X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בית הנבחרים האמריקני קיבל הצעת חוק האוסרת על עינויי עצירים נשיא ארה"ב, אשר התנגד למהלך, נכנע ללחץ מתנגדיו וצפוי לחתום על החוק, במידה ויעבור את אישור הסנאט.
▪  ▪  ▪

בית הנבחרים האמריקני קיבל הצעת חוק ולפיה "יש לאסור על עינויי עצירים". ההצעה מועברת עתה לאישור הסנאט ובמידה ותאושר, תובא לחתימתו של נשיא ארה"ב. ג'ורג' בוש התנגד בתחילה להצעה, אך נכנע לדרישה בעקבות לחץ פוליטי מצד מתנגדיו.
את הצעת החוק העלה הסנטור ג'ון מקיין, מהמפלגה הרפובליקנית באריזונה. מקיין היה לוחם בעת מלחמת ויאטנם ונשבה על-ידי כוחות הוויאטקונג. הצעת החוק הפכה למוקד תקשורתי לא רק בשל הביקורת הגוברת על פעילות חייל ארה"ב בעירק ובמתקני המעצר, אלא משום שהסנטור הרפובליקני עבר בעצמו עינויים בידי שוביו בזמן המלחמה.
ארה"ב מנסה להיחלץ מהדימוי הציבורי הבעייתי שדבק בה בשנים האחרונות. הפרסומים הקשים על התעללות פיזית ונפשית בעצירים עיקריים העלתה לסדר היום הציבורי את תוקפן החוקתי של פעולות הצבא בעירק. הדיווחים על בתי כלא סודיים וטיסות חשאיות למתקני מעצר באירופה לא סייעו לנשיא האמריקני. לאחרונה, החל בוש במעין "מסע הסברה" לשיפור תדמית ארה"ב בעיני העולם.
הביקורת על עינויי העצירים - גם אצלנו
בשנת 1999 דן בג"צ בעתירה שהגיש "הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל", אשר העלתה לדיון משפטי וציבורי את חוקיות השימוש של השב"כ באמצעי חקירה הכוללים הפעלת לחץ פיזי על הנחקרים, כשהדבר דרוש באופן מיידי להצלת חיים.
נשיא ביהמ"ש העליון, אהרן ברק, אשר עמד אז בראש ההרכב, קיבל את העתירה וקבע כי על המדינה להסדיר בחוק את סמכויות החקירה של השב"כ.
טלטול נחקרים ומניעת שינה - אסורים
פסק הדין, שהתקבל ביום 06.09.99, קבע כי גם אם תרצה המדינה להסדיר בחוק את האפשרות שחוקרי שב"כ יוכלו להשתמש באמצעים פיזיים בחקירות, הרי שעל החקירות יחולו המגבלות הבאות:
א) מהלך החקירה לא יכלול שימוש בעינויים או ביחס אכזרי ולא אנושי כלפי הנחקר.
ב) פעולות כגון טלטול הנחקר, הושבתו בתנוחה מכאיבה, כיסוי ראש בשק ומניעת שינה לזמן ארוך, אינן מתחייבות מצרכי החקירה והן פוגעות בכבוד האדם של הנחקר - ועל כן אסור לבצען במהלך חקירה.
השופטים קבעו כי ייתכנו מצבים של "פצצה מתקתקת", מצב בו באמצעות חקירת החשוד ניתן יהיה למנוע סכנה מיידית הנשקפת לשלום הציבור - ניתן יהיה להשתמש בעינויים בחקירת השב"כ. "אך זאת צריכה לקבוע המדינה בחוק", נכתב בפס"ד. בשנת 2002 חוקקה הכנסת את חוק שירות הביטחון הכללי, המסדיר בחוק את פעולתו של השב"כ.

תאריך:  20/12/2005   |   עודכן:  21/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
את הדברים אמרה ח"כ מלי פולישוק    הוועדה לביקורת המדינה למבקר המדינה: יש לבצע בדיקה רוחבית של השחיתות השלטונית בכל מערכת השלטון בישראל
יוסי עבדי
האנרכיה - נותרה אותה האנרכיה - יריות, מעשי אלימות, עימותים ומאבקים    עוד יום ברשות הפלשתינית    בכירים בתנועת הפת"ח חוששים כי חוסר הסדר רק יוסיף ויחזק את תנועת החמאס בבחירות הקרבות    לצד איומי החמאס - מתמקד הארגון במצוקות החברתיות ברשות
יפעת גדות
שמו העברי של התשבץ ניתן לו על-ידי אליעזר בן-יהודה, מחייה השפה העברית
מחלקה ראשונה
משרד התקשורת מינה יועץ מיוחד בנושא הרפורמה ביבוא טלפונים סלולריים
יוסי עבדי
תמיכה מצרית לנשיא אירן: מאמר המתפרסם בעיתון המצרי, "אל-מסאא", טוען כי השואה היא "שקר גס"    לדברי הכותב: "תאי ההוצאה להורג המפורסמים, לא היו יותר מאשר חדרים לחיטוי בגדים"    היטלר, מסתבר, "לא פעל נגד היהודים אלא דווקא סייע להם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il