X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמאס מתנגד לדחיית הבחירות. עריקאת מזהיר:

"דחיית בחירות ברש"פ תוביל למלחמת אזרחים"

"אם הבחירות הללו תידחנה מסיבה כלשהי, כי אז יידחפו הפלשתינים למודל הסומאלי: מלחמת אזרחים תפרוץ בכל שכונה ובכל רחוב, ואם הישראלים חושבים שהם מחוסנים מפני המלחמה הזאת, כדאי שיחשבו שנית" עורך בטאון החמאס מאשים את הרשות בחיפוש תואנות לדחיית הבחירות, וטוען: "זה טריק של הפת"ח"
▪  ▪  ▪

השר הממונה על המו"מ ברשות הפלשתינית, ד"ר סאאב עריקאת, התראיין היום (יום ה', 22.12.05) לרדיו "כל השלום", והזהיר כי ישראל עלולה להוביל במו ידיה למצב בו תפרוץ מלחמת אזרחים פלשתינית, שתגלוש גם אל תוך ישראל.
עריקאת התייחס להחלטת ישראל שלא לאפשר לערביי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות למועצה המחוקקת, ואמר כי ממשלת הרשות טרם קיבלה החלטה בנושא, וכי את הידיעה על כך הם קיבלו באמצעות כלי התקשורת.
המודל הסומאלי: מלחמת אזרחים בכל שכונה ובכל רחוב
"אם מה ששמענו נכון, הרי שמדובר בניסיון ישראלי לחבל בבחירות. התסריט הגרוע ביותר יהיה אם הבחירות הללו תידחנה מסיבה כלשהי, כי אז יידחפו הפלשתינים למודל הסומאלי: מלחמת אזרחים תפרוץ בכל שכונה ובכל רחוב, ואם הישראלים חושבים שהם מחוסנים מפני המלחמה הזאת, כדאי שיחשבו שנית", הזהיר עריקאת.
לשאלה המראיינת, האם החלטה רשמית ישראלית בדבר האיסור על תושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות תוביל בהכרח לדחיית הבחירות, השיב עריקאת כי אם תתקבל החלטה כזאת, יכנס אבו מאזן את כל הפלגים המשתתפים בבחירות וביחד יגיעו להחלטה. "בגלל משמעותה של ירושלים עבור הפלשתינים, ישנם כאלה שכבר אמרו שלא ייתכנו בחירות ללא ירושלים. אבל אני שב ומזהיר: דחיית הבחירות הללו תוביל לדבר אחד, צייני זאת בפניך - מלחמת אזרחים פלשתינית עקובה מדם, שתגלוש לתוך ישראל. הבחירות הללו הן הדרך היחידה לשים קץ לכאוס".
"החמאס מאשים אותנו בעשיית יד אחת עם ישראל"
עריקאת התייחס לטענת החמאס על כך שהפת"ח משתמש בעניין ירושלים כתירוץ בלבד לדחיית הבחירות. נראה את החמאס אומרים שהם מוכנים לקיים בחירות בלי מזרח ירושלים, אבל הם הרי לא יגידו את זה. ובכל זאת, הם כבר מאשימים אותנו בעשיית יד אחת עם הישראלים כדי לדחות את הבחירות. זה בדיוק מה שיוביל אותנו למלחמת אזרחים".
עורך בטאון החמאס "א-ריסאלה" היוצא לאור ברצועת עזה התראיין אף הוא ל"כל השלום". בהתייחסו לסקר שפורסם ולפיו כחצי מן הישראלים מוכנים למשא-ומתן עם החמאס, שלל ד"ר ע'אזי חמד אפשרות של משא-ומתן עם ישראל. "אנחנו רואים שמו"מ בין ישראל לרשות הפלשתינית מתנהל כבר 12 שנה, עם הסכמים אחרי הסכמים, אבל לא הגענו לשום דבר. הגענו למבוי סתום. זאת גם עמדת החמאס: אנחנו לא מוכנים לנהל מו"מ עם ישראל כי לא ראינו כל תוצאה מהמו"מ בין הרשות לבין ישראל", אמר.
חמד אמר כי החמאס, בניגוד לרשות הפלשתינית מחפש דרכים להידבר עם כל הפלגים הפלשתינים, בתור איסטרטגיה חדשה, אך לא עם ישראל. "יש כיבוש עדיין בכל מקום, יש בניית התנחלויות, יש בנית הגדר, אנחנו לא יכולים רק לדבר על מו"מ ולשכוח מהמאבק המזוין נגד הכיבוש".
"ממילא אין נוכחות של הרש"פ בי-ם. למה מחכים?"
חמד הזהיר מפני דחיית הבחירות ברשות, ואמר: "יש הרבה אנשים ברשות הפלשתינית ובפת"ח שמחפשים סיבות לדחות את הבחירות. מדברים על מזרח ירושלים, אבל הרי ממילא אין נוכחות של הרשות הפלשתינית במזרח ירושלים! אנחנו גם תומכים בזכותנו לקיים שם בחירות, אבל זאת תהיה טעות לחכות עם הבחירות בכל הגדה ובעזה, עד מתי? נחכה עוד עשר שנים? עוד עשרים שנה? זה 'טריק' של הפת"ח לדחות את הבחירות. הכל כבר מוכן לקראת הבחירות, וזה יהיה דבר קשה מאד לדחות אותן עכשיו".
הוא דחה כל דיבור על רגיעה אפשרית במאבק המזוין עם ישראל, לפחות עד הבחירות. "אני חושב שאף אחד מהפלגים הפלשתינים לא מדבר על רגיעה, כי ישראל לא מכבדת את הרגיעה גם בגדה וגם ברצועה. החמאס וכל הפלגים הפלשתינים אומרים שהם לא מוכנים להמשיך ברגיעה. אולי צריך לחכות עד אחרי הבחירות".
עורך בטאון החמאס אמר כי עדיין אין החלטה אם יישב החמאס במשלה שתוקם אם לאו. "יש אנשים בחמאס שתומכים בישיבה בממשלה, אבל ישנם אחרים שרוצים רק לשבת בפרלמנט. עדיין אין הבנות בסיסיות רבות בין אבו מאזן לחמאס".
באשר לאיומים האמריקניים והאירופיים להפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות הפלשתינית אם החמאס ישתתף בבחירות אמר חמד: "זה דבר מצחיק ביותר. הם כל הזמן מדברים על דמוקרטיה, העם הפלשתיני בוחר בחמאס בדרך דמוקרטית, לא במאבק מזוין. זוהי דמוקרטיה אמיתית. החמאס לא ישנה את עמדתו בגלל סיוע זר".

