X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי היוזמה שביקש אביגדור יצחקי להחיל, יעבדו פעילי קדימה כקבלנים ויקבלו תמורה בגין כל מתפקד ו/או מצביע ראש הממשלה הודיע: היוזמה לא תצא אל הפועל
▪  ▪  ▪

סוכלה יוזמה שהתגבשה בתנועת קדימה, למתן בונוסים לפעילים - כדי שיגייסו מתפקדים ומצביעים בבחירות 2006. מנכ"ל קדימה, אביגדור יצחקי, הודיע (יום ד') כי עקב הסערה שקמה, עם חשיפת היוזמה, ההצעה כנראה לא תאושר במפלגה. מאוחר יותר הודיע ראש הממשלה, אריאל שרון, באופן רשמי, כי הוא מתנגד ליוזמה וזו לא תצא אל הפועל.
בתנועת קדימה מסרו הבוקר, כי יצחקי הוא שיזם את מתן הבונוסים לפעילים שיעמדו במשימות ויביאו מצביעים רבים לקלפיות. נמסר, כי היוזמה נולדה דווקא כדי לחסוך כסף למפלגה ולהעביר לפעילים תשלומים רק בגין תוצאות.
על-פי הנוהג המקובל, עד כה, המפלגות משלמות לפעילים תשלומים נכבדים מתוך תקציב הבחירות. התשלומים ניתנים במסווה של מימון הוצאות, בעוד שברור שמדובר למעשה בשכר עבודה.
על-פי השיטה שהגה יצחקי, יהפכו הפעילים למעשה לקבלני קולות, ומי שיביא יותר מתפקדים יקבל יותר כסף. לדברי יצחקי, שיטה זו נוהגת גם ביחסי המפלגה עם המדינה: ככל שהמפלגה מצליחה להשיג יותר מנדטים, היא מקבלת תשלום כולל גבוה יותר (1.15 מיליון ש"ח תמורת כל מנדט). יצחקי מסר, כי השיטה שהוא ביקש להחיל נועדה לתמרץ את הפעילים, כך שאלה יהנו יותר ויותר מהישגי המפלגה ומהכספים שזו תקבל מהמדינה.
עם חשיפת היוזמה, נמתחה ביקורת נוקבת נגד קדימה ובכירה. ח"כ אופיר פינס טען, כי מדובר בשוחד בחירות האסור על-פי חוק. גורמים אחרים טענו, כי מדובר בחזרה לימי "סאלח שבתי" - אז ניתן אתנן תמורת גיוס קולות. כמה תלונות הוגשו הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ובהן מצד תנועת הליכוד, כדי שיחייב את קדימה לחזור בה מיוזמתה. כאמור, יצחקי הודיע כי בעקבות הביקורת, התוכנית לא תצא אל הפועל.
השר כץ: תשלום לפעילים לשם הבאת בוחרים הוא שוחד בחירות
השר ישראל כץ אמר בתגובה, כי כנראה שבקדימה מאוד מתגעגעים לפעילות השטח הטובה, ההתנדבותית והאמיתית של הליכוד. זו ההוכחה הטובה ביותר כי כל הפעילים, הסניפים ואנשי השטח נשארו בליכוד על אף המאמצים הכבירים שמשקיעים חברי הליכוד לשעבר בכדי לגייס את הפעילים אליהם. הליכוד הוא הבית והוא המפלגה האמיתית שתנצח ולכן אצלנו אין צורך לשלם לאנשים שיבואו לבחור עבורנו. אני תומך בחברי, זהבה גלאון ואופיר פינס כי תשלום לפעילים לשם הבאת בוחרים הוא שוחד בחירות ומצטרף לפנייתם של יו"ר ועדת הבחירות המרכזיות, השופטת דורית ביניש, בבקשה להוציא צו שיאסור על המפלגות לשלם לפעילים.
וילנאי: הערכים של מרכז הליכוד עברו לקדימה
מתן וילנאי אמר בתגובה: "מי שחשב שאנשי הליכוד בקדימה עזבו את הליכוד מגלים שמרכז הליכוד והערכים שלו עברו לקדימה, וממשיכים לחיות בהם רק בשיטות יותר קיצוניות. ראיית אנשים כמכסות שיש להביא לקלפי מחדדת את הראיה הצינית והחד-פעמית ששולטת במפלגה הזו".

תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  29/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בסמינר ידונו בנושא החינוך המיוחד    נכון להיום משתלבת ישראל בפעילות הארגון במעמד משקיפה    קיומו של הסמינר יתרום למיצוב מעמדה של ישראל כמדינה מפותחת
הדר פרבר
מתח ביקורת קשה על הסרט "מינכן" של סטיבן שפילברג, העוסק בסוכני המוסד שמאתרים את מבצעי הזוועות באולימפיאדת 1972 כדי לחסלם    טוען: "כמה אזרחים פלשתינים נהרגו לפני ואחרי מינכן?"
עומר שיקלר
צה"ל שיגר כרוזים לתושבי צפון רצועת עזה בדרישה שיפנו את השטח בתוך שעות    שלושה ארגוני טרור פלשתינים נטלו אחריות לירי רקטות הקסאם אמש לעבר ישראל
מירב לוי
המדענים הם: פרופ' מרגלית פינקלברג, פרופ' יעקב קליין, פרופ' מישל רבל ופרופ' יוסי שילה
מירב לוי
רשות שדות התעופה תשקיע 12.4 מיליון ש"ח בקידום הפרויקט שיכלול: הנחת צנרת של גז במתחם נתב"ג, חיבור לקו צינור הגז הארצי הראשי, חיבור מרכז האנרגיה עצמו, ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il