X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השינוי המבני והתחרות בענף הספרים תעלה בכ-20% את סכנת הסגירה של הוצאות ספרים וחנויות ספרים קטנות כך עולה מסקירה של דן אנד ברדסטריט ישראל החנויות העצמאיות שירצו להמשיך ולהתקיים בשוק, יאלצו להתמקד בנישות ספציפיות, כמו: ספרי לימוד וספרות מקצועית
▪  ▪  ▪

השינוי המבני בענף ההוצאה לאור וחנויות הספרים, מלחמת המחירים בין קבוצת סטימצקי והוצאת כתר מחד וצומת הספרים מאידך, יביאו לעלייה של כ-20% ברמת הסיכון של ענפי ההוצאה לאור שנסמכות על הרשתות וחנויות הספרים. כך עולה (יום ד', 21.12.05) מסקירה שערכה חברת המידע העסקי D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל.
הסקירה בדקה את השינויים הצפויים בענף ההוצאה לאור וחנויות הספרים בעקבות מכירת רשת סטימצקי לקרן מרקסטון.
מממצאי הסקירה עולה כי עיקר הסיכון הינו לגבי הוצאות לאור קטנות ובינוניות שאינן משתייכות לאחת הקבוצות המובילות, וחנויות ספרים עצמאיות שיתקשו להתחרות במחירי הרשתות הגדולות ויצטרכו להרחיב את מעגל הפעילות שלהן.
דן אנד ברדסטריט מעריכים כי התחרות בין שתי הקבוצות המהותיות וחיבורן עם הוצאות לאור, תביא לשינוי דפוסי מכר בענף - הרשתות ייהנו מהארכת ימי אשראי בינן לבין הוצאות הספרים העצמאיות מהן הרשתות רוכשות ספרים.
בשנים האחרונות סובל הענף מעודפי יצוא, המתבטאים בהיצע מגוון ביותר של ספרות מתורגמת ביחס למספר הקוראים בשפה העברית. היצע זה צפוי להצטמצם, שכן ערוצי השיווק הזולים עלולים להפוך הוצאת חלק מהכותרים עבור הוצאות קטנות שלא יצליחו לחדור לרשתות המובילות, לבלתי כדאיות.
החנויות העצמאיות שירצו להמשיך ולהתקיים בשוק שבו רשתות הספרים יציעו ספרים במחירים תחרותיים, יאלצו להתמקד בנישות ספציפיות, כמו: ספרי לימוד, ספרות מקצועית, ייבוא ספרים מחו"ל, או להרחיב את סל המוצרים ולשווק מוצרי כתיבה, מתנות וכו'.
מהסקירה עולה כי כדאיות הוצאת ספר שלא יצליח לחדור לאחת משתי הרשתות תפחת באופן ניכר. עוד עולה כי בישראל פועלות כ-550 חנויות ספרים, לרשת סטימצקי כ-150 חנויות ולרשת צומת ספרים שהוקמה על-ידי מו"לים מרכזיים (כנרת זמורה ביתן, מודן ואבי שומר), יש כ-40 סניפים. היקף הפעילות בענף ההוצאה לאור והמו"לות, לרבות כתבי עת, ספרים וחומר אודיו ויזואלי, מגיע לכ-3.5 מיליארד שקלים בשנה.
מהמחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט נמסר כי בחינת הסיכון הענפי מעלה שנכון לחודש נובמבר 2005 עומד שיעור העסקים בענף הנמצא בסכנת כשל עסקי על כ-14.5%, שיעור נחשב לנמוך ביחס לממוצע של כלל המשק העומד על כ-19.2%.
עם זאת, כאמור, מעריכים שלאור השינויים הצפויים בענף, הריכוזיות של הענף ותחרות המחירים הקשה, שיעור העסקים בסכנת כשל עסקי יגדל בכ-20% לפחות.

תאריך:  21/12/2005   |   עודכן:  21/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
תחקיר על חברת ישראייר היה צפוי להיות משודר הערב אך נדחה    בחברה הפעילו לחצים כיוון שטוענים שמדובר בפרסום שגוי
נוה יוסף
לראשונה מאז החילה נציגות השופטים חרם על אירועי לשכת עורכי הדין, בעקבות "משוב השופטים", ישתתף מבקר המדינה באירוע של הלשכה
עומר שיקלר
נתונים אלה הוצגו בדיון של הוועדה לענייני ביקורת המדינה    עלות שכר היו"ר - 552 אלף שקל בשנה; עלות שכר יו"ר מחוז חיפה - 490 אלף
מחלקה ראשונה
העלייה נרשמה בהמשך לעלייה של 8.5% בשלושת החודשים יוני-אוגוסט 2005
מירב לוי
עלות ההתקנה בכל האוטובוסים הצהובים - 7 מיליון שקל    המימון הושג בסיוע ח"כ רצאבי    התקנת חגורות בכל הסעות התלמידים תיעשה רק משנת הלימודים הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il