X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה להפיל את סדאם הייתה נכונה

בוש: "המודיעין על עירק - היה שגוי"

"אני לוקח את האחריות כנשיא", אמר הנשיא ג'ורג' בוש על ההחלטה לצאת למלחמה הבהיר: "למרות הכל, ההחלטה להדיח את הרודן - היתה נכונה"
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מודה הערב (רביעי, 14.12.05) כי החליט לצאת למלחמה בעירק על סמך מידע מודיעיני שגוי, ונטל על עצמו את מלוא האחריות. "מרבית מהחומר המודיעיני הסתבר כשגוי, ואני כנשיא לוקח אחריות", הודה בוש. "עם זאת, ההחלטה להפיל את סדאם הייתה נכונה", הוא מבהיר. בוש אמר את הדברים במהלך נאום במרכז על שם נשיא המדינה לשעבר, וודרו ווילסון, בארצות הברית.
הנשיא האמריקני אמר בנאומו, כי "הבחירות לפרלמנט העירקי יהיו בבחינת קו פרשת מים ורגע אשר יהווה השראה לרעיון הדמוקרטי בכל מזרח התיכון". למרות דבריו של הנשיא, הביקורת על הממשל האמריקני ממשיכה לצבור תאוצה מבית ומחוץ. לאחר יותר משלוש שנים של מלחמה, שהייתם של כוחות צבא ארה"ב בעירק, משולה בעיני פרשנים רבים ל"מלחמת ויאטנם הבאה".
"אנחנו היום בעירק כי מטרתנו הייתה להדיח את הרודן", הבהיר בוש. "מטרתנו להותיר דמוקרטיה, חירות וחופש בקרב העם העירקי". למרות שהודה כי חומרי המודיעין התבססו על מידע שגוי, ממשיך בוש בקו הגנה על החלטתו לפלוש לבירה העירקית. "ההחלטה להדיח את סדאם הייתה החלטה נכונה. סדאם היה סכנה של ממש, והיום ארה"ב, והעולם כולו, יכולים להרגיש טוב יותר כשהוא אינו אוחז עוד בשלטונו".
לדברי בוש, השינוי הדמוקרטי שהחל בעירק יכול להשפיע על המזרח התיכון כולו ולהביא לרפורמות גם בסוריה ואירן, המוגדרות כמשטרים אנטי אמריקנים.
"מסע הסברה" - מסע הגנה
ג'ורג' בוש החל השבוע ב"מסע הסברה" לאחר שנוכח כי קו הביקורת - מתגבר. בימים האחרונים הספיק בוש לקיים ארבעה נאומים על מצבה של עירק והוא ממשיך להדוף טענות בדבר נחיצות הכוחות בשטח.
"הניצחון יושג עם השגתן של שלוש מטרות", אמר בוש. "עלינו להביא סוף לאיום שמטילים אנשי סדאם על הדמוקרטיה, להביא את כוחות הביטחון בעירק למצב בו יוכלו לספק ביטחון לאזרחים, ולמנוע את ביסוסה של עירק כגן עדן לטרוריסטים".
לא רק היום הפתיע בוש את מאזיניו. ברגע נדיר אמר (ב', 12.12.05) נשיא ארה"ב, כי להערכתו מתו 30,000 עירקים מאז החלה המלחמה. זו הפעם הראשונה שבה מכיר הנשיא בפומבי במחיר הגבוה ששילמו העירקים בדרך לדמוקרטיה. את הדברים אמר בוש במועצה לענייני חוץ בפילדלפיה.

תאריך:  14/12/2005   |   עודכן:  15/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בית ההשקעות גרין-בול מתמחה בהשקעות גלובליות ובקרנות גידור    לינדה בן שושן: הרכישה היא עוד שלב בהרחבת מגוון המוצרים המוצעים ללקוחות הבנק
עומר שיקלר
שווי העסקה 30 מיליון דולר    חברת אס. די. אי. תקים תחנת כוח הפועלת מכוח גלי הים    החברה חתמה על מספר הסכמים עם גורמים ממשלתיים וחברות פרטיות במספר מדינות
אלעזר לוין
יקיימו חברה משותפת בבעלות 50-50 ליזום ופיתוח נדל"ן    להמן בראדרס קנתה 36% ו-40% משתי חברות של נאנט הקונה - להמן בראדרס
נוה יוסף
העתירה מופנית נגד שר האוצר ומנהל רשות המיסים החדש ג'קי מצא    לטענת העותר, עו"ד עקיבא לקסר, החוק החדש פוגע בנאמנויות קיימות ואף עלול לגרום לירידה מהארץ
ברוך לוי
ההיטל על העסקת עובדים זרים יועלה מ-8% ל-10% בלבד, והמעסיקים יקבלו זיכוי רטרואקטיבי משנת 2003 בגין נקודות הזיכוי של העובדים הזרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il