X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון

3 שנות מאסר לטלי פחימה

בית המשפט מאמץ את הסדר הטיעון שהושג בין הפרקליטות לפחימה תרצה 3 שנות מאסר מהם תנוכה תקופת המאסר שריצתה עד עתה צפויה להשתחרר בעוד כשנה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר (22.12.05) עונש של 3 שנות מאסר בפועל על פעילת השמאל, טלי פחימה, זאת במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עם הפרקליטות ואושרה היום בבית המשפט.
במסגרת ההסדר שאושר היום בבית המשפט, הסכימו הצדדים לעונש מוסכם של שלוש שנות מאסר בפועל, למאסר על-תנאי לפיו הנאשמת לא תעבור כל עבירה שהורשעה בגינה ו/או כל עבירה לפי פרק ז' לחוק העונשין, ולמאסר על תנאי ולפיו הנאשמת לא תעבור כל הוראה האוסרת כניסה לשטח צבאי סגור לפי תחיקת הביטחון בשטחים ו/או תקנות ההגנה.
עוד הוסכם בין הצדדים, כי משך זמן מעצרה ייכלל במסגרת תקופת המאסר שתיקצב והפרקליטות לא תתנגד לניכוי שליש ממאסרה. על-פי סיכום זה, תשוחרר פחימה ממעצרה בעוד פחות משנה.
בית המשפט מציין היום, כי לא ראה כל מקום להתערב בהסדר הטיעון בין הצדדים וכי התרשם לטובה מדבריה של פחימה בשלב הטיעונים לטונש במסגרתם הצהירה כי היא נאמנה למדינת ישראל ולא היתה לה כל כוונה לפגוע בביטחונה.
כזכור, ביום 30.11.05 הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט, כי הושג הסדר טיעון עם פחימה, מי שנחשבת לידידתו הקרובה של הטרוריסט הפלשתיני, זכריה זביידי.
במסגרת ההסדר הודתה פחימה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ תוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה, מסירת ידיעה לאוייב ולתועלתו והפרת הוראה חוקית. במקביל, נמחקה מכתב האישום העבירה החמורה של סיוע לאוייב בעת מלחמה.
תחילת הפרשה בחודש מאי 2004 כאשר נעצרה פחימה במחסום סאלם ביציאה הצפונית מג'נין, שם שהתה כשבועיים בחברתו של המחבל המבוקש זכריה זביידי, ראש גדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח בעיר ומי שנחשב לאחד מבכירי המבוקשים בגדה. פחימה נחשדה בביצוע עבירות של הפרת הוראה חוקית, סיוע לאויב במלחמה, החזקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע.
בכתב האישום שהוגש כנגדה בחודש דצמבר 2004 נטען כי בחודש מאי האחרון פחימה באה במגע עם אנשי גדודי חללי אל-אקצה, זאת למרות שידעה שהארגון מבצע פיגועים נגד ישראלים, ואף הצהירה שתשמש "מגן אנושי חי" לזכריה זביידי, הנחשב ל"סוכן חוץ" על-פי החוק. במהלך אותו חודש, פחימה גם החזיקה בכלי הנשק של המחבלים מאל-אקצה, ואף ירתה בהם.
עוד נטען, כי פחימה הכשילה מבצע צבאי שכונה "דמעות תנין", שנועד לעצור כמה מחברי הגדודים המבוקשים בג'נין, ובהם מחמוד אבו-חליפה (שחוסל בינתיים), זביידי עצמו וכן בלאל חסני חסן יאסין ואיאד מחמד אחמד אבו-רוב. במהלך המבצע שהתקיים ב-19 במאי השנה, אבד לצה"ל חומר שסווג כ"סודי ביותר", ובו פרטים סודיים באשר לתכלית המבצע. החומר הגיע בסופו של דבר לגדודי חללי אל-אקצה, שהעבירו אותו לבית מפקדם, זכריה זביידי, בעת שפחימה שהתה שם.
לאורך התקופה שהתה פחימה הן במעצר והן במעצר מנהלי. לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי אין להמשיך ולהאריך את מעצרה של פחימה, הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וקיבל את ערעור המדינה והורה על המשך מעצרה של פחימה עד תום ההליכים. בהחלטתו קבע השופט אליקים רובינשטיין, כי "השילוב בין המסוכנות לחשש ההימלטות מונע הידרשות לחלופת מעצר".

תאריך:  22/12/2005   |   עודכן:  22/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גבר בן 39 וילד בן 8 מתו מהווירוס הקטלני    עד כה מתו מהמחלה 71 בני אדם לפחות
אלעזר לוין
הפדיון בעשרות הקניונים המובילים בישראל נע בין 400 ל-1,200 דולר למ"ר לחודש    שווי נכסים מניבים - לפי תשואה של 8.5% עד 9.5%
ענבל אביב
מחמד קשוע, תושב הכפר עילאר באזור טולכרם, הוביל על-פי החשד את המחבל למקום הפיגוע וברח    קשוע הודה בחקירתו בכל המיוחס לו
הדר פרבר
"למורדים יש את האנשים, את הציוד ואת המוטיבציה בשביל להילחם חמש שנים נוספים", מעריך סר ג'רמי גרינסטוק בראיון לרשת סקיי
יפעת גדות
ההורים הטריים נאלצים לקנות בגדים חדשים    גם החיתולים במחלקת הילודים אינם מתאימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il