X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העלות המשוערת של הקמת הגדר היא כמיליון דולר לקילומטר; התנגדות צפויה בימין; התנגדות עקרונית להקמת מרחב התפר מההנהגה הערבית; הקבינט הביטחוני ידון בהמשך העבודות ביום רביעי
▪  ▪  ▪

היום (יום א', 16.6.02) תתחיל עבודת ההקמה של גדר ההפרדה באזור קו התפר. בשלב הראשון תוקם הגדר מאזור מחסום סאלם, מצפון לג'נין, ועד כפר קאסם בדרום, ובאזור עוקף ירושלים. אורך הגדר יהיה כ-115 ק"מ והעלות המשוערת היא כמיליון דולר לקילומטר.
על-פי התכנון, יושלם חלקו הראשון של הפרוייקט תוך שנה. לצורך הקמת הפרוייקט הוקמה מינהלה במשרד הביטחון, בראשות אלוף משנה (מיל') נצח משיח, ותחת פיקוחו של מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס ירון.
קולות התנגדות עלולים להשמע מהימין מחר, בהם טענתו של ח"כ אפי איתם (מפד"ל), כי נושא הקמת גדר ההפרדה לא נידון כראוי וכי כוחות הביטחון אינם נותנים את המידע המלא בנושא לחברי הכנסת, לגבי התוואי האמיתי של פריסת הגדר.
חברי המזכירות של ועדת המעקב העליונה, גוף המרכז תחתיו את גורמי ההנהגה הערבית בישראל, התכנס אמש באום אל-פאחם על מנת לדון בנושא הפקעת הקרקעות לצורך הקמת הגדר. בתום הישיבה פרסמו חברי המזכירות הודעה המביעה התנגדות עקרונית להקמת מרחב ההפרדה.
במועצת יש"ע טוענים כי הגדר "תציב גבול מדיני, ולא תשיג את הביטחון הדרוש".
בתגובה לקמת הגדר אמר שר הביטחון, בנימין בן-אליעזר כי "הגדר אינה פוליטית, היא אינה מפרידה בין ישויות ואינה גבול. היא גדר המפרידה בין המחבלים-המתאבדים, לבין ריכוזי האוכלוסייה במדינת ישראל".
בעקבות התנגדות שרי המפד"ל, הודיע ראש הממשלה, כי הקבינט הביטחוני ידון ביום רביעי בהמשך עבודות הקמת הגדר, שיתקיימו לעת עתה כמתוכנן.
האיפיון המבצעי של פרוייקט הקמת הגדר טרם הושלם על-ידי צה"ל, ובשלב זה האחריות מתחלקת בין צה"ל, אשר אחראי על השטח ממזרח לקו התפר, לבין משמר הגבול, האחראי על השטח ממערב לקו התפר.
למרות התחלת הקמת הגדר מתכננת הממשלה לקצץ בתקציב הביטחון. בימים הקרובים תגיש הממשלה אישור לקיצוץ נוסף בתקציב בסך 2.5 מיליארד שקל במטרה להרגיע את שוק המט"ח ולמנוע את הורדת דירוג האשראי של ישראל בעולם. עיקר הקיצוץ יהיה מתקציב הביטחון ומקצבאות הביטוח הלאומי.
בכוונת הממשלה לקצץ מיליארד ש"ח מתקציב הביטחון. לדברי מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני "אפשר לקצץ גם בתקציב הביטחון שההוצאות בו גדלו מעבר לצרכים, יש מקום להתייעלות גם במערכת הביטחון".
במערכת הביטחון מיהרו להביע התנגדות חריפה לתוכנית הקיצוץ של הממשלה. גורם ביטחוני בכיר אמר "לא נסכים לקיצוץ של אפילו שקל אחד. קיצוץ נוסף יפגע בבשר החי".

תאריך:  16/06/2002   |   עודכן:  16/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
"אפטיה היא לא תעוזה ואדם שלא נושא באחריות על אחרים הוא אדם בודד", אמר הנשיא בוש בטקס שהתקיים באוניברסיטת אוהיו
הדר פרבר
הודיעה על מינוי של ריצ'רד ליבהבר למועצת המנהלים של החברה; לליבהבר ניסיון רב בשוק הטלקומוניקציה
יואב יצחק
ההיתקלות אירעה במוצ"ש סמוך ל-20:00; בלילה הותר לפרסום כי שני החיילים נהרגו; אחר-הצהריים (שבת) סוכל פיגוע גדול באמצעות מכונית תופת
גיל איל
חדירה שניה תוך שבוע למערכות הסודיות; בין היתר נחשפו הפורצים למידע אודות מיקומי הטילים הגרעיניים של ארה"ב; מקור: השבועון This Is London
Nfc
הזוכים: רותם אברוצקי, יהודית יחזקאלי, חיים ברוידא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il