X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחירו של חומר ההדברה ייקבע מעתה בשוק החופשי ולא על-פי מכסות, כפי שנהוג היה עד כה לשמחת החקלאים, צפויה כעת ירידת מחירים, אולם אסור לשכוח, כי מדובר בחומר מסוכן, אשר אמנה בין-לאומית מחייבת פיקוח עליו
▪  ▪  ▪

בפגישה שהתקיימה אתמול (יום ד', 14.12.05) אחר-הצהריים במשרד החקלאות בין מנכ"ל משרד החקלאות, יוסף ישי, לבין מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל, בה השתתפו גם מזכיר איגוד מגדלי הפרחים, אברהם דניאל, ונציגי תרכובות ברום בע"מ, הושגה פריצת דרך משמעותית בנוגע לחלוקת מתיל ברומיד לשנת 2006.
משרד החקלאות הציג את הנוהל החדש, שאמור להיכנס לתוקף כבר בעוד כשבועיים החל מיום 1.1.2006. מאיגוד לשכות המסחר נמסר, כי הנוהל החדש פותר מצוקה אמיתית בת שנים של מגדלים רבים, ומבטל את נוהג המכסות למשווקי המוצר (המפיצים המורשים), שהיה קיים בענף במשך שנים רבות.
מאחר ואופן חלוקת המוצר בין החקלאים לא עוגן עד לגיבוש הנוהל החדש בכל מסגרת חוקית, ולא ניתנו כל הנחיות ברורות בנוגע לחלוקת אותה כמות מוגבלת, נוצרו בעיות רבות לחקלאים, לרבות, מחירים מאמירים ללא הצדקה, התניית שירות בשירות ועוד.
הנתונים מלמדים כי החל משנת 1999 ועד לשנת 2005, האמיר מחיר המוצר מ- 19 ש"ח לק"ג לסכום של 43 ש"ח לק"ג. הזינוק במחיר ארע על אף שהכמות המוגבלת לצריכה מספיקה על-מנת לעמוד בדרישות החקלאים.
הנוהל החדש, עליו עמל משרד החקלאות בעקבות פניות איגוד לשכות המסחר, אמור לתת מענה למצוקה זו, והשוק הוא שיכתיב מעתה את מחירי המוצר, ולא חלוקה כזו או אחרת למכסות. פתיחת השוק לתחרות, אומרים בלשכות המסחר, אמורה להוביל להוזלת מחירים, ותועיל כמובן לצרכני המוצר - המגדלים, ובהמשך השרשרת גם לצרכן הסופי.
מתיל ברומיד הוא חומר רעיל, החשוד כבעל פוטנציאל פגיעה בשכבת האוזון. ישראל היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של חומר זה. פרוטוקול מונטריאל משנת 1987 - האמנה הבינ"ל להגנת איכות הסביבה, מכליל את המתיל ברומיד ברשימת החומרים המפוקחים, וגופים בין-לאומיים רבים ממליצים על שימוש בתחליפים לחומר זה.

תאריך:  15/12/2005   |   עודכן:  15/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
קבוצת האקרים הודיעה כי עשתה את הצעד הראשון בדרך לפריצתה של מערכת האבטחה של קונסולת המשחקים החדשה של Microsoft, ה-XBOX 360
שלומי דיאז
במשטרה מאמינים שהשינוי הארגוני שיוצא אל הדרך יביא לחיזוק התחנות    סבב מינויים צפוי בצמרת
נוה יוסף
לריסה טרימבובלר הגישה עתירה לבג"צ בבקשה להורות לראש הממשלה, לרשום אותה ואת יגאל עמיר כנשואים במרשם האוכלוסין    עו"ד קספר: "הסירוב לרשום את בני הזוג הוא פוליטי"
אסף גדות
חברת Google תשלב תוצאות חיפוש מיוחדות ומוגדשות, שיותאמו במיוחד לחיפושים שיבוצעו בהקשר מסוים למוזיקה, כגון אמן או שיר מסוים
שלומי דיאז
תנ"צ חגי דותן מחליף את תנ"צ עזרא אהרון שיהיה אחראי על פעילות המשטרה בבחירות    לראשונה: בדואי בראש תחנת שמטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il