X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על הביקורת בעניין המחיר אמר: היו בפנינו שתי הערכות שווי מהמשרדים המכובדים של שיינין וסומך-חייקין
▪  ▪  ▪

מנכ"ל התעשיה האווירית ויו"ר דירקטוריון אלתא, משה קרת, יוצא היום להגנה על החברות בראשן הוא עומד, לאחר הביקורת הקשה שנמתחה עליהן לאחר פרסום מסקנות בדיקת מבקר המדינה. קרת אמר היום (ב', 19.12.05) בישיבת ועדת הכנסת לביקורת המדינה, שדנה בעסקת אלתא-אלישרא, כי אלתא "השיגה בתקופות שבין השנים 2001 ל- 2005 הישגים מדהימים".
הוא מנה ביניהם את "גידול במכירות מ- 390 מיליון דולר ל- 650 צבר הזמנות מ- 814 מיליון דולר ל- 2.3 מיליארד דולר - גידול של 280%. הרווח עלה מ- 5 מיליון דולר ל- 22 מיליון דולר - גידול של 470%".
קרת התייחס ישירות לביקורת של המבקר, מיכה לינדנשטראוס, ושאל את הח"כים, "האם אפשר לומר על נתונים אלה שההנהלה כושלת, או מועצת המנהלים כושלת ואינה יודעת מה היא עושה. הגידול במכירות, הן של אלתא והן של התעשיה האווירית מביא תעסוקה לעשרות אלפי עובדים במשק. האם זה הושג בהיסח הדעת?".
"בעיקר אני תוהה כיצד היו מתייחסים למועצת המנהלים, להנהלה ואלי, אם לא הייתי מבצע עסקה זו שהיא עסקה אסטרטגית במעלה הראשונה", הוסיף ושאל מנכ"ל התעשיה האויירית.
קרת אמר לחברי הוועדה, כי התחרות בין התעשיות הביטחוניות הרסנית. לדבריו, "הרצון למזג את התעשיות הוא גורם מוביל בתפיסת התשתית הביטחונית התעשייתית, ואי מימושו גורם לנזקים מתמשכים".
הוא דיווחה, כי על-רקע זה התקיימו מגעים בין אלתא לאלישרא מאז 1996. ניסיונות אלו, אמר קרת, לא עלו יפה עד למועד הרכישה שהייתה אמורה להסדיר את העניין. על הביקורת בעניין מחיר בו נמכרה השליטה בחברה אמר קרת, "שווי העסקה - שהוא בבסיס הביקורת של הדוח: היו בפנינו שתי הערכות שווי שנמסרו אומנם על-ידי כור, אבל נעשו על-ידי משרדים מכובדים ומוכרים של שיינין וסומך-חייקין".
לדבריו, "ביצענו בדיקת נאותות. אבל השווי האמיתי נקבע באותה עת על-ידי שווי השוק". הוא אמר עוד, כי אלביט (מערכות - ש.פ.) הסכימה לרכוש את אלתא לפי שווי של כ-350 מיליון דולר וזה היה הבסיס למו"מ".
קרת אמר, "דאגנו להביא למבקר המדינה מכתב מכור המאשר עובדה זו והמצאנו את האסמכתא למשרד המבקר. אני תמה מדוע לא נלקח בחשבון ממצא חשוב זה בעת כתיבת הדוח". על הביקורת לפיה, נסגרה מכירת אלתא בטלפון, אמר קרת, "המידע הושלם טלפונית בשלב הסופי של הרכישה, התהליך היה סדור ותקין, ולא התקיים דיון פיזי רק מחמת אילוצי הזמן. במו"מ העלנו מספר רב של נקודות : חלקן השגנו וחלקן לא - וזו דרכו של מו"מ".
קרת סיכם: "התהליך היה תקין, עבר את כל שרשרת האישורים, והיינו חייבים לפעול במהירות על-פי כללי השוק על אף העובדה שאנו חברה ממשלתית, על כל המשתמע מכך".
בפגישת הוועדה, טענה עו"ד אורנה זהבי, סגנית היועץ המשפטי של התעשיה האווירית, "אנחנו חולקים על קביעת המבקר בנושא האחריות האישית של נושאי המשרה באלתא ובתע"א. אחריות אישית הינה מושג משפטי, ויש לבדוק אם נתקיימו היסודות של הפרת החובות על-ידי הדירקטורים ונושאי המשרה האחרים. במקרה זה לא התקיים אף אחד מהיסודות הללו. לא הייתה כל התרשלות מצד נושאי המשרה, והם פעלו על-פי הנורמות המקובלות בעסקות מסוג זה. לא נגרם כל נזק לאלתא. נהפוך הוא, אלתא הצביעה על התועלת הרבה שהניבה העסקה".

תאריך:  19/12/2005   |   עודכן:  19/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
במחאה על כוונת ההנהלה להעביר את ניהול תחנת אילת לגורם חיצוני    טוענים: המהלך יגרור פיטורי עובדים    נאמן ארקיע: העלויות הגבוהות - בשל שכר העובדים הוותיקים
עומר שיקלר
הדברים נאמרו על-ידי יו"ר ועד העובדים במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה    הוועדה קיימה היום דיון בנושא החברה לאוטומציה במינהל השלטון המקומי
ניר וייס
עיריית ב"ש לא הצליחה להוכיח, כי אדמת כורכר הלא מרוצפת, עליה חנתה הנאשמת, מהווה מדרכה על-פי הגדרתה בחוק    ביהמ"ש אף הוסיף, כי "נראה שהמצב של חוסר הודאות המשפטית, הוא מצב שנוח דווקא למאשימה וע"י כך היא יכולה להמשיך ולרשום דוחות חניה לעשרות ומאות של כלי רכב - באותו מקום"
ברוך לוי
הכנסת תצביע בשבוע הבא בקריאה ראשונה על הרחבת מעגל הפעוטות עם מוגבלות, הזכאים למעון יום שיקומי    כיום נותרים מאות פעוטות בביתם ללא הטיפול האינטנסיבי לו הם זקוקים, ללא מסגרת וללא הזדמנות ליצור קשר עם בני גילם
ברוך לוי
ועדת מגנ"ט החליטה לקדם בשנת 2006 שלושה נושאים חדשים: שירותי וידאו, מולטימדיה וטכנולוגיות מזון    אילן פלד, מנהל מגנ"ט: הפיתוח הטכנולוגי יהווה מקדם תחרותי בשווקים הבינ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il