X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
300 אלף איש בישראל משתמשים בסמים כך מוסרת הרשות הלאומית למלחמה בסמים פרופיל המשתמש בסמים: גבר, בן 25-34, לא נשוי, חילוני, שירת בצבא והוריו ילידי הארץ או ארצות אירופה/אמריקה
▪  ▪  ▪

הנתונים שמוציאה הרשות הלאומית למלחמה בסמים לגבי השימוש בסמים מזעזע - גיל תחילת השימוש בסמים הינו 12-13.
נתון זה ונתונים נוספים הציגה הרשות הלאומית למלחמה בסמים במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה הבוקר (ג', 13.12.05). הנתונים התבססו על סקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 12,000 מבוגרים וצעירים, בגילאי 12-40, לגבי נושא השימוש בסמים.
מהרשות הלאומית נמסר, כי ישנם מספר נתונים דרמטיים ומדאיגים במיוחד. 300 אלף בני אדם בישראל, מתוך 5.7 מיליון אנשים, באים במגע כזה או אחר עם סמים ובנוסף להם, בישראל חיים כ-25 אלף נרקומנים.
בקרב בני נוער: נרשמה עלייה בשימוש בחומרים נדיפים: מ- 7.4% ל- 15.8% ובקרב מבוגרים: ישנה עלייה בשימוש בחשיש מ- 4.9% ל- 7.1%.
מהנתונים עולה, כי רבע מהמבוגרים, שליש מהתלמידים וכמעט מחצית מבני נוער יודעים בדיוק היכן להשיג סמים.
פרופיל המשתמש בסמים
פרופיל המשתמש בסמים: גבר, בן 25-34, לא נשוי, חילוני, שירת בצבא, והוריו ילידי הארץ או ארצות אירופה/אמריקה.
פרופיל התלמיד המשתמש בסמים לא חוקיים: בן, חילוני, הלומד בבית ספר של משרד התמ"ת או בפיקוח מ"מ בשכבות גיל גבוהות יחסית. המשתמש הינו בן למשפחת עולים קטנה, בה ההורים התגרשו, נפרדו או שאחד מהם נפטר.
תלמידים ממשפחות בעלות סטטוס סוציו-כלכלי גבוה מדווחים יותר על עישון סיגריות, שתיית משקאות אלכוהוליים ושימוש בקנביס. תלמידים ממשפחות בעלות סטטוס סוציו-כלכלי נמוך מדווחים על שימוש רב יותר בסמים אחרים.
עוד עולה, כי 88% מהציבור בישראל סבורים שיש להחמיר או להחמיר מאוד בענישה כלפי משתמשים בסמים.
כמו-כן, חל כרסום במידת ההרתעה פתיחת תיק במשטרה מפני השימוש בסמים. ילדים והורים חוששים יותר מפגיעה בתפקוד המוח ואילו הצעירים מפתיחת תיק במשטרה. כמו-כן, רק 55% נרתעים מהשימוש בסמים עקב החשש כי לא יוכלו לשרת ביחידות מובחרות בצה"ל.
על-פי הממצאים, 22% מהמבוגרים ו-25% מבני הנוער דיווחו כי השתכרו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
חיים מסינג: יש אור בקצה המנהרה
חיים מסינג, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, מסר: "יש אור בקצה המנהרה - אני מקווה ומאמין שזה לא האור של הקטר. כוונתי לבלימה, למעשה לעצירה בעליית היקפי השימוש ברוב סוגי סמים בקרב בני הנוער".
לדבריו, "שורש הבעיה באווירה הציבורית הכללית המקלה ראש עם השימוש בסמים, בעיקר באלה הנפוצים כמו החשיש והמריחואנה. בני הנוער מוצפים במסרים כפולים המבלבלים אותם, בחצאי אמיתות המסוכנות יותר מהשקר. חברה החפצה בחיים חייבת להטיל אות קלון בסוחרי הסמים. לפעול לאכיפה חד-משמעית של חוקי הסמים. לצד זאת לאפשר טיפול מתאים לכל נפגעי הסמים לרבות חקיקה של טיפול בכפייה ומסגרות טיפוליות רלוונטיות לכלל הנפגעים ולמגזרים ומגדרים, כמו עולים, בדווים, נשים ואחרים".
"המדינה צריכה לתת את הכלים, את הידע המקצועי, ואת המסגרות המתאימות אבל האחריות הממשית נמצאת אצל ההורים - סמכות, מעורבות ואחריות ההורים הם המפתח והתנאי למניעת השימוש בסמים בקרב בני הנוער".
מסינג הודיע, כי ביוזמה והובלה של רוני דואק, יו"ר הרשות, יתקיים בארץ בתחילת חודש מרס כנס לאומי, ועידת ראשי המדינה- המשק והחברה במטרה להניע תהליך חברתי ציבורי לשינוי האווירה הציבורית כלפי הסמים ולקביעת יעדים ומתכונת פעילות לצמצום ההיצע והביקוש לסמים בישראל.

תאריך:  13/12/2005   |   עודכן:  13/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שיטות נשימה נכונות ישמרו לנו על האנרגיה
מירב לוי
זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד   גידול של 73% במספר התיירים שביקרו לראשונה בישראל    התיירות הצליינית מכפילה את עצמה    ההכנסות מתיירות נכנסת בששת החודשים הראשונים של 2005 - 1.1 מיליארד דולר
ענבל אביב
מסיבת העיתונאים שכינסה ש"ס עסקה בעיקר בתעמולת בחירות    ח"כ אלי ישי מאשים את הממשלה ואת בית המשפט העליון בפגיעה בחלשים
ענבל אביב
המבקר מגלה כי בבדיקה שערך נמצא כי אותם שופטים - המדובר בשלושה - קיבלו כרטיסים חינם נוכח תפקידם בארגוני ספורט, מבלי שקיבלו לכך אישור משר המשפטים ו/או מנשיא בית המשפט העליון כנדרש על-פי החוק
עידן יוסף
ערב ההכרעה בבג"צ בעתירת הקהילה החרדית בערד לאפשר לה להפגין נגד המיסיונרים בעיר, חושפים המיסיונרים בעלון פנימי: הפנינו אל המפכ"ל פניות נזעמות מחו"ל, ובזכות פניות אלה ההתנכלויות כלפינו פסקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il