X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ליבני ועזרא בישרו היום על תוכנית חדשה שנועדה לפגוע באמצעי המימון של הארגונים
▪  ▪  ▪

אחרי שהודיעו היום (א', 18.12.05) על הקמת הרשות להגנה על עדים הצהירו השר לביטחון פנים, גדעון עזרא ושרת המשפטים, ציפי לביני, על תוכנית נוספת שנועדה להלחם בפשע המאורגן.
מלשכת השרים נמסר, כי התוכנית שאושרה היום הוכנה במשותף במשרד המשפטים ובמשרד לביטחון פנים. התוכנית הוצגה בישיבה שנערכה בלשכת שרת המשפטים בהשתתפות השר לביטחון פנים, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים, המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, ראש המטה המבצעי של השר לביטחון פנים, ראש המטה של אגף החקירות והמודיעין במשטרה ובכירים נוספים.
על הכנתה תוכנית הוחלט בעקבות מה שכונה "עלייה חדה בשנים האחרונות ברמת התחכום, התעוזה וההעזה של משפחות הפשע המאורגן, ששיאם ב"פיגועים פליליים" שפגעו גם באזרחים חפים מפשע".
על-פי שני השרים, לצורך מלחמה יעילה בפשיעה המאורגנת, אשר הוגדרה כאיום אסטרטגי, נוצר צורך חיוני לתאם בין גופי האכיפה השונים ולקדם חקיקה עדכנית ומתאימה. "הצורך בעליית מדרגה במאבק כנגד הפשיעה המאורגנת חייב קביעת סדרי עדיפויות במשימות לביצוע, ובהגברת התאום הכולל בין כל גורמי האכיפה, על בסיס התוכנית שגובשה", כך נמסר.
התוכנית המוצעת אמורה לצמצם את מקורות המימון של הפשיעה המאורגנת, להשיב לקופת המדינה את הכספים הלא חוקיים, לרכז מאמץ באכיפה בהרתעה ובשימוש במודיעין, שתוצאותיהן הגשת כתבי אישום והעמדה לדין.
תוכנית המלחמה בפשיעה החמורה צפויה לעלות על-ידי שרת המשפטים והשר לביטחון פנים כבר באחת מישיבות הממשלה הקרובות לאישור הממשלה.
עיקרי התוכנית הינן:
1. "צוות על משרדי" בראשות היועמ"ש יכין תוכניות אסטרטגיות ללחימה בפשיעה המאורגנת. יבוצעו תיקוני חקיקה מתאימים ויקבעו סדרי עדיפויות ללחימה במשפחות הפשע: הצוות מורכב מראשי כל הגופים הנוגעים למאבק בפשיעה המאורגנת וחבריו יהיו: פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה, מנהל רשות המיסים ויו"ר הרשות לניירות ערך. הצוות יתווה את אופן הלחימה המשולבת כנגד ארגוני הפשיעה המאורגנת, בתאום בין כלל גורמי האכיפה החקיקה והמודיעין ויכין תוכניות קצרות וארוכות טווח למלחמה בפשיעה. אחת לשישה חודשים תדווח הוועדה לממשלה או לוועדת השרים למאבק באלימות על המדיניות המשולבת וההשגים במאבק בפשיעה החמורה.
2. יוגבר שיתוף הפעולה והתיאום בין גורמי האכיפה עם שימת דגש על איסוף מודיעין: לצורך כך יוקם גוף מיוחד בראשו יעמוד פרקליט המדינה ויכלול גם את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, ונציגות בכירה מהפרקליטות, משטרת ישראל, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון והרשות לניירות ערך. הגוף יעסוק בביצוע מדיניות המלחמה בפשיעה החמורה כפי שנקבעה על-ידי "צוות העל" תוך תיאום בין גורמי האכיפה, החקירה והמודיעין. בנוסף יכין מפת מודיעין ארצית כבסיס לתוכניות שיוכנו על-ידי "צוות העל".
3. ניתוק צינור החמצן של הפשיעה המאורגנת- מאבק בעבירות הכלכליות והלבנות ההון: יוקם באגף המודיעין של המשטרה, במסגרת המחלקה לתפקידים מיוחדים, צוות מודיעין משולב אשר יורכב מנציגי הפקידות הגבוהה של משטרת ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון ורשות המיסים. במהלך הישיבות ישתתפו לפי הענין, גם נציגי השב"כ, הרשות לניירות ערך וגופים נוספים. הצוות יאסוף מידע מודיעיני ולנציגיו גישה ישירה למאגרי המידע של הגופים אשר שלחו אותם, בכפוף לדין.

תאריך:  18/12/2005   |   עודכן:  18/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עשוי לקבל 40-38 מיליון דולר בעד מגדלים ל- 336 דירות    לא סוכמה עיסקה    מקורות עופר: נמאס
שלומי דיאז
מסע הוונדליזם גרם לנזק של עשרות אלפי שקלים    טענו כי עשו זאת משעמום
שלומי דיאז
גרם ללקוחותיו הפסדים של מיליוני דולרים    תושב טללים חשודה בהונאת הקיבוץ    תושב רחובות חשוד בהונאת "עוקץ"    חשד להונאת צרכני טלפון
שי פאוזנר
BETandWIN מאוסטריה רכשה את המתחרה השוודית Ongame בעלת אתר pokeroom.com
אשר גולדברג
נשיא מכבי חיפה אישר בשיחה לטלספורט כי "רוני לוי לא צריך חוזה    הוא המאמן שמסתדר עם כל שחקן ויודע איך לבנות קבוצה מקצוענית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il