X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש אגף החקירות במשטרה שבדק נושא זה הורה על פתיחת חקירה פלילית; זו הפעם הראשונה בישראל שנפתחת חקירה פלילית נגד שופט (בדימ.) של בית משפט עליון;
צבי טל שכר את שירותיו של ד"ר יעקב וינרוט
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  צבי טל+עמותות

עכשיו זה רשמי: פרשת השופט (בדימ.) צבי טל, הועברה לחקירה משטרתית פלילית - לידי היחידה הארצית לחקירות הונאה. ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, קיבל החלטה זו, והורה על העברת חומר הבדיקה בנושא זה למסלול של חקירה פלילית.
פרשת צבי טל עניינה בהעברות בהיקף של מיליוני ש"ח לעמותות המקורבות לשופט ולבני משפחתו. ההעברות בוצעו מקופת ועדת העיזבונות, בראשה עמד השופט צבי טל באותה עת.
ההעברות בוצעו לכאורה תוך ניגודי עניינים לכאורה, ותוך אי סדרים חמורים, ואף תוך מעשים המעלים חשד לעבירות פליליות. חלק מהכספים הועברו לעמותת: אמונה, עמותת כפר הרוא"ה (מקבוצת בני עקיבא), העמותה למען האסיר וכו'. מי שנטל בכך חלק פעיל, ואף היה האיש הדומיננטי בהעברות הבלתי חוקיות לכאורה, הוא עוזרו של טל, צבי צביבל - מנכ"ל עמותת כפר הרוא"ה.
[המידע הפרטני אודות ההעברות, העמותות והמעשים ראו הקישורים משמאל]
הפרשה נחשפה על-ידי כותב שורות אלה ב-2001, בסידרה של כתבות (ראו קישורים משמאל), ובעיצומן של החשיפות נאלץ צבי טל להתפטר בדצמבר 2001, מתפקידו כיו"ר ועדת העיזבונות. מבקר המדינה אליעזר גולדברג ערך בדיקה מקיפה, ופרסם לפני כחודשיים דוח ביקורת חריף ובו הצביע על הליקויים. המבקר אף המליץ ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לבדוק היבטים פליליים העולים בפרשה.
פרקליטת המדינה עדנה ארבל, החליטה רק לפני מס' ימים להעביר את חומר הבדיקה בנושא זה, לבדיקה משטרתית. קדמה להחלטה דיונים רבים בפרקליטות, במהלכם הובעה הדאגה מפני פתיחת חקירה פלילית נגד צבי טל: אחרי הכל, המדובר איש מבוגר (75), עתיר זכויות, שתרם רבות למען השירות הציבור - הן בתפקידיו הציבוריים, והן בתפקידו כשופט בית המשפט המחוזי, ולאחר מכן כשופט בית המשפט העליון. בסופו של דבר, גם אם תתקיים חקירה פלילית, אין זה ודאי שצבי טל יועמד לדין - גם אם יימצא שעבר לכאורה עבירות פליליות.
במהלך הבדיקות בפרקליטות, בנושא זה, שכר צבי טל את שירותיו של ד"ר יעקב וינרוט, כדי לייצגו בפרשה. וינרוט נפגש עם אנשי הפרקליטות, וסיפק הסברים, לרבות תשובות בכתב מהשופט עצמו. ואולם, הנימוקים שהציג, לא הפריכו את החשד נגדו.
הבדיקה במשטרה נמשכה יומיים-שלושה, ובסופה החליט ניצב מזרחי כאמור: להורות על חקירה משטרתית. זו הפעם הראשונה בישראל, שבה מתקיימת חקירה פלילית נגד שופט (בדימ.) של בית המשפט העליון.

תאריך:  13/06/2002   |   עודכן:  13/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
גורמים ברשות השידור: הניסיון להדיחו - פוליטי; עובדים בכירים, עיתונאים טכנאים וצוותי הפקה יפוטרו; רשות השידור: הקיצוצים לא יפגעו באיכות השידור
רנית נחום-הלוי
האוצר ולשכת התיאום הסכימו להקפיא השכר;
בהסתדרות החדשה כינו את הצעתם של שלום וטירה "בדיחה גרועה"; טוענים - לשני המעסיקים הגדולים בישראל קיים, ככל הנראה, אינטרס משותף לשלם לעובדים כמה שפחות
רנית נחום-הלוי
יורש העצר מתנגד לפיגועי ההתאבדות אבל תומך בהתקפות הפלשתינים נגד חיילים ומתנחלים חמושים
רנית נחום-הלוי
דחלאן: גם אם ארצה לא אוכל למגר את תשתית הטרור; מקורביו: אם הוא יהרוס, הוא ייחשב כמשתף פעולה
יואב יצחק
הממשלה והכנסת אישרו תקציב המתנה מתן קיצבאות ילדים מלאות בשירות צבאי; השופטים הציעו לממשלה להימנע מקיצוץ עכשיו - עד ההכרעה בעתירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il