X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 2003 נתנו הרשויות המקומיות לעמותות כ-500 מיליון שקל בעמותות רבות מכהנים עובדים הפועלים בהן בניגוד עניינים, כאשר הם מכהנים בכפל תפקידים ואף לעיתים בשלושה או ארבעה תפקידים
▪  ▪  ▪

"פעילות הרשויות המקומיות באמצעות עמותות אינה מוסדרת דיה". כך קובע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדוח ביקורת חריף מיוחד על הרשויות המקומיות.
"עמותות רבות פועלות במגזר השלטון המקומי שלא על-פי הוראות הדין", כותב המבקר. על-פי ממצאי הדוח, הרשויות המקומיות מעבירות יותר ויותר פעילויות שבתחום סמכותן לידי עמותות שאינן עירוניות. וכך עולה כי בשנת 2003 נתנו הרשויות המקומיות לעמותות סכום העומד על כ-500 מיליון שקל.
לינדנשטראוס טוען כי העמותות ניזונות מתקציבי הרשויות המקומיות שלא כדין, "ובלי שמילאו אחר התנאים הנדרשים על-ידי משרד הפנים". הממצאים מלמדים שמשרד הפנים, שתפקידו לאשר לרשויות המקומיות להקים עמותות עירוניות ולהיות חברות בהן, לא הפעיל את סמכויות הפיקוח שלו.
"עובדי הרשויות פועלים בניגוד עניינים"
כך עולה עוד כי במהלך השנים קמו "מעין עמותות עירוניות", אשר נבחרים ועובדים הרשויות "פועלים בהן בניגוד עניינים, כאשר הם מכהנים בכפל תפקידים ואף לעתים בשלושה או ארבעה תפקידים בעמותות הקשורות לרשות המקומית".
משרד מבקר המדינה סבור כי לא רק שקיים טשטוש סמכויות במילוי תפקידים של נושאי משרה ברשות המקומית ובעמותות, אלא שקיים ניגוד עניינים העלול להביא להעדפה של עמותות שבהן מכהנים אותם נושאי משרה. "דבר זה עלול לפגוע בעיקרון השוויון בהקצאת המשאבים של הרשות המקומית", נטען בדוח.
מבקר המדינה טוען כי אסור שהעמותות ישמשו צינור להעברת כספים כמו תרומות ומימון שכר עובדים, "משום שהרשויות המקומיות אינן יכולות לתת להם את הכספים במישרין".
לטענת לינדנשטראוס "על הרשויות המקומיות להקפיד על שמירת כוחן הניהולי במוסדות העמותות העירוניות כדין, כדי שלא יתקבלו החלטות בנושאים שאינם בגדר סמכויותיה ותפקידיה של הרשות המקומית".
"ישנה תלות כלכלית בעמותות"
ממצאי הביקורת מצביעים על תלות כלכלית גוברת של העמותות ברשויות מקומיות, ונראה כי רבות מהעמותות מקבלות את כל מימונן מגופי השלטון - משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, והדבר מחייב בדיקת התועלת שבפעילות זו שבאמצעות עמותות.
המבקר פונה ישירות לבכירי משרד הפנים ודורש כי יקבעו מדיניות ונהלים ברורים בעניין העמותות ובהם אמות מידה המבטיחות חלוקה הוגנת של משאבי הרשות המקומית לגופים השונים.
"על רשם העמותות במשרד המשפטים ועל משרד הפנים ליצור מאגר נתונים אמין וזמין על עמותות עירוניות ועל עמותות המקבלות תמיכה מרשויות מקומיות ולמלא את תפקידי הפיקוח על העמותות שהוטלו עליהם בחוק".
מבקר המדינה טוען כי על משרד הפנים לרענן ולקבץ את כל ההוראות לניהול עמותות, את הכללים למניעת ניגוד עניינים ואת ההנחיות בנושאי ניהול של העמותות, הפיקוח עליהן ודיווחיהן הכספיים, להנחות את הרשויות המקומיות לפעול לפיהן ולעקוב אחר יישומן.

תאריך:  20/12/2005   |   עודכן:  21/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
"המשרד הביטחון והרשויות המקומיות פעלו שלא על-פי הוראות הדין, אגב ניהול מאבקים מתמשכים", כותב המבקר. "עקב כך נגרם נזק כספי כבד לרשויות המקומיות"    ממליץ להכניס לבסיסים ולשטח משרד הביטחון מומדדים מטעם הרשויות, כדי לגבות ארנונה כראוי
אשר גולדברג
הקהל ניצח    טון קאנן יאמן את מכבי תל אביב עד סוף העונה    המאמן החדש: "זה אתגר גדול עבורי"
נוה יוסף
בתחילת החודש הודיעה שרת המשפטים, ציפי לבני, כי בכוונתה לחתום על צו ההסגרה    העניקה תקופה של שבועיים וחצי להגשת ערעור על החלטתה    עורכי דינו של רוזנשטיין צפויים להגיש בג"צ כנגד חתימת לבני על הצו
אלעזר לוין
בנית החניון עלולה לפגוע בכדאיות העיסקה, שבה עומדת מגדל לקנות את מרכז ויצמן בכ-60 מיליון דולר
הדר פרבר
שוחרר חוטף טיסה TWA מגרמניה    בגרמניה מכחישים קשר לשחרור החטופה הגרמניה מעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il