X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש מספק את הראיות הברורות הראשונות כי אצל נשים שעברו ניתוח לשימור השד ונשים שהסרטן התפשט לבית השחי, ההקרנות הפחיתו את הסיכון למוות בטווח הארוך מהמחלה
▪  ▪  ▪

חולות סרטן שעברו טיפול בקרינה לאחר ניתוח לשימור השד, נמצאות בסיכון נמוך יותר להשנות ובעלות סיכוי טוב יותר לנצח את המחלה, כך קובע מחקר חדש שפורסם אתמול (ו', 17.12.05).
סקירה כללית של 78 ניסויים שבחנו את יתרונות הטיפול בקרינה, ההורג את תאי הסרטן הנשארים בשד לאחר שהגידול הוסר, הראתה כי הסיכון במהלך חמש שנים להשנות הסרטן ירד מ-26% ל-7% אצל נשים שקיבלו את הטיפול.
הסיכויים למות מהמחלה 15 שנה לאחר האבחון ירדו מ-36% ל-31%.
החוקרים, מאוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה, דיווחו כי למרות שידוע כי טיפול בקרינה הוא בעל יתרון בעצירת הסרטן מלגדול שוב באופן מקומי, עד כה לא הוכח כי לאחר ניתוח לשימור השד ההקרנות שיפרו את ההשרדות ממוות מסרטן השד או מתמותה בכלל, ואלו ממצאים חדשים.
חולות לאחר כריתת שד
הטיפול הקרינתי הביא גם לשיפור בסה"כ ההשרדות אצל חולות שעברו כריתת שד - הסרה של השד - ושהסרטן אצלן התפשט לבלוטות הלימפה שבבית השחי.
לדברי החוקרים, המחקר מספק את הראיות הברורות הראשונות כי אצל נשים שעברו ניתוח לשימור השד, ונשים שהסרטן התפשט לבית השחי, ההקרנות הפחיתו את הסיכון למוות בטווח הארוך מהמחלה. השיפור אומנם קטן, אך מוחלט, והוא מוסיף לשיפור ההשרדות בטווח הארוך המושג על-ידי הכימותרפיה והטיפול ההורמונלי.
סרטן השד הוא אחר מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בנשים. יותר ממיליון מקרים מופיעים בכל העולם בכל שנה, כך על-פי נתונים של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) בליאון, צרפת.
למרות שרוב המקרים של המחלה מתפתחים אצל נשים מעל גיל 50, אחוז קטן מתגלה גם אצל נשים בשנות ה-30 או אצל נשים צעירות יותר. זמרת הפופ האוסטרלית קיילי מינוג אובחנה בסרטן השד בתחילת השנה בגיל 36.
סרטן השד מטופל על-ידי ניתוח וטיפול בקרינה, כימותרפיה או טיפול הורמונלי, או שילוב של כמה טיפולים, תלוי בסוג הסרטן ובשלב המחלה.
גורמים שיכולים להעלות את הסיכון של אשה לפתח את סרטן השד כוללים הסטוריה משפחתית של אם שחלתה במחלה או בת משפחה קרובה אחרת, מוטציות שעוברות בירושה בגנים ה-BRCA1 או BRCA2, בגרות מינית מוקדמת, גיל מעבר מאוחר והעדר לידות.

תאריך:  17/12/2005   |   עודכן:  17/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
התחזקות החמאס מדירה שינה מעיני ראשי תנועת הפת"ח    החמאס שולט עכשיו ב- 40% מהרשויות    התוצאה: פגישה דחופה של ראשי התנועה במטרה להביא לאיחוד השורות
יוסי עבדי
העיתונות השבדית קושרת את העלייה הדרמטית במעשי האונס מאז 2003 לתופעת הפשיעה של המהגרים המוסלמים    נשים מפחדות ללכת לבדן ברחובות    איש דת מוסלמי: "אין זה פסול לאנוס נערה שבדית... גם כך היא שכבה עם קודמים"
יפעת גדות
בצעירותה, קפווילה אהבה לרקום, לצייר, לנגן בפסנתר ולרקוד ולס במסיבות    נהגה לשתות חלב אתונות וחלב פרות טרי    אכלה שלוש ארוחות ביום ומעולם לא עישנה או שתתה משקאות משכרים
יוסי עבדי
מנהיגים בסעודיה ובמדינות המפרץ חוששים כי יותקפו על-ידי טהרן במידה וארה"ב תחליט להפציץ את מתקני הגרעין באירן    "הם עשויים לנקום במדינות התומכות בבוש", אמרו בכירים    מחר: כינוס מיוחד של ראשי מדינות המפרץ.
יפעת גדות
דוד בן-גוריון הודיע כי ישראל מקימה בנגב כור גרעיני מחקרי לצרכי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il