X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח מאשימה:

"ישראל הפעילה טרור נגד הפלשתינים"

דוח האגודה לזכויות האזרח מעלה להבות של ביקורת כנגד מערכת הביטחון והממשלה את צה"ל הוא מאשים בהעלמת עין מהתנכלויות המתנחלים בתושבים הפלשתינים טוענים: "ההשפלה נמשכת".
▪  ▪  ▪

ביקורת חדשה-ישנה: "בחודשים שחלפו מאז ההינתקות, במקביל לתקיפות של חיל האוויר שנועדו לפי דובר צה"ל לסכל ירי טילי קסאם ולפגוע בתשתיות המשמשות לירי זה, הופעלה שיטה חדשה של הטלת טרור, פחד ואימה על האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה". כך טוענים מחברי הדוח השנתי של האגודה לזכויות האזרח. המחברים מתייחסים לבומים העל-קוליים "שגורמים מטוסי חיל האוויר במתכוון".
הביקורת כנגד צה"ל והממשלה מתרחבת הרבה מעבר לכך. היא כוללת את מדיניות הסיכולים הממוקדים, את גדר ההפרדה, את נוהל שכן, את חקירות מצ"ח, המחסומים וחופש התנועה. וכאן עוד אין באנו לסיום. מחברי הדוח מאשימים באופן ישיר את צה"ל ב"העלמת עין" והתרת המשך ההתנכלויות מצד המתנחלים כלפי הפלשתינים.
התנחלויות והתנכלויות
"עשרות המאחזים, שהוקמו ברחבי הגדה המערבית, גרמו להתגברות ניכרת של תקיפת חקלאים פלשתינים בידי מתנחלים", טוענים המחברים. "במקום להגן על הקורבנות הפלשתינים של תוקפנות זו העדיף צה"ל לפגוע בהם עוד יותר ולסגור בפניהם את שדותיהם, הגובלים בהתנחלויות ובמאחזים".
צה"ל מספק נשק: האגודה לזכויות האזרח טוענת כי לאחר שנקבעו עובדות בשטח ומוקם מאחז, "צה"ל מספק למתנחלים הגנה וסוגר את הגישה לשדות שגובלים בהתנחלויות ובמאחזים, בפני בעליהם, בטענה שהדבר דרוש כדי להגן עליהם מפני אלימות המתנחלים", הם כותבים. "לא למותר לציין, שרבים מהמתנחלים התוקפים מצוידים בנשק שקיבלו מהצבא. הצבא, כאמור, מעלים עין מהתקיפות ואף סוגר שטחים חקלאיים בפני בעליהם הפלשתינים".
"ממשיכים להתנקש"
שאלת "החיסולים" זוכה לפרק נכבד בבחינת דברי הביקורת. מחברי הדוח מזכירים כי בפסגת שארם א-שייח הודיע ראש הממשלה, אריאל שרון, כי ישראל מקפיאה את השימוש ב"סיכולים הממוקדים" למעט במקרים קיצוניים ונדירים. חברי האגודה מתבססים בדבריהם על דוח ארגון בצלם מחודש מאי 2005 אשר העלה חשדות כבדים לפרקטיקה של התנקשויות במסווה של פעולות מעצר.
לפי הדוח, אשר בדק פעולות, אותן הגדירה מערכת הביטחון כמבצעי מעצר, שהביאו למותם של 89 פלשתינים במהלך שנת 2004 - לפחות 17 מההרוגים כלל לא הוגדרו כמבוקשים ולפחות 43 מההרוגים שהוגדרו כמבוקשים לא ניסו להשתמש בנשקם נגד אנשי כוחות הביטחון בעת שנהרגו או כלל לא היו חמושים.
"ראוי לשוב ולהדגיש", הם כותבים, "כי מדיניות החיסולים היא מדיניות בלתי חוקית בעליל, מנוגדת למשפט הישראלי, מפרה את דיני המלחמה ואת דיני השליטה בשטח כבוש, וסותרת את העקרונות הבסיסיים של מוסר אנושי".

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  12/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
כך נראית ישראל 2005: דוח האגודה לזכויות האזרח מעלה פגיעות קשות בחופש הביטוי, במיעוט הערבי, בעובדים הזרים ובקשישים    וזה רק קצה הקרחון    כרגיל, ביקורת גוברת על פעילות צה"ל בשטחים
עידן יוסף
68 מיליון ש"ח יממנו פרויקט ממשלתי לביסוס הכותל    הממשלה החליטה: הכותל המערבי הוא נכס לאומי ממדרגה ראשונה, יוגברו סיורי תיירים, תלמידים וחיילים באתר
יואב יצחק
קדימה נענתה לדרישת הליכוד לאחר שהוצגו מסמכים עליהם חתומים חברי הכנסת הפורשים    המדובר בכ- 57 אלף ש"ח לכל חבר כנסת
עומר שיקלר
נשיא סוריה מזהיר את מדינות העולם מהמשמעויות של הטלת סנקציות על סוריה    "סוריה היא לב המזרח התיכון"
עומר שיקלר
צה"ל העביר לידי מפקדת שליטה מג"ב תפר יהודה את האחריות על כלל מרחב התפר המערבי באזור דרום הר חברון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il