט לכלי דם ועם חומרים מינרליים, והוסיפה כי מעולם לא הבטיחה לצעירה כי בחלוף שלוש שנים יעלם הקעקוע. עוד טענה כי כמחווה של רצון טוב הסכימה לאור בקשותיה של הצעירה לסייע לה בהסרתו, תוך שהסבירה לה כי יתכן מצב של קילוף בעור ושכמעט ולא תישאר צלקת.
בפסק דינו כותב השופט מנחם קליין, כי הוא שוכנע מעדותה של הצעירה כי היה חשוב לה שהקעקוע שיבוצע על גופה יהיה זמני, וכי במידה והיתה מעוניינת בקעקוע קבוע אזי הייתה משלמת סכום נמוך יותר.
במהלך המשפט נשמעה עדותו של הד"ר לפידות. זה אישר כי החומר בעזרתו הציעה הקוסמטיקאית לבצע את הסרת הקעקוע אינו באישור משרד הבריאות הישראלי, כי החומר גורם לצלקות בעור ואינו מצוי בספרות הרפואית המבוקרת.
השופט קליין מבהיר, כי על הקוסמטיקאית היתה מוטלת החובה להחתים את הצעירה על חוזה לפיו היא מודעת ומסכימה לתהליך אותו עומדת לעבור הן לגבי העובדה כי הקעקוע יוכל להחזיק מעמד מעבר לשלוש שנים.
"בישראל, לא קיימים מוסדות מוסמכים, אשר במסגרתם ניתן לקבל תואר מוכר ע"י משרד הבריאות, המסמיך אדם להיות מקעקע, לאחר שעמד בדרישות שנקבעו לצורך כך. כל אדם, יכול להצטרף למסגרת לימודית בלתי מוכרת זו או אחרת, בין בישראל ובין בחו"ל, המתיימרת להכשירו כמקעקע, ואף יכול אדם לקום ולהכריז על עצמו כמקעקע, ולהזמין את הציבור הרחב לקבל אצלו טיפול, אשר משמעותו השחתת גופו, לפעמים בצורה בלתי חוזרת" - כותב השופט קליין.
עוד קורא השופט קליין לרשויות משרד הבריאות ומשרד המשפטים, להסדיר את התחום בחקיקה כך שתכלול הוראות רישוי, דרישות השכלה וניסיון, הכרה בתארים ובמומחיות, כללי אתיקה והליכות, חובות הסודיות, חובת ביטוח אחריות מקצועית וצורת הפיקוח על קיום ההוראות שבחוק.
בית המשפט מקבל את התביעה במלואה ומורה להעביר את פסק הדין לעיונם של מנכ"ל משרד הבריאות ומשרד המשפטים.

ת"א 038855/04
תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  11/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מאשים את שרון בסחר בפוליטיקאים    טוען: "הניסיונות להציג את הליכוד כמפלגה ימנית-קיצונית הם מגוחכים"    בכנס פעילים הצביע על הישגיו הכלכליים
אלעזר לוין
ראשי ערים וקיבוצים: נעתור לבג"צ    שרון נעדר מההצבעה בשל חשש לניגודי ענינים
נוה יוסף
"לכלוך רשות הרבים הפכה להיות מכת מדינה, ובתי המשפט מתבקשים לבטא את החומרה בעונשים אשר יוטלו על מלכלכי רשות הרבים", כותב השופט מסראווה מוחמד בפתח גזר דינו    שני חברי קיבוץ ישלמו קנס בסך 10,000 כל אחד
ברוך לוי
ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה היום את צו האינטרסים החיוניים שיוטל על בית הזיקוק אשדוד לאחר הפרטתו    אולמרט: ההחלטה מובילה אותנו צעד קדימה לקראת סיום ההפרטה בתקופת שיא של מחירי בתי זיקוק בעולם
נוה יוסף
נתנאל אלבז שהה 285 יום במעצר והוציא 150 אלף ש"ח להגנתו במשפט אונס ממנו זוכה לאחר שגרסת המתלוננת נמצאה בלתי אמינה    היום מפצה אותו בית המשפט ב- 5,000 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il