X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לראשונה מוסר הנשיא נתון על מספר הקורבנות העירקים בדרך לדמוקרטיה במדינה בוש: ההצלחה תעזור לארה"ב
▪  ▪  ▪
מחאה נגד המלחמה בעירק

   עומר שיקלר
26,000 עירקים נפגעו בפחות משנתיים

ברגע נדיר אמר אמש (ב', 12.12.05) נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי להערכתו מתו 30,000 עירקים מאז החלה המלחמה, זו הפעם הראשונה שבה מכיר הנשיא בפומבי במחיר הגבוה ששילמו העירקים בדרך לדמוקרטיה.
את הדברים אמר בוש במועצה לענייני חוץ בפילדלפיה לאחר שאמר בנאום שנשא כי למרות האלימות חלה התקדמות בעירק. הנשיא הזמין את חברי המועצה לפנות אליו בשאלות, שלא איחרו לבוא.
תחילה נשאל הנשיא על מספר העירקים אשר קיפחו את חייהם מאז החלה המלחמה. הוא השיב: "הייתי אומר 30,000, פחות או יותר, מתו. איבדנו כ-2,140 מחיילינו בעירק".
נציין כי הצבא האמריקני לא פרסם את מספר ההרוגים הכללי אך קיים קונצנזוס בין מומחים, אשר אכן מעריכים כי מדובר בכ-30,000. יועצו של בוש, דן ברטלט, אמר כי הנשיא לא מסר נתון רשמי אלא חזר על ההערכות.
סוכנות AP מדווחת כי הנשיא נשאל על הקשר בין המלחמה בעירק לבין התקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הוא השיב כי סדאם חוסיין היווה איום ורווחה הסברה כי הוא מחזיק בנשק להשמדה המונית, מה שמאוחר יותר התגלה כשגוי. "קיבלתי החלטה קשה. וביודעי מה שאני יודע היום, הייתי עושה את ההחלטה הזו שוב", אמר הנשיא. "הורדת סדאם חוסיין (מכסאו) הופכת את העולם למקום טוב יותר ואת אמריקה למדינה בטוחה יותר".
נאומו של הנשיא אמש היה שינוי בקמפיין שערך עד כה, בדרך כלל מול קהל אוהד, וכעת אף איפשר שאלות. מחר צפוי הנשיא לשאת נאום נוסף לקראת הבחירות לפרלמנט העירקי.
נאומו של הנשיא שודר בטלוויזיה Alhurra בשפה הערבית (במימון הממשלה האמריקנית) בשידור חי, אך ברשת אל-ג'זירה ובאל-ערביה או בתחנות עירקיות - לא שודרו הדברים. רוב העירקים מתנגדים לנוכחות האמריקנית במדינה אך בסקר שפורסם אמש נראה כי הם אופטימיים בכל הנוגע לעתיד המדינה ולחייהם האישיים.
"ההצלחה תעזור לתדמיתה של ארה"ב", אמר בוש אמש. "אני מבין שיש לנו עניין של תדמית, בעיקר כשיש תחנות טלוויזיה ערביות - והן כל הזמן הולמות באמריקה, ואומרות 'אמריקה לוחמת באיסלאם', 'האמריקנים לא סובלים מוסלמים', 'זוהי מלחמה נגד הדת'. "אנחנו חייבים לעשות עבודה טובה יותר ולהזכיר לאנשים שהאומה שלנו אינה מתנגדת לדת", אמר. "זה קשה. התעמולה שלהם אינטנסיבית ולכן אנחנו כל הזמן שולחים את המסר שלנו. אנחנו כל הזמן מנסים להרגיע את האנשים".
בתוך כך, הפנטגון הודה כי הוא משלם לעיתונאים ולעיתונים עירקים כדי שידפיסו מאמרים אוהדים, אם כי כעת נראה כי המדיניות של בוש היא יותר פתיחות עם הציבור האמריקני. כשנשאל על איום הטרור על ארה"ב אמר בוש: "אני חושב שהאיום הופחת. אני לא חושב שאנחנו בטוחים. אני יכול לומר לעם האמריקני שיש לנו יכולת לדעת בדיוק היכן האויב נע". הנשיא הדגיש כי יש צורך באיסוף מודיעיני טוב יותר ובשיתוף פעולה ממדינות אחרות.
בוש אמר שוב כי העירקים עדיין אינם יכולים לוותר על הנוכחות האמריקנית ולהגן על עצמם.

תאריך:  13/12/2005   |   עודכן:  13/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפרלמנט ירחיב את סמכויות המשטרה כדי לטפל במשבר האלים    ראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון הווארד, כינה את הנעשה "חולשה" אך הכחיש כי מדובר במעשים אשר שורשיהם בגזענות
יפעת גדות
סדאם חוסיין נתפס 15 ק"מ מתיכרית, עיר מולדתו, כשהוא מסתתר בתוך מחילת בוץ    לידו נמצאו כלי נשק ואקדח וסכום מסויים של דולרים
הדר פרבר
בפגישה עם ראש הלשכה המדינית של החמאס אמר: "הקיפאון המדיני בישות הציונית והנסיגה שלה ממקצת מהשטחים הכבושים בין הסממנים המעידים על תנועת השקיעה בה היא נמצאת"
עומר שיקלר
מערכת הביטחון אישרה שורה של הקלות על הסגר הכללי שהוטל על השטחים בעקבות הפיגוע בסמוך לקניון בנתניה בתחילת החודש
עומר שיקלר
כיהן בכנסת השביעית עד הכנסת העשירית מטעם סיעת המפד"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il