X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חייבת לשלם לבנק תוך שבועיים 325 מיליון שקל דורשת מ"מגדל" 64 מיליון דולר, אך ספק אם תקבל שטח הפרויקט 52,000 מ"ר, רובו חניון ענק תיתכן מכירה של מחצית הפרויקט
▪  ▪  ▪

חברת אוסיף מנהלת מו"מ על עיסקה למכירת פרויקט מרכז ויצמן בתל אביב לחברת הביטוח מגדל. שטח הפרויקט 52,000 מ"ר, כמפורט בהמשך. אוסיף דורשת 64 מיליון דולר אך מגדל אינה מוכנה לשלם מחיר זה. קיימת אפשרות למכירת 50% מהפרויקט, ב-32-30 מיליון דולר.
הידיעה על המו"מ בין אוסיף למגדל פורסמה אמש בלעדית ב-Nfc. בינתיים נודע כי היקף העיסקה גדול מכפי שהונח תחילה.
אוסיף מוכרת את מרכז ויצמן כדי לפרוע בדחיפות חוב של 325 מיליון שקל לבנק הפועלים. על-פי ההסכם עם הבנק, עליה לפרוע את החוב עד 31 בדצמבר. אולם נראה כי אם העיסקה תתעכב, יסכים הבנק לדחייה מסוימת או לפריסה מחודשת של החוב. כדי להאיץ את העיסקה מנהלת אוסיף במקביל מו"מ למכירת הנכס גם עם קונים-בכוח אחרים.
עיקר שטחו של הפרויקט הוא חניון תת-קרקעי ענק, בן שלוש קומות, שבו 1,500 מקומות חניה. אוסיף מעריכה את שוויו בכ-27 מיליון דולר, לפי 18,000 דולר כשווי מקום חניה באיזור מבוקש זה של צפון תל אביב. יתכן שאוסיף אף מעריכה ששווי החניון 20,000 דולר למקום, כלומר 30 מיליון דולר. נראה כי מגדל אינה מקבלת הערכה זו ונוקבת בשווי נמוך במידה ניכרת.
הפרויקט כולל גם מרכז מסחרי בן 5,400 מ"ר, בשתי קומות. כמעט כולו מושכר, ב-34 דולר למ"ר לחודש בממוצע. אוסיף מעריכה את שוויו בכ-22 מיליון דולר, לפי תשואה של 10%.
חלקו השלישי של מרכז ויצמן הוא אולם כושר בן 1,700 מ"ר, אחד הגדולים והמודרניים בעיר, המושכר לגורם חיצוני בחוזה ל-10 עד 20 שנה. דמי השכירות ב-2006 יהיו 12.25 דולר למ"ר, והחל מ-2007 יעלו ל-16 דולר למ"ר לחודש. אוסיף מעריכה את שוויו בכ-3 עד 4 מיליון דולר.
מקורות במגדל אומרים כי גם לפי נתונים אלו, לא מגיע שווי הנכס כולו ל-64 מיליון דולר אלא לכ-55 מיליון דולר לכל היותר. באוסיף, לעומת זאת, קיימות הערכות פנימיות לפיהן שווי הנכס אכן עשוי להגיע ל-64 מיליון דולר, אם להביא בחשבון את מכירתו כיחידה אחת ואת האפשרויות לנצל שטחים נוספים.

תאריך:  14/12/2005   |   עודכן:  14/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
למעלה מ-35 מיליון מהגרים, חוקיים ובלתי-חוקיים, חיים בארה"ב
מירב לוי
חברת מיקסמרקטינג תאפשר ללקוחות ה-VIP חופש בחירה לקבוע את מועדי שבוע הנופש    אם לא הגעתם, לא תשלמו
נוה יוסף
כך קבע נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, בערעור שהגישה ההסתדרות נגד מפעל תדיראן קשר    יחד עם זאת הותר להפעיל עובדים שאינם שובתים, בתפקידים שמולאו על-ידי העובדים שבשביתה
מירב לוי
זאת בעקבות תלונות רבות שהגיעו מצד תיירים, בעיקר צליינים על קשיים במעבר לבית לחם    המעבר פתוח מעתה 24 שעות ומונהגים בו הסדרי ביטחון חדשים
עידן יוסף
הפורום המשפטי למען ארץ-ישראל, המייצג את המשפחות השכולות של מפוני גוש-קטיף תובע למצות את הדין עם ראש אכ"א, הרבצ"ר וקצינת שלישות ראשית באשר לפרסום התמונות וצילומי הוידאו של העתקת הקברים שפורסמו באינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il