X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדות ההתנגדות העממית מאיימים לחזור למעגל האלימות ולסיים את תקופת הרגיעה הג'יהאד האיסלאמי - תומך אבו עלא ממשיך להאשים את ישראל: הסגרים והפשיטות ימנעו את קיום הבחירות
▪  ▪  ▪

מעגל האיומים חוזר: "ירי רקטות הקסאם לעבר שטח ישראל הוא הוכחה נוספת למה שאנו מסוגלים לעשות". כך אומרים היום (ב', 26.12.05) נציגי ועדות ההתנגדות העממית. הבחירות הקרבות לפרלמנט הפלשתיני, אשר מאיימות על שלמותה של תנועת הפת"ח, מעמידות את תקופת הרגיעה היחסית, בסימן שאלה.
אחד ממפקדי גדודי אל-נאסר סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית הודיע כי בכוונת הארגון לפוצץ את גדר הגבול בין מצרים לרצועת עזה ברפיח, על-מנת לאפשר לאלפיים פלשתינים, שנאסר עליהם לחזור ממצרים, לשוב לרצועת עזה. דבריו נאמרים לאחר שאתמול התברר כי נמנע יציאתם מעזה של כמה מאנשי הארגון.
הפעיל המכנה עצמו "אבו עואד", מסר לסוכנות הידיעות הפלשתינית מען כי "הוועדות העממיות מתכוונות לפוצץ את גדר הגבול, על-מנת להבטיח תנועת המתנגדים והאזרחים שנאסר עליהם להיכנס לרצועה". הוא הגדיר את הפעולה כ"מתנה לתושבי רצועת עזה לרגל חג הקרבן".
הוא הוסיף: "הופתענו מאוד מהרשימה השחורה, שמנעה ממספר גדול מהמתנגדים את חופש התנועה בין רצועת עזה למצרים. לא שמענו על זה בהסכמי המעברים". בנוסף הוא ציין כי לפלשתינים יש את הזכות להגן על זכויותיהם כעם. "איננו מתאבדים, אבל יש לנו את הזכות להגן על זכויותינו, כך שצריך: או לבטל את הגבול בין פלשתין למצרים, או לפתוח את מעבר הגבול בפני כולם, או לסגור אותו בפני כולם".
פרשנים רבים מעריכים כי הלחץ שאופף את הדור הוותיק בתנועת הפת"ח, מאיים עכשיו על יציבות האזור ומניע את ארגוני הטרור להתחיל מעגל אלימות נוסף, במטרה להביא לדחיית הבחירות לפרלמנט. בכירים פלשתינים התבטאו היום בתקשורת המקומית והדגישו כי "יש לעשות הכל בכדי למנוע את קריסתה של התנועה והעברת השרביט הפוליטי לידי הדור הצעיר".
אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 2, העריך הערב כי ההנהגה הוותיקה של הפת"ח מדרבנת את החמושים שלה, במטרה למנוע מאבו מאזן להשלים את התקפלותו מול מרואן ברגותי ואנשיו. לדבריו, בכירים פלשתינים מעוניינים בחידוש מעגל הפיגועים, אשר יכול וימנע את קיום הבחירות במועדן. ותיקי התנועה חוששים כי אבו מאזן יעצב רשימה חדשה, אשר תותיר בכירים, מהגוורדיה הישנה, מחוץ למועצה המחוקקת.
"האלימות יכולה לדחות הבחירות"
עתה, מצטרפים גם ארגוני הטרור, להוציא את ארגון החמאס המתחזק ציבורית, לאיומי סיכול הבחירות, אם וכאשר לא יעמוד אבו מאזן בדרישותיהם. חודש ימים לפני הבחירות מאיימים הארגונים הפלשתינים, לרבות הג'יהאד האיסלאמי, לסיים את תקופת הרגיעה, באופן מוצהר ורשמי. "הרגיעה הלכה לעזאזל", אמר הערב דובר וועדות ההתנגדות במסגרת כנס שנערך בשטחים.
אמש דיווחנו כי ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דין, מאיים לפגוע ב"עומקה של ישראל" ברקטות חדשות ארוכות טווח "אם תמשכנה ההתקפות הישראליות נגד העם הפלשתיני". הערב הם מאיימים לירות רקטות "כבדות יותר", ולפוצץ את גדר הגבול שבין הרצועה למצרים.
אנשי "ועדות ההתנגדות העממית" הודיעו כי אף הם ביצעו שיפורים ברקטות, וכי בידיהם רקטות אל-נאסר (הדומות לקסאם) הנמצאות בפיתוח מתמיד והמתקדמות שבהן מגיעות לטווח של 15 ק"מ - טווח המכסה את העיר אשקלון. הם ציינו, כי בידיהם מפות של בסיסי צה"ל באיזור וינסו לפגוע בהם.
אבו עלא מדבר - התירוצים נמשכים
"הזירה הביטחונית, הסגירות והפשיטות שמבצעת ישראל אינם תורמים לעריכת בחירות מלאות ושלמות", כך מסביר ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, את התנגדותו לקיום הבחירות במועדן.
כבר בסוף השבוע האחרון, קרא אבו עלא לדחות את הבחירות לפרלמנט הפלשתיני, "עקב סירובה של ישראל לאפשר את לתושבי מזרח ירושלים להשתתף ולהצביע". לדבריו, זו הייתה ההסיבה להחלטתו להסיר את מועמדותו.
אבו עלא לא היה הראשון שהעביר את הכדור לידיים הישראליות. סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלשתיני, חזור בימים האחרונים על המסר ולפיו "דחייתן של הבחירות או סיכולן בידי ישראל, תביא להתגברות האלימות בציבור הפלשתיני, למתח ברחוב, ולעימותים בין המחנות הפוליטיים". הטקטיקה הפלשתינית, כך נראה, היא הכנת תשתית מדינית-פוליטית רחבה אשר תטיל את אחריות דחיית הבחירות על כתפיה של ישראל. בכך, מקווים בפת"ח, בכירי החמאס הדורשים את קיום הבחירות במועדן, לא יתקפו את הרשות ויצביעו עליה כאשמה.

תאריך:  26/12/2005   |   עודכן:  26/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עיתונאי נוצרי עודכן כי נשקלת אפשרות לאסור יציאתו מן הארץ למשך שנה "מחשש ממשי לפגיעה קשה בביטחון המדינה"    בינתיים הוטל עליו צו זמני עד סוף החודש
אשר גולדברג
בהמשך לפרסום ב"טלספורט", ארגון המאמנים בדק באופ"א וגילה כי רק מאמן לאומי או בעל קורס מקצוען יכול לאמן מחוץ לארצו    רז: "אם קאנן טוען שהוא מקצוען, שיעביר את האישורים"
יוסי עבדי
הליברל העירקי, ד"ר עבד אל-ח'אלק, מותח ביקורת נוקבת על המשטר הסורי והאירני ואינו חושש להביע את דעותיו בפומבי: "המשטרים הללו הם פאשיסטיים ועונים להגדרת המונח נאציזם", הוא כותב במסגרת מאמר שפרסם באתר אינטרנט ליברלי
מערכת טלספורט
ליגת ווינר: אחרי הדיבורים הרבים, משחק העונה הבטיח וקיים את ההבטחות הרבות    ירושלים הייתה טובה יותר במחצית הראשונה, אך חזרה של מכבי ויכולת טובה של וויצ′יץ הביאה לניצחון נוסף של המכבים 98:100
שי פאוזנר
מגיבה לפרסום מכתב בו מעלים בעלי מניות מיעוט בה שאלות על נתונים שלא פרסמה לקראת פרסום בצעת רכש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il