מתברר שגם בעולם העסקי מתגלה המשפט: "טובים השניים מן האחד" כנכון - סמיכות הזמנים בין החנוכה לחג המולד תוביל השנה לחגיגה כפולה ומכופלת בשוק הצעצועים והמתנות, שיגלה השנה, לפי התחזיות, גידול של כ- 30% לעומת תקופת החנוכה אשתקד.
על-פי הערכותיו של אבי כץ, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת "כפר השעשועים", צפוי שוק הצעצועים והמתנות לקראת החנוכה והכריסטמס להגיע להיקף של כ- 240 מיליון ש"ח. לקבוצה, שבמסגרת השותפות העסקית בינה לבין "הריבוע הכחול" משווקת את מוצריה גם בכל סניפי רשת "מגה", צפוי היקף מכירות של כ- 60 מיליון ש"ח.
ההערכה היא, כי לקראת החנוכה ובמהלכו, יימכרו בישראל למעלה מ- 3 מיליון סביבונים, בהיקף של כ- 8 מיליון ש"ח.
מנהג דמי החנוכה מאפשר לילדים לקבוע באופן עצמאי אילו מתנות לרכוש, וקיימת נכונות להשקיע סכומים גדולים יותר במשחקים ומתנות, מציין כץ. עוד הוא מגלה, כי השקעת סכומים גדולים יותר במתנות ובמשחקים ניכרת גם בקרב האוכלוסיה הרוסית, שמציינת ברובה את חג המולד, ומשמרת את מנהג חלוקת המתנות בחג. "לכן לקראת החנוכה אנו מגדילים את היצע המשחקים באופן משמעותי, ומקפידים להציע מגוון משחקים ברמות מחיר שונות, שתתאמנה לכל כיס", מסכם כץ.