X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקורת על החלטת בית המשפט בעניין דיראני:

"אין להעניק זכויות לנתיני מדינת אויב"

ביקורת נוקבת על החלטתו של בית המשפט המחוזי בת"א, ולפיה יש לאפשר למוסטפא דיראני את תביעת הפיצויים כנגד מדינת ישראל פרופ' אמנון רובינשטיין ועו"ד אוריאל לין, טוענים: "אין להעניק זכויות לאדם העומד בראש ארגון טרור".
▪  ▪  ▪

"אין להעלות על הדעת פרשנות של חוק היסוד המעניקה זכויות תביעה לאדם העומד בראש ארגון טרור". כך טוענים פרופ' אמנון רובינשטיין ועו"ד אוריאל לין בתגובה להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ולפיה יש לאפשר את תביעת הפיצויים שהגיש מוסטפא דיראני כנגד מדינת ישראל.
ד"ר עמירם בנימיני, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה (שלישי,20.12.05) את בקשתה של המדינה לשלול על הסף את תביעת הפיצויים שהגיש דיראני כנגד המדינה, בגין החזקתו במעצר מנהלי משנת 1994 ועד חודש ינואר 2004. הטענה: אין כל מניעה כי תושב מדינת אויב יגיש תביעה נזיקית בבית משפט ישראלי.
עו"ד אוריאל לין, מי שהיה יו"ר ועדת החוקה של הכנסת בעת חקיקתו של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ופרופ' אמנון רובינשטיין, יוזם חוק היסוד ומבכירי המשפטנים בישראל, הודיעו כי הם מתנגדים לפרשנותו של בית המשפט, אשר הרחיב את הוראות חוק היסוד באופן שמעניק זכויות תביעה משפטית בישראל גם לנתיני מדינות אויב או פעילים בארגוני טרור.
רובינשטיין ולין טוענים בהודעתם, כי חוקי היסוד "נועדו להגן על זהות האדם של אזרחי המדינה ותושביה ושל בני אדם שיש להם בישראל אינטרס לגיטימי". לצד זאת, הם טוענים, "אין להעלות על הדעת פרשנות של חוק היסוד המעניקה זכויות תביעה לנתיני מדינת אויב או לפעילים בארגוני טרור - ולא כל שכן לאדם העומד בראש ארגון טרור ששם לו למטרה לרצוח ישראלים ויהודים".
דיראני: "אנסו אותי ופגעו בזכויותיי"
בתביעה נזיקית שהגיש דיראני לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען כי על המדינה לפצותו בסכום כולל של 6 מיליון ש"ח בגין נזקי גוף שנגרמו לו כתוצאה ממסכת העינויים, מעשי הסדום והאונס שעבר, לטענתו, כמהלך שהותו במעצר ובמהלך החקירות שעבר.
כזכור, בחודש אפריל 2000 קבע בג"צ כי לא ניתן להחזיק אדם במעצר מינהלי במטרה כי ישמש כ"קלף מיקוח" במשא-ומתן לשחרורם של שבויים או נעדרים. בעקבות הפסיקה, נחקק חוק כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים, התשס"ב-2002, אשר אפשר לרמטכ"ל להוציא צו כליאה ללוחמים בלתי חוקיים, כפי שהוגדרו עובייד ודיראני.
לאחר עשר שנים בכלא הישראלי, שוחרר דיראני ללבנון בינואר 2004, במסגרת עסקת השבויים בה הוחזרו האזרח אלחנן טננבאום וגופותיהם של שלושת החיילים החטופים בני אברהם, עומר סוואד ועדי אביטן.
הביקורת על פסיקתו של בית המשפט המחוזי בת"א לא איחרה לבוא. לצד תגובתם של פרופ' רובינשטיין ועו"ד אוריאל לין, ניצבים משפטנים בכירים, הרואים באפשרות התביעה העקרונית שניתנה לפעילי הטרור בבחינת "נזק למערכת המשפט הישראלית".

תאריך:  22/12/2005   |   עודכן:  22/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אזורים מציעה למכירה דירות בפרדס חנה במחיר התחלתי של 45 אלף דולר
אלעזר לוין
איש הכספים הוותיק מונה לדירקטור מטעם הציבור בבנק משכנתאות מוביל
אלעזר לוין
תקבל 85 מיליון דולר ותרשום רווח הון של 11 מיליון דולר    הקניון הוקם בשנתיים האחרונות והל לפעול במארס האחרון
אלעזר לוין
אילון תקנה את קרנות הגמל של הבנק ב-3.6% משווי הנכסים    רחמני מגביר פעילותו הפיננסית
בועז גולן
על משרדי "ספורטליין" פשטו ובטוטו חגגו כי השיגו את מבוקשם, אבל האנשים שלהם מפרסמים הימורים, רולטות וקזינו    משבץ השופטים שי אוסדון: "זה אתרים שאנחנו מקבלים בחינם ו(זה) לא תלוי בנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il