X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אני מציעה לראש הממשלה לא לצחוק למשמע הצורך שלו בדיאטה, אלא לנקוט בצעדים משמעותיים להורדה במשקל", כך אמרה ד"ר רזיאל ד"ר קורנבויים מציעה לטפל בהשמנה בגיל מבוגר באמצעות שינוי באורח חיים ובטיפול תרופתי
▪  ▪  ▪

"אני מציעה לראש הממשלה לא לצחוק למשמע הצורך שלו בדיאטה, אלא לנקוט בצעדים משמעותיים להורדה במשקל". כך אמרה היום (ג', 20.12.05) ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת מרכז מלב"י - מרכז לטיפול בהשמנת יתר וכירורגית מנתחת בכירה, לאור תגובת הצחוק של ראש הממשלה למשמע המלצת רופאיו כי עליו לנקוט בדיאטה כדי להוריד במשקל.
לדברי ד"ר רזיאל, "ראש הממשלה סובל מהשמנת יתר, אשר הוכרזה כמגיפה כלל עולמית על-ידי ארגון הבריאות העולמי וממדיה עצומים גם בישראל. כמנהיג, אני מציעה לראש הממשלה לא לצחוק למשמע הצורך שלו בדיאטה, אלא לנקוט בצעדים משמעותיים להורדה במשקל ולהגברת המודעות למחלת השמנת היתר, כחלק מהיותו מנהיג הציבור".
היא אמרה, כי "ראש הממשלה סובל ממחלת השמנת היתר. זוהי בפירוש מחלה שניתן לטפל בה בדרכים שונות. התקף השבץ המוחי שלקה בו ראש הממשלה הוא אחת מהמחלות הנלוות להשמנת יתר. תגובת הצחוק של ראש הממשלה רק מדגישה את חוסר המודעות שיש בציבור למחלה והשלכותיה".
עוד הוסיפה, כי "כל ממשלות העולם התחילו בהגבלה של מכירת מאכלים משמינים, קידום מודעות לתזונה נכונה והרגלי חיים בריאים, אבל בארץ כל התהליכים הללו נמצאים רק בחיתולים. כשנשאלו אנשים בארץ אם הם סובלים ממחלות שקשורות בהשמנת יתר - הם השיבו ב"לא". אבל כל המחלות שהם סובלים מהן - הן תופעות לוואי של השמנת-היתר שלהם, מבלי שהם מודעים לזה".
הפתרון להשמנה - שינוי באורח החיים
בימים אלו נידונה שאלת משקל העודף של ראש הממשלה ובכך עולה לסדר היום בעיה "רחבה" של עודף משקל באוכלוסיה הגורמת לבעיות בריאותיות.
ד"ר בתיה קורנבויים, רופאת משפחה ומומחית לטיפול בהשמנה, מתארת את הדרך לרדת במשקל בגיל מבוגר ובכלל. מהשינוי באורח חיים ועד לטיפול התרופתי.
לדבריה, ידוע כי הפתרון להשמנה הוא שינוי באורח חיים, אולם, רבים הסובלים מבעיית השמנה מתקשים לעמוד ב"תנאי מחייה חדשים", לוותר על הרגלי אכילה נוחים ולקיים סדר יום שיכלול פעילות ספורטיבית קבועה. סוד ההצלחה הוא שינוי בהדרגה, יש לבצע כל פעם צעד קטן נוסף ולקבע אותו, בדרך זו יכול להבטיח אדם ירידה קבועה במשקל ולמנוע חזרה למשקל קודם.
ד"ר קורנבויים טוענת, כי כל שינוי חייב לבוא בהדרגה, צעד אחר צעד. בסיס הבעיה על-פי הוא אופן תפיסת הבעיה. חשיבה חיובית היא בסיס מרכזי להצלחת הטיפול. יחד עם זאת, יש להשתמש בכל האמצעים הקיימים לטיפול בבעיה.
לדבריה, עזר טיפולי משלים לשינוי באורח חיים הוא טיפול תרופתי. הטיפול נתפס ככלי עזר המסייע להורדה במשקל. סיבוטרמין (רדוקטיל) הוא טיפול משלים בשילוב עם תוכנית להפחתה במשקל המיועד למטופלים עם השמנת יתר חולנית ו-BMI גבוה מ-30, ומטופלים עם עודף משקל ו-BMI גבוה מ-27, כאשר קיימים גורמי סיכון אחרים הקשורים בהשמנה.
התרופה מאושרת למטופלים מגיל 16-65. התרופה מעלה את תחושת השובע באמצעות פעילות מוחית דרך מחזור הדם: התרופה מעכבת כניסה חוזרת של סרוטנין ונוראדרנלין, ובכך מגבירה גירוי פיזיולוגי קיים. התרופה משפיעה לטובה על כל מרכיבי התסמונת המטאבולית (מדדי סוכרת, היפרליפידמיה ויתר לחץ דם עורקי). התרופה כלולה בסל התרופות של הביטוחים המשלימים בכל קופות החולים.

תאריך:  20/12/2005   |   עודכן:  20/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
באמנות נקבעו שיעורי ניכוי המס וזכויות המיסוי בין המדינות    לאחר אשרורן - יכנסו לתוקף בשנת המס 2007
ברוך לוי
הסתכם ב-453 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה    סה"כ היצוא התעשייתי לאסיה עלה בכ-6.6% והסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר
מחלקה ראשונה
בקיבוץ רוחמה ירו בתן שבעה כדורים והשליכו אותו למזבלה
מירב לוי
בטיסה הראשונה יגיעו לארץ 250 תיירים    מדובר בסדרה של שבע טיסות ישירות שמפעילה חברת ג'נסיס טורס עד לסוף חודש מרס 2006
אלעזר לוין
בוטלה המכירה לחברת השקעות אנגלית    "אנחנו בוחנים מכירה החברה לאחרים בתנאים דומים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il