X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות באשר לרב החובל, משה בן-דוד, לדברי היאח"ה, עניינו הועבר לעיון ובחינת הפרקליטות
▪  ▪  ▪

היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה), סיימה את החקירה בפרשת תאונת אוניית השיט "צים אסיה" (יום ג', 27.12.05). התיק הועבר לפרקליטות מחוז חיפה לצורך הכנת כתב אישום.
מממצאי החקירה, שהתנהלה בראשותו של סנ"צ דוד אוסמן, עולה, כי הקצין השני של האונייה (אזרח יגוסלביה) התרשל במילוי תפקידו. נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו בגין גרימת מוות ברשלנות ועבירות לפי תקנות הנמלים.
באשר לרב החובל, משה בן-דוד, עניינו הועבר לעיון ובחינת הפרקליטות. בן-דוד חשוד בגרימת מוות ברשלנות ואי-הצלת חיים במים. הוא מצוי במעצר בית מאז החלה החקירה.
המשטרה בדקה כאמור את התאונה שאירעה ביום 28.9.05 בשעה 02:30 לערך, בעת התנגשות בין האנייה הישראלית "צים אסיה" לבין ספינת דיג יפנית בשם "SHINSEI MARU 3”, במים בינלאומיים, שליד האי הצפוני הוקאידו שביפן. כתוצאה מההתנגשות נהרגו 7 דייגים אזרחי יפן. דייג אחד ניצל.
דבר התאונה התגלה, לאחר שאוניית צים אסיה הגיעה לקוריאה, ומייד הורה מנהל רשות הספנות והנמלים בישראל למנות צוות מיוחד לחקור את הסיבות להתנגשות.
לאחר בחינת הממצאים הראשוניים הועבר החומר לבחינת הפרקליטות, שם הוחלט כי יש מקום לפתוח חקירה פלילית. החקירה הפלילית הועברה על-ידי ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב דודי כהן, ליחידה הארצית לחקירות הונאה.
החקירה הפלילית התמקדה במספר נושאים: התנהלותה של חברת צים, ואחריותה לקיום נהלי בטיחות והפעלת כלי השיט שבבעלותה, התנהגות צוות האנייה במהלך ההפלגה, ולאחר ההתנגשות בין האנייה לספינת הדיג, הנחיותיו ותיפקודו של רב חובל האונייה.
במהלך החקירה, ובין יתר פעולות החקירה שבוצעו, נערך חיקור דין ביפן אשר נוהל בידי חוקרי היחידה, בהשתתפות צוות מרשות הספנות והנמלים, כשבמהלכו נאספו ראיות הכוללות מסמכים, מוצגים ועדויות שניגבו ביפן, וכל זאת בסיועם המלא של רשויות החוק ביפן. צוות חקורים יצא ליפן וגבה עדות גם מהניצול היחידי.
ממצאי החקירה העלו, כי ההתנגשות אירעה במהלך משמרתו של הקצין השני, אזרח יוגוסלביה, כאשר לצידו פעל מלח מצוות האנייה. רב החובל, משה בן-דוד, ישן בתאו בעת התאונה.
במהלך החקירה הוברר, כי חברת צים פעלה בהתאם לנהלים. לא נמצאו ראיות הסותרות את טענת אנשי חברת צים, לרבות אנשי צוות האנייה, לפיה דבר מעורבות האנייה בהתנגשות עם ספינת דיג, נודע להם לראשונה יומיים לאחר המקרה, עת עגנו בנמל פוסאן שבקוריאה.
ממצאי החקירה העלו כי ההתנגשות נגרמה במהלך תמרון בלתי שגרתי שביצעה אניית צים אסיה, על-פי הוראתו של הקצין השני אשר שהה בגשר הפיקוד בעת ההתנגשות. נסיבות המקרה הצביעו כי הקצין השני התרשל במילוי תפקידו, ונמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו בגין גרימת מוות ברשלנות, ועבירות לפי תקנות הנמלים (מניעת התנגשות בים). עוד העלתה החקירה כי גם ספינת הדיג היפנית לא נקטה באמצעים נאותים על-מנת להימנע מההתנגשות עם אניית צים אסיה.
באשר לאחריות רב החובל העלו ממצאי החקירה ליקויים בתיפקודו, ושאלת אחריותו בפלילים הועברה לעיון ובחינת הפרקליטות.
בבית המשפט המחוזי בת"א התקיים דיון (יום ג', 27.12.05), ובהסכמה שהושגה בין הפרקליטות לבין עורכי הדין של החשודים, עוכבה יציאתם מן הארץ של הקצין השני ומלח המשמרת עד ליום 30.01.06, והם שוחררו בתנאים מגבילים.

תאריך:  27/12/2005   |   עודכן:  28/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ראש העיר התראיין לרדיו 4 ואמר כי אומנם קיימים איומים אך הם ברובם מקבוצות קטנות ובלתי מאורגנות וכי לונדון ערוכה
עומר שיקלר
במועצת יש"ע תוקפים את התבטאויותיה של עו"ד טליה ששון, מחברת דוח המאחזים    יו"ר המועצה כותב לרה"מ: התבטאה ביממה האחרונה באופן חד-צדדי המעיד על נטייתה השמאלנית
הדר פרבר
בין בני הערובה נשים בהריון    דורשים להחזיר את מנהיג החבורה אשר נמלט והועבר לכלא אחר
שי פאוזנר
מאבד מאז הבוקר 1.5% בבורסות האלקטרוניות ובבורסות המזרח ונסחר מתחת ל-58 דולר לחבית    ההערכות הן כי אצלנו יעלה מחיר הדלק בינואר
נוה יוסף
את הדברים אמר השופט במהלך הדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון כנגד כוונת המדינה לשלם לאחים עופר 570 מיליון ש"ח תמורת מניות בז"ן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il