X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' אבי עורי, מנהל המערך השיקומי במרכז הרפואי "רעות" בת"א, זכה לכבוד ולהערכה להיכלל באלבום זה פרופ' עורי עוסק בשיקום למעלה מ-30 שנה, במהלכם טיפל והציל עשרות חולים, ביניהם חיילים סיפור חייו האישי המרגש, נכלל באלבום
▪  ▪  ▪

פרופ' אבי עורי, מנהל המערך השיקומי במרכז הרפואי "רעות" בתל אביב, הינו הרופא הישראלי היחיד אשר נבחר להיכלל בפרויקט "הרופאים המסורים ביותר בעולם" (Caring Phisicians of the World) של ההסתדרות הרפואית העולמית.
באלבום זה נכללים סיפוריהם של 65 רופאים מרחבי העולם המגלים בעבודתם אנושיות, מקצועיות ומסירות יוצאת דופן כלפי מטופליהם. בין הסיפורים נמצא גם סיפור חייו של פרופ' עורי.
הפרויקט פורסם בקרב הציבור הרחב והרופאים על-ידי ההסתדרות הרפואית בישראל שביקשה המלצות לרופאים מתאימים. ועדה מיוחדת בחרה מתוך ההמלצות שהגיעו שלושה רופאים, ביניהם פרופ' עורי, והעבירה אותם להסתדרות הרפואית העולמית. זו החליטה לבחור בפרופ' עורי כמתאים ביותר להיכלל בפרויקט.
סיפור חייו של פרופ' עורי
פרופ' עורי נפצע קשה בתעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים. במשך ארבעה ימים הסתתר ללא מזון ומים, עד שנפל בשבי המצרי. עם חזרתו מהשבי רצה להיות רופא מרדים, אך בשל הפציעה בריאותיו לא התאפשר לו לשהות בחדר הניתוח הקר ובמקום זאת הוצע לו לפנות לתחום הרפואה השיקומית.
פרופ' עורי עוסק בשיקום למעלה מ-30 שנה. במשך 15 שנה ניהל את מחלקת שיקום בבית החולים "שיבא" בתל השומר עד שעבר לנהל את המערך השיקומי במרכז הרפואי "רעות" בתל אביב.
בתקופה זו טיפל והציל עשרות חולים, ביניהם חיילים. הוא התגלה כרופא אנושי, המוכן לסייע לכולם תמיד ברוח טובה, מדבר עם מטופליו בגובה העיניים.
פרופ' עורי חותר לשלב בין רפואה, פסיכולוגיה, היסטוריה פילוספיה ואתיקה. הוא מגלה בקיאות רבה בתחומי התעניינות מגוונים. פרופ' עורי הוא גם מתופף מוכשר בשלישיית ג'אז המורכבת משלושה רופאים.
השופטת שושנה ברון היא זו שהמליצה עליו להיכלל בפרויקט של ההסתדרות הרפואית העולמית. לדבריה, בשביל פרופ' עורי הרפואה היא ייעוד, וכי הוא מגלם באישיותו את דמות הרופא אותה היינו רוצים לפגוש. עורי נתקל בעיסוקו באנשים שעברו טראומה קשה באמצע החיים, והוא לוקח על עצמו לשכנע אותם ברגישות ובחמלה שלא הכל נגמר, שיש עוד חיים ויש מה לעשות. עורי, בעצמו נכה צה"ל, נותן דוגמה אישית, מטה אוזן קשבת ויוצר תחושת שותפות עם החולים.
משה מטלון, יו"ר איגוד נכי צה"ל, הודה לפרופ' עורי על הטיפול המסור בנכי צה"ל ואמר כי החוכמה ברפואה היא לא רק לתת חיים, אלא להעניק גם איכות חיים, וכי זאת גאווה גדולה לנכי צה"ל שאישיות כמו פרופ' עורי מטפלת בהם.

תאריך:  13/12/2005   |   עודכן:  13/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ינואר-אוקטובר: הלמן-אלדובי השיגה 15%, מגדל מובילה בין הגדולות    הצבירה - 29.3 מיליארד שקל
נוה יוסף
"תקנת הציבור סולדת מהרעיון כי לשם הסכמה חוזית ישקה צד אחד לחוזה את הצד השני אלכוהול בשעות הלילה", כותבת השופטת מיכל אגמון-גונן בפסק הדין
ניר וייס
ביה"ד האיזורי לעבודה קיבל תביעתו של עובד משרד התחבורה נגד המוסד לביטוח לאומי, וקבע: "מחלתו הוחמרה על-ידי פגיעות זעירות שאירעו כתוצאה מחשיפתו לעשן הסיגריות במשך כחצי שנה"
יואב יצחק
שטייניץ כיוון לפרסומים שגויים ביחס לדברי הרמטכ"ל בפני ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא פרויקט הגרעין האירני    הסכם השיירות מעוכב
מירב לוי
כך הגיב אחד מניצולי השואה במלאות שנה למאגר השמות המקוון של יד ושם    מעל 7 מיליון ביקרו באתר מ-215 מדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il