X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך חושף איש שב"כ במסגרת עבודה שהגיש באווניברסיטת דרבי היחידה הוקמה בעקבות ההתעצמות הכלכלית במזרח ובסין בפרט בשנים האחרונות ממשרד רה"מ נמסר כי השב"כ אינו מעוניין להתייחס לנושא
▪  ▪  ▪

השב"כ החל לפני מספר חודשים בהקמת יחידה פנימית שתתמחה בסין ותעסוק באיסוף וניתוח מודיעין, נתון זה ונוספים עולים מעבודה שעשה מפקד בשב"כ במסגרת לימודיו באוניברסיטת דרבי ישראל (יום ב', 26.12.05).
"היחידה הסינית" מגייסת בימים אלה אנשי מודיעין דוברי סינית ועברית ברמת שפת-אם לשרותיה בשכר חודשי בסיסי של 8,000 שקל לתקופת ההכשרה. השכר יעלה לרמה של 9,000 שקל פלוס רכב והטבות לאחר חתימת חוזה לארבע שנים.
"היחידה הסינית הוקמה בעיקר בשל ההתעצמות הכלכלית במזרח הרחוק בכלל ובסין בפרט בשנים האחרונות, על-רקע יחסי מסחר הדוקים כולל בתחום הטכנולוגי ובמיוחד בתחום הצבאי. לפני כעשור התנהל עיקר המסחר בין ישראל לסין באמצעות המליונר שאול אייזנברג ז"ל דבר שאיפשר בקרה ושליטה הדוקה מצד השב"כ וסיב"ט.
בחמש השנים האחרונות המסחר השנתי לסין מוערך במיליארדי דולרים ומתנהל באמצעות מספר רב יחסית של מתווכים שונים שהבקרה עליהם אינה פשוטה כבעבר, במיוחד לאור סל הקניות הסיני הכולל טכנולוגיות קרב מורכבות ואמצעים מתוחכמים רבים. גיוס האנשים ליחידה נעשה גם בקרב סטודנטים ישראלים שלמדו בסין בשנים האחרונות וכאלה שיודעים סינית על בוריה וקרובים לתרבות הסינית. יצויין, שהשב"כ פירסם באתר שלו את הצורך באנשי מודיעין לסין.
אנשי "היחידה הסינית" מקבלים תנאי שכר טובים יותר ממגוייסים לשב"כ ("זוטרים" בלשון השב"כ) שמסתפקים בכ-7,000 שקל עם הגבלות בסעיף ההוצאות והרכב. הפרש השכר נובע גם בשל פער שקיים לעיתים בנתוני ההשכלה של אנשי "היחידה הסינית" כמו גם יחידות נבחרות נוספות בשב"כ שזוכות לעדיפות בשכר בגלל פערי השכלה וניסיון בעבודות ספציפיות.
הסטודנט מדרבי מציין שכ-25%-30% מהמתגייסים לשב"כ ואשר חתומים על חוזה העסקה לארבע שנים או יותר מבטלים חד-צדדית את הסכם עבודתם כאשר 60% מהביטולים נובעים מנימוק שיגרתי ומוכר של "לחץ בעבודה". ביטול החוזה נעשה גם במקרים לא מעטים בהם הובטחה למועמד/ת לימודים אקדמיים לאחר 3 שנות עבודה על חשבון השב"כ תוך תשלום שכרו ומתן תנאים נלווים במלואם כמו רכב צמוד.
הסטודנט מציין, כי בשנה האחרונה החלו בשב"כ להקפיד יותר על רישום הערות חיוביות בתיקי העובדים ועל מתן הערות חיוביות בפורומים רחבים במטרה לעודד את הסוכנים, מהלכים שבעבר פחות בוצעו. הערות וההערכות אלו תורמות לשיפור מצב הרוח בקרב הזוטרים בארגון, דבר חשוב בפני עצמו.
בקרב העובדים הזוטרים יש "תחושת שליחות" עם תחילת העבודה ולפחות בשנת העבודה הראשונה, תחושה זו הולכת ומתפוגגת בהדרגה ככל ששנות השרות המתיש נמשכות ועימם התחושה שלא נאמרת בגלוי - "תרמנו מספיק מהנץ החמה עד צאת הנשמה ועכשיו הגיע הזמן לעשות לביתנו". מצב זה, לדעת הסטודנט מדרבי, גורם לארגון אובדן של אנשים מוכשרים ומיומנים וצורך להכשיר מחליפים דבר שעלויותיו הכספיות וכמובן האנושיות גבוהות.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי השב"כ אינו מעוניין להתייחס לנושא.

תאריך:  26/12/2005   |   עודכן:  26/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
החל מה-1.1.06 יוכלו עצמאים למשוך תגמולים מקופות הגמל רק כאשר יגיעו לגיל 60, ולא לאחר 15 שנה כפי שהיה נהוג עד עתה
שי פאוזנר
דנקנר רכש חלקה של דרקו הוברט ופישר את חלקו של דווידי גילה    דנקנר הגיע לאחזקה של 70% מהחברה שהינה השותף הגדול בקונצרן אי.די.בי
מירב לוי
במכתב לשר הירשזון מציין ועד עובדי ארקיע כי קבוצת כנפיים פוגעת באינטרסים של החברה    הועד חוזר על הבקשה להתמנות כמוביל נקוב נוסף לניו-יורק
שי פאוזנר
במסגרת בחירתו כנמל הבית של הממשל האמריקני בישראל, יוקמו בו מערכות לאיתור חומרים רדיואקטיביים
גלית יצחק
הפרסומת של H&O זכתה במקום הראשון בפרסומות חודש אוקטובר, עם 81 נקודות    אחריה זכתה הפרסומת "אמריקן אקספרס - דה נירו" עם 53 נקודות    במקום העשירי והאחרון - "S.O.S - חיות", עם 6 נקודות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il