תאריך:  22/12/2005   |   עודכן:  22/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
נדחתה עתירה לשחרור צעיר פלשתיני שנמצא בארבע השנים האחרונות במעצר מנהלי    הנשיא ברק: "הסיכון הנשקף ממנו ברור. שחרורו ממעצר מנהלי בזמנים אלה של מאבק עקוב מדם בין ארגוני הטרור למדינת ישראל דומה לשחרור 'פצצה מתקתקת' הממתינה להפעלתה"
ניר וייס
הורשע בביצוע חמש משיכות כספים מחשבון שנפתח על שם אחיינו, כל משיכה בסכום הנמוך במעט מ-200 אלף שקל, אשר נכון למועד ביצוע העבירה היה הסכום שמעליו חוייב הבנק לדווח לרשות להלבנת הון
שלומי דיאז
היה אלוף ישראל    בדרום נתפסו 20 אלף כדורי אקסטזי שנועדו למסיבות סילבסטר
הדר פרבר
איום בקנסות על השובתים, אשר מתכוונים להגן על עצמם בבית המשפט    ראש העיר: השביתה צריכה להסתיים עכשיו
מירב לוי
אירגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם נתן חסותו לאירוע בו השתתפו כמרים, שייחים ורבנים, בצד שרים בממשלת צרפת ומדענים בכירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il