X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב ששיגר לרה"מ ולשרים הוא מבהיר כי אסור לנבחרי הציבור ולעובדי המדינה לקבל כל טובת הנאה, גם בדרך של קבלת הזמנות, ללא תמורה, למשחקי כדורגל
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קובע בהנחייה חדשה שפרסם (12.12.05) כי אסור לנבחרי הציבור ולעובדי המדינה לקבל כל טובת הנאה, גם בדרך של קבלת הזמנות ללא תמורה, למשחקי כדורגל, אירועי ספורט, מופעים או אירועים הכרוכים בתשלום לשאר הציבור.
ההנחיה החדשה פורסמה בעקבות פסיקת בג"צ (בג"צ 2937/05 התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' ההתאחדות לכדורגל בישראל ואח'), אשר דן בעתירה נגד חלוקת עשרות הזמנות לעובדי ציבור ונבחרי ציבור למשחק כדורגל.
בפסק הדין נכתב: "נוכח השאלות המשפטיות שמעורר הנושא, ראוי שהיועץ המשפטי לממשלה ישקול הוצאת הנחיה מטעמו בעניין, כך שיקוימו טוהר המידות והמנהל התקין בשירות הציבורי".
נקודת המוצא בהנחיית מזוז היא כי לנבחרי הציבור ולעובדי המדינה אסור לקבל כל טובת הנאה, גם בדרך של קבלת הזמנות ללא תמורה, למופעים או אירועים הכרוכים בתשלום לשאר הציבור.
יחד עם זאת מבהיר מזוז, כי ישנם מספר מצומצם של מקרים ונסיבות שבהם יהיה מותר לקבל הזמנה או כרטיס ללא תמורה, זאת כאשר אירוע הקשור למילוי תפקידו של עובד הציבור, ובסייג שהדבר לא עלול להשפיע ולא להיראות כעלול להשפיע, על מילוי תפקידו של עובד הציבור.
במכתב ששיגר מזוז לראש הממשלה ולשרים הוא מדגיש כי קיימת חשיבות רבה להקפדה על מילוי הוראות הנחיה זו, לשם הבטחת אמון הציבור ברשויות השלטון, ולשם שמירת טוהר המידות והמינהל התקין בשירות הציבורי.
עוד מבהיר מזוז, כי האחריות העיקרית להימנע מהיקלעות למצב של עבירה על חוק המתנות מוטלת, בראש ובראשונה, על העובד, וכי בכל מקרה של ספק לגבי התקיימותם של התנאים לקבלת הזמנה או כרטיס ללא תמורה, יש להתייעץ ביועץ המשפטי של המשרד ולפעול על-פי הנחייתו.
תאריך:  12/12/2005   |   עודכן:  12/12/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
זאת בתגובה לכוונת ההנהלה לגייס עובדים לשירותי בריאות כללית באמצעות חברות כוח אדם, על בסיס של עלות פלוס עמלה    פרוספר בן-חמו: מדובר בהכרזת מלחמה של ההנהלה על ציבור העובדים שתוצאותיה יהיו חמורות ביותר
אלעזר לוין
התיקרויות בולטות: רמת בית שמש 23.5%, אילת 19.7%, הוד השרון 18.2%, ירושלים 17.8%, נתניה 15%, הרצליה פיתוח 15.4%, ראשל"צ 13.1%    מאות עיסקות בירושלים ונתניה    יציבות בצפון ת"א ורעננה    הוזלות באשדוד
הדר פרבר
מספר בני הנוער המשתמשים באינטרנט גדל ב-24% בארבע השנים האחרונות    87% מגילאי 12-17 משתמשים באינטרנט באופן קבוע
מירב לוי
רשלנות של מטיילים כמעט ועלתה בחייה של יעלה    שעות היא הסתובבה בלי יכולת לאכול ולשתות    מטיילים - שמרו על כללי הניקיון
נוה יוסף
העותרים דרשו להעביר מבית המשפט בתל אביב את הדיונים בהחלטה על הפעלת אולם אירועים בפרויקט, בלא היתר    הסיבה: נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי גורן, מתגורר במתחם, ורעייתו מופיעה ברשימת המתנגדים להפעלה    הנשיא ברק: "מראית פני הצדק תימצא נפגעת אם נותיר את ההליך במקומו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